Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Fundamentale forhold (PCIB)

Jeg forstår at de er i sin fulle rett til å gjøre dette, men hadde vært interessant å få et innblikk i vurderingene som gjøres når de endrer dette IGJEN. Ikke lenge siden de vippet Pcib opp til 70 %. Endringen for Pcib er fra 70 % til 40 %, Pho fra 70 % til 50 %.

1 Like

@Savepig, jeg skal være forsiktig med å være for bombastisk nå men jeg sjekket belåningsgraden i lista til sbanken og konkluderte med at min belåningsgrad i pcib ikke var berørt.

Jeg ble derfor svært overasket ovee beskjed fra sbanken på Mandag om at jeg måtte dekke inn med kapital eller selge aksjer.

De gjør nok desverre disse endringene for å tjene penger, men jeg er selvfølgelig klar over risikoen så jeg syter ikke, men jeg skal prøve å unngå maks belåning neste gang :joy::joy::joy:

1 Like

Så lenge man vet man har cash i bakhånd har det jo ikke så mye å si men føles alltid ugreit å selge mot sin vilje på kjipe kurser

2 Likes

Helt på slutten av e-posten Sbanken sendte på fredag står det «… Liste med oppdaterte belåningsgrader er tilgjengelig i løpet av helgen»

Jeg sjekket på fredag og søndag, og det var først på søndag jeg oppdaget endringer.

Synes Sbanken har gjort dette på en meget uryddig måte (også andre ganger de har endret belåningsgradene), så vurderer sterkt å avslutte mitt kundeforhold der.

6 Likes

Når avtalen blev signert med Sbanken, stod det skrivet at dem kan endret ila så kort varsel? Høres meget spesiellt ut…

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Investor (2038 likes)
  1. @Snoeffelen (1799 likes)

[quote=“Snoeffelen, post:1708, topic:18373”]

  1. @polygon (1754 likes)

Resten av topp 10:

  1. @Savepig (1109 likes)

  2. @bamse (1080 likes)

  3. @Jubel (1051 likes)

  4. @sjog (971 likes)

  5. @ufo (956 likes)

  6. @solo (944 likes)

  7. @Durable (914 likes)

Gratulerer!

7 Likes

En fersk aksjonærliste for PCIB er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

Mye snakk om leveringsløsninger som inkluderer lipider som konkurrenter til PCI i småprattråden. For det første kan PCI brukes sammen med ‘lipid-nanoparticles’, men det er heller ikke ikke sånn at en teknologi risikerer å ta over hele feltet mRNA-levering. Hverken lipider, polymerer eller “naked”, og hverken med eller uten PCI. Der man ikke kommer til med lys, kan man ikke bruke PCI, og der man trenger å beskytte mRNA (i blodårene), så trenger man en innkapsling eller carrier som heller ikke vil være en enkelt.

Fra artikkelen til David Ulkoski og Annette Bak i AstraZeneca fra i fjor sommer:
“It has become apparent that a universal carrier that follows ‘one-size’ fits all model cannot be expected for delivery of all nucleic acid therapeutics. Carriers need to be designed to exhibit sensitivity and specificity toward individual targets diseases/indications, and relevant subcellular compartments, each of which possess their own unique challenges.“

Men det er et STORT område der naked delivery med PCI vil fungere best.

27 Likes

Det skulle være interessant å finne et nettsted/ peer to peer review eller lignende hvor det kommer frem alle leveringsteknologier (modne og underutvikling) samt styrker og svakheter til hver enkelt av dem.

Jeg har funner en del artikler dog ingen som skilte tydelig fordeler/ulemper…

3 Likes

@TheLion, Også FimaNAc innebærer at man må lyse på cellene man vil levere medisin i ja.

@Nunotrt1986, Jeg tror ikke dette er noe som lar seg oppsummere enkelt i en tabell. ‘Drug delivery’ er et kjempestort og superkomplekst felt som det årlig blir skrevet hundrevis lange vitenskapelige artikler om, og der de forskjellige teknologiene nettopp ikke lar seg sammenligne, men har forskjellige fordeler, ulemper og bruksområder som ikke kan oppsummeres enkelt.

1 Like

https://www.google.no/amp/s/finance.yahoo.com/amphtml/news/edited-transcript-pcib-ol-earnings-163323691.html

For fimaNAc, we have now, with the top 10 pharma collaboration, which is AstraZeneca, expanded this to other disease areas. We have some very encouraging results with and such synergies shown with our technology within oncology in this collaboration. And now there was a wish to enhance or expand the scope to look also at other disease areas. This collaboration is now valid and open for experimental studies until the end of the year. So it’s a limited time, but there’s a clear plan for what should be done within this time before the end of the year. And then in the agreement, there is a 6-month time period afterwards for discussion on potential next steps based on what we achieved during this last half year of the collaboration.

We have also had a promising early response on a patent application for mRNA delivery, which is highly relevant for a number of these – several of these collaboration partners or partnerships that we have established with fimaNAc.

