Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Da sier jeg 1000 kr innen sommeren :rocket:

8 Likes

Et annet interessant moment jeg fant i årsrapporten 2018 var at følgende punkter var hovedfokus for PCI fra våren 2019 og fremover:

«In short, the main priorities of PCI Biotech at this time are to:

Effectively drive the fimaCHEM development programme in inoperable extrahepatic bile duct cancer towards the market;

Complete the clinical translation of the fimaVACC technology and determine the further development strategy

Manage alliance and partnering activities across all commercially interesting areas for the PCI platform.»

Det har gått et helt år og vi har ikke hørt noe om valg av strategi for FimaVacc bortsett fra at de ville trenge noe tid på å avgjøre dette, var det 6 måneder som ble nevnt på slutten av året i fjor…? :thinking:

Det passer forbausende godt med fristen for AZ-avklaringen… :grimacing:

Jeg tror virkelig PCI ville levere på disse punktene da de skrev dem. Men så skjedde det kanskje noe i fjor sommer/høst som gjorde at de måtte sette dette punktet litt på vent… :wink:

10 Likes

Enten venter PCIB for og se om AZ tilbyr avtale med upfront payment, slik at man kan starte opp eget klinisk fimaVacc studie uten emisjon. Eller saa er det satt paa vent, fordi AZ har antydet at de oensker og kjoepe hele butikken.

6 Likes

Eller så vet de at de får upfront i en eller annen størrelse, men kan ikke gå ut og si at de vil kjøre Vacc-løpet selv for da vil aksjonærene lure på hvor pengene skal komme fra.

Og det kan de da ikke si noe om uten å avsløre AZ-forhandlingene, derfor må de vente til deal er offentliggjort. :ok_hand::sunglasses:

Hah, ikke ofte jeg er mer optimist enn optimismen himself! :joy::joy:

17 Likes

Fundamentalt bør også en kurs på rundt 60-70 være godt innenfor. Det var der kursen var før korona situasjonen begynte å prege børsene. Og markedet priset aksjen i det intervallet. Forventningene til AZ meldingen innen q2 løftet kursen til 82. Nærliggende at den da ligger på intervallet 60-80 før avklaringen med AZ foreligger.

PS: I mine estimater bør kursen være vesentlig høyere enn 60-80.

4 Likes

Vaccibody meldt om at «Germany has as one of few countries not tanken steps to stop enrollment of patients».

PCIB har 11 sites i Tyskland. At Tyskland nå skal lette på noen restriksjoner til uka tyder på at de ivertfall ikke skal stanse innrullering av behandling av sykdommer med høy dødelighet uten godkjent behandling (RELEASE). Det er min tanke.

Fra TV2 nyhetene i dag:

4 Likes

Det er vel liten tvil om at den nevnte volatiliteten som svingte aksjekursen nedom 20-tallet ene og alene var forårsaket av børskrakket i kjølvannet av Corona-krisen.

Hadde det ikke vært for Corona-utbruddet er det etter min mening sannsynlig at kursen fortsatt ville ligget over 60kr.

9 Likes

Veldig flink observatør denne Durable ! …og han skriver heller ikke om “kjølevannet” som så mange andre gjør…dette er jo småprattråden , og ikke fundamentaltråden…

1 Like

Kanskje ikke, men de andre norske farmasiaksjene har jo falt betydelig mer enn PCIB, så PCIB har etter forholdene klart seg svært godt.

2 Likes

Ikke alle, bildet er mer nyansert. TRVX for eksempel.

Vel… jeg håper inderlig du har rett.
For de av oss som følger verdensbildet nøye, spesielt utviklingen i USA så er det nokså uforståelig at aksjemarkedet fortsatt ligger så høyt som det gjør.
22 millioner arbeidsløse. 30% av leietakere klarer ikke betale husleien. Bedriftene har den høyeste gjelden på lenge. Neste uke blir GDP for Q1 sluppet, noe som neppe ser fint ut. De kommende ukene blir nok spennende. Mange frykter nok en ny nedgang som går enda dypere.

Men som sagt, jeg håper du har rett, jeg håper de neste ukene traver oppover for PCIB sin del! Uansett hva som skjer, så har jeg tro på :rocket: :rocket:

3 Likes

Hvis det står på penger:
2 millioner nordmenn betaler inn 10 000 hver, og utsetter å kjøpe ny sofa.
Da har legemiddelforskningen altså 20 milliarder. :blush:

Nåja:

«Resultatene skal ha vært oppløftende og to ukers isolasjon skal ha gjort sin nytte ved at viruset nærmest var utryddet i den lille byen.

Nå var 0,25 prosent av innbyggerne smittet med koronaviruset.

https://www.nettavisen.no/nyheter/italiensk-by-med-flere-interessante-funn-om-koronaviruset/3423942624.html**

Man kan jo , litt røfflig, ta verdien (kostnadene) ved dagens virus-epedemi, og legge til hva bedre kreftbehandling koster/sparer, og dele på antall aksjer?

Dette er jo en småprat-lenke, og da man har et behov for å lufte seg litt. ( Ihvertfall som svar på noen andre innlegg.)
Allikevel kan det kanskje gå litt på et sidespor noen ganger, jeg tar gjerne selvkritikk der.
Men takhøyden bør være større enn på fundamental-lenken.
Og den som flagger bør muligens komme med en edrulig forklaring? Ellers blir det bare tull.

Hva gir verdien av en oppfinnelse/produksjon ?
Jo nytteverdien for nasjonen/verden over tid.
Ikke analytiker-verdisettelse pr. i dag. ( Vi vet at Pcib ikke har inntekter.)

