Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Fundamentale forhold (PCIB)

Jeg hører at det er lenge til neste triggere i PCIB. Stemmer det?

Jeg kan prøve med en kort oppsummering så får folk supplere:

FimaVacc avtaler og fimaNac avtaler kan komme inneværende år, Asia-partnerskap kan komme inneværende år, vi får også se detaljene i analysen av fimaVacc til høsten.

Når det gjelder fimaCHem vil vi kanskje få meldt når 8 pasienter har gått igjennom sikkerhetsavlesning i starten av neste år, men ellers blir det stille før interim (guidet 2022) eller evt. tidlig avbrytelse (sent 2021? @investor har de mest velbegrunnede spekulasjoner omkring dette).

11 Likes

I think it is 8 not 6 …

1 Like

Meaning you need first to recruit 16 patients or 15 patients including control arm + approx 6 months from the last 8th patient with fimachem if the patient goes through double fimachem. I doubt this comes this year. I think we are talking Q-2 next year … my best guess

3 Likes

Bra poeng. Skulle det komme tidlig blir det dog en positiv trigger da det ville indikere fin flyt i innrulleringen.

1 Like

Høres ikke ut som det er hastverk å komme seg inn…første ordentlig trigger blir vel da tidligst 2021

Det kommer an på hvor mye verdi du tillegger fimaVacc og Nac :slight_smile: Ingen vet hvordan de avtalene vil se ut.

8 Likes

Til Bingo123 sitt spørsmål. Hvis PCIB bare hadde bestått av Chem hadde det nok vært lenge til neste mulige trigger. Det er på Vacc og Nac det kan komme triggere de neste ukene og månedene.

5 Likes

Hvis det blir Asiatiske sites/evt partner bør vel det også være positivt.

8 Likes

IMDC skal ta en avlesning når 8 pasienter som har fått PCI-behandling har passert safety. Selskapet har sagt (i forrige Radium podcast Per Walday var i) at det skjer et sted fra pasient nr 14 til 22 rekruttert har passert safety.
Siden det er randomisert så er det jo ikke helt annenhver innrullert pasient til hhv kontroll og PCI så jeg skjønner st det ikke er akkurat på den 16ende pasienten, men ikke spør meg hvorfor 14 til 22 ikke er symmetrisk rundt 16. Jeg kan ikke noe om randomiseringsalgoritmer eller premisser.

8 Likes

I think as shareholders we look forward now to the number of site activated and countries approved, we already have first patient enrolled and as JE said in the podcast there will be a ketchup effect in terms of enrollment… so let it sink for now.

What will be entertaining while waiting for the safety read out is more about fimavacc and fimanac especially for top 10 pharma and BioNtech collaborations as the preclinical studies are maturing

11 Likes

@Snoeffelen I used the following algorithm “buy one get one free” for my estimation :sweat_smile:

2 Likes

De bruker nok en form for blokk randomisering.

Høyst sannsynlig har de blokker med 6 pasienter i hver. Med 1:1 randomisering må blokkstørrelsen være et partall og kun 6 er delelig med 186.

I hver blokk trekkes 3 pasienter til kontroll og 3 til fimaChem.

Etter 12 pasienter har de 6 av hver, så hvis de 2 første i blokk 3 trekkes til fimaChem har man 8 pasienter.

Hvis de 3 første trekkes til kontroll, blir 17. pasient den 8. med fimaChem.

9 Likes

Trolig slik, ja. Litt kjipt om null av fire inkluderte i Norge bare skulle få dagens standardbehandling. Kan tenke meg at randomiseringsmodellen kan baseres på litt videre geografiske roder- f.eks. grupper på ti klinikker - også disse “randomly chosen”.

1 Like

Det er to veldig betydelige triggere de nå guider for andre halvår:

4 Likes

Easy tiger! FPD er sjelden en trigger i biotek dessverre

Nåja, kommer den ikke i 2H, blir det en antitrigger fordi det indikerer forsinkelse.

2 Likes

Enig i det, men det at US er med holder jeg som betydelig her.

Og fimavacc på konferanse gleder jeg meg til.

5 Likes

Og så er det en til som ikke står på listen, nemlig Release i Asia. PW på Q1: “And as we have said earlier, we are looking at determining how we want to do this by the end of first half. So I will come back by the end of first half and tell you about this.”

7 Likes

God Morgen. :slight_smile:

12 Likes