And talking about partners, I will go into the fimaNAc technology, nucleic acid therapeutics. This is then developing, or delivering I mean, nucleic acid therapeutics very efficiently into cells. Nucleic acid therapeutics or gene therapies or different kinds of therapies related to gene therapy are all very large molecules, and they utilize the machinery that are inside cells to do the work they are supposed to do. They can either go in and knock down genes to stop production of a harmful protein, for example, where you can give something as you can do with siRNA or microRNA or you can use mRNA or DNA to place
in this to enhance the production of something beneficial that you want to induce a protein that you want to increase the production of. So therapeutic protein production. So instead of doing these productions, which is very cumbersome outside or in a factory, where you need to have a biological manufacturing and you get a product that is not as well-defined as normally small molecules are, and it’s very expensive and quality control of it is quite cumbersome. What you can do is to give something that actually makes your own cells producing the same protein. And by this, you use the body as the manufacturing process for that specific protein. So it’s a very smart way of using it.

Now the only problem with this is that they are large molecules, very large molecules and they need to get into cells to use the machinery inside cells to get this done. And we have a technology to deliver them efficiently into cells. And we do this because all of these are taken up through endocytosis, but then they’re trapped in endosomes and broken down in lysosomes. But with our technology, we can release them from the endosome so they get into the cytosol and can exert the therapeutic effect.

For this specific program, we are using a collaborative approach. We don’t have nucleic acid therapeutics ourselves. So we go out to companies that are developing this very promising new class of drugs, telling them that we have a very efficient way of delivering these. And we have established collaborations with – currently with 6 companies that are key players in this field, all from big pharma like AstraZeneca, down to small biotechs like eTheRNA. And several of these are actually working with mRNA, which relates to the promising response that we have now on a patent application for mRNA delivery, highly relevant for several of these collaborations.

9 Likes

Per Walday, PCI Biotech Holding ASA - CEO [50]


Yes. So we have agreed with AstraZeneca that we will publish the results. They are open to do that. So the results that have been achieved this far will be published. But I can’t really tell you when because it’s something that needs to be done in collaboration, and we haven’t determined any time lines for it. But we have agreed to publish the results. And I think that’s also important and good news for us to get those results out.

8 Likes

Se på leveranse av payloads inn i en celle som en kompleks maskin. En kompleks maskin består av mange nødvendige og spesialiserte komponenter som er nødt til å spiller sammen på en deterministisk måte. Leveransen kan PCIB garantere for.

Jeg håper og tror at AZ eller andre større aktørerer vil komme til samme konklusjon

12 Likes

En maskin eller motor trenger ofte en spesialolje for å fungere optimalt. PCIB kan forhåpentligvis tilby markedet en utmerket bukett av “spesialoljer”.

3 Likes

If you think a deal with AZ happens over night, then you might be wrong. “The path to successful collaboration” is a series of 4 short -high level- videos released summer 2019 by AZ outlining the process, chapter 4 - due diligence is very interesting — but I believe all videos are a must watch:

Chapter 1: Identifying the right partner and initial business case

Chapter 2: Getting the deal done: from negotiation to signing and completion

Chapter 3: "Ensuring partnership success through post-deal management"

Chapter 4: Due diligence: a critical step in the business development process

19 Likes

Interessante videoer :slightly_smiling_face: Del 1 har nok pågått en stund (siden de fikk gjennombruddet sist sommer). Vi kan vel tenke oss at de driver et sted i del 2 nå. Når den er ferdig får vi melding :slightly_smiling_face:

1 Like

Photochemical Internalization for Intracellular Drug Delivery. From Basic Mechanisms to Clinical Research

47 Likes

Fantastisk rykende fersk artikkel. Sjekk hva som står om dyreforsøk under fimaNac… publikasjon på gang. Er det AZ forsøkene?

47 Likes

Ikke dårlig denne om Vacc heller:

"In conclusion, PCI is demonstrated preclinically to enhance MHCI crosspresentation and to be a
very promising method for strong enhancement of cancer vaccine efficacy [219,220,222].
PCI-enhanced vaccination has also recently been validated in a Phase I study on healthy volunteers,
with the objective to assess safety, tolerability and immune response after PCI of human papilloma
virus E7 (HPV E7) and keyhole limpet hemocyanin (KLH) antigens (ClinicalTrials.gov Identifier:
NCT02947854). This study (Høgset et al. manuscript in preparation) confirmed preclinical results
(unpublished data) showing that PCI significant enhances cellular immune responses to HPV
peptide antigens. "

23 Likes

Strålende gravearbeid på en fredagskveld, @solvoll. Takk også til @Investor og @sjog for høyst interessante utdrag fra artikkelen.

Ferten av suksess blir stadig sterkere. Men enn så lenge er det bare de med nese for det som er i stand til å forstå hva som kan være i ferd med å skje.

12 Likes