Kan Pcib spare verdenssamfunnet for store kostnader over tid ( ved neste pandemi f.eks., eller kreft ?), eller ikke?
Sparte kostnader ( og lidelser) er det som gir forskning/ et selskap som Pcib verdi.
Hva Pcib, eventuelt, vil spare verdensamfunnets befolkning for, i arbeidskrefter og sparte utgifter ( i tillegg til sparte lidelser.) er mer enn enormt. Hvis de lykkes. - Og Pcib har allerede vist mer enn nok, for meg.

Det blir vel fall på børsene i USA i morgen?

Utenom Ta…
Er potensialet 65,- ? :stuck_out_tongue_winking_eye: :airplane:

Ikke hvis du trader.
Da er potensialet 50, 65, 50, 65, 70, 75, 60, 85, 95, 65,…
Men det fundamentale er hva Pcib kan spare verden i verdier, sykdomspleie og arbeidskrefter, altså oss alle, når det gjelder kreft og riktig medisinlevering.
Altså noe som vil gi Ta både diare’ og pandemi.

Hva koster kreft oss/verden?
Hva koster bivirkninger av dårlig leverte medisiner?
Hva koster (eventuelt) diabetes i verden?
Hva koster redusert lidelse og frykt? - Og hva vil et legemiddelfirma ( f.eks. A.Z )tjene de neste 10 årene på dette?
1000 x Pcib sine aksjer? :rofl:

Vi snakker nok om mye større summer.

Nå er det jo ikke alle aksjer som ble kjørt ned i denne hysteri-pandemien.
Og at det ikke var noe fundamentalt bak fallet, men heller at det var etbevisst forsøk på å handle billig eller å trade, er nok en riktigere forklaring enn noe annet.
Det fundamentale er ikke forandret, heller tvertimot. Dette er nok et bedre kompass enn Ta. (?)
Vi vil nok se en rask prishenting i de kommende ukene.

Men det er jo ikke sikkert traderne er ferdig… Noen vil alltid fiske i rørt vann.
Det fundamentale er uansett på riktig vei oppover.

3 Likes

Uansett, der er ikke noe alternativ til aksje markedet. Det er heller aksje plukking som teller fremover, på lang sikt er der ikke noe annet eg ville kjøpt enn PCIb, men ser et par trader kandidater.

Og et par long case, senere.

4 Likes

Det er jo lett å tenke slik, og aksjemarkedet er jo gjerne litt irrasjonelt slik at svingningene er store, men ideelt sett er det jo verdiskapningen de neste tiårene for et selskap som er priset inn i aksjekursen, og verdien kan ikke ha halvert seg fordi det oppstår noen ukers pause. Markedet har kanskje også relativt friskt i minne at det oppstå en betydelig overreaksjon under finanskrisen, noe som førte til sterk stigning i aksjekursen de påfølgende årene. Motsatt kan man anføre at det amerikanske aksjemarkedet kunne anses som svært høyt priset ved inngangen til Corona-epidemien, og at en korreksjon stod for tur uansett.

6 Likes

Til det du nevner kommer sentralbankenes gjenopptatte obligasjonskjøp som har tilført likviditet til markedet samtidig som 0-rentepolitikken gir få alternativer til aksjemarkedet om man ønsker avkastning.

5 Likes

Jeg dundrer videre med spm til podcasten Radium der svar kan være relevant for PCIB:

Hei

Takk igjen for at spørsmålene mine ble stilt og besvart. Veldig lærerikt å få flere perspektiver fra en analytiker sitt ståsted.

De fleste, om ikke alle, Radforsk selskapene har meldt om en eller annen form for forsinkelse av innrullering og rekruttering av pasienter.

Vaccibody har derimot meldt om at «Germany has as one of few countries NOT tanken steps to stop enrollment of patients».

Vet Jonas Einarsson om andre land eller stater i USA som fortsatt innrullerer pasienter?

Mvh

Svar:

Takk for spørsmål, det er notert.

Fin dag.

Mvh Elisabeth

11 Likes

Står vi overfor ny revolusjonerende gen-terapi som vil overta mye av markedene i nær fremtid?

mRNA sliter og har hatt problemer med delivery av teknologi med store molekyler som har problemer med å komme inn i cellene for deretter å gjøre jobben sin.
PCI-teknologien kan løse dette fremtidige problemet nå som gen-terapien stormer frem.

I tillegg så er PCI teknologien heller en “fysisk prosess” enn en “biologisk effekt” , altså en kanskje skjelden prosess hvor resistens er et ikke-problem (slik jeg har forstått dette).

Flere 10 år med den ypperste forskning som er å oppdrive i dette landet med en skjelden virkningsgrad forhandler i disse dager med AZ etter 4+ år med preklinisk arbeide.

Kan dette være verdt noe da? :slight_smile:

La de få betale det teknologien er verdt.

10 Likes

ja, la de betale en budpremie som tilsvarer det mest brutale en har sett i verden.

OG la det komme nå når resten av børsen vil være billig i 2020 :wink:

6 Likes

En aftenbønn verdig dette :wink:

3 Likes

Rent hypotetisk (og nokså prematurt – men lurer likefullt på det): Om det skulle bli slik noen her har snakket om, at en eventuell betaling fra AZ kunne skjedd gjennom aksjer i AZ, hvordan forholder jeg meg til dette når jeg eier PCIB gjennom ASK? ASK tillater ikke aksjer som ikke er norskregistrerte og på Oslo Børs. Ville jeg da vært nødt til å motta disse utenom? Men i så fall sitter jeg da med en gevinst som må beskattes med en gang, og som ikke kan kjøres direkte inn i nye investeringer, som normalt. Har jeg forstått det rett da?

4 Likes