Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)


1 Like

Hadde satt veldig pris på om du slang med en kommentar til bildet, for oss som ikke leser TA helt intuitivt (ennå)… :sweat_smile:

10 Likes

Han mener vel å vise at det er mye motstand i det kursintervallet hvor vi befinner oss nå.

Men noe mer kortsiktig i dagchartet har man nå en OHS med halslinje på kr 49. Ved brudd her kan det bli spennende dager.

5 Likes

skulle bare ned og lukke morgens gap, nå skal vi opp :wink:

2 Likes

Vi har sittet og siklet litt på den spekulative OHSen i internchaten noen dager.

Edit:

Snittvolumet et par uker bak i tid har aldri noensinne vært så høyt som nå.

6 Likes

PCIB har laget en omvendt hode skulder og gitt kjøpssignal. Den høyre skulderen er ikke perfekt, men potensialet er ca 65 kroner.

6 Likes

Javel, forklar gjerne hvordan du har kommet til den konklusjonen.

Formasjonen består av en ‘venstre skulder’ , ‘et hode’ og en ‘høyre skulder’ , forbundet med en ‘halslinje’ . Du tar linjalen og setter en strek fra venstre skulder, over hodet og til høyre skulder. Da har du funnet halslinjen. Kjøpssignalet gis når kursen bryter halslinjen på vei opp fra høyre skulder, og det gjorde aksjen fredag 17. april.
Halslinjen ligger på ca 47 kroner, og det hender at halslinjen blir testet.

5 Likes

Noen som har et svar til pingvinen angående det han sier i sin TA?

1 Like

Rent teoretisk kan det nok sies at han er noe tidlig ute med å bekrefte ett kjøpssignal utifra hvordan en OHS formasjon vanligvis tolkes. Derfor mitt spørsmål om det.

Volumutviklingen, som er den viktigste supporterende faktor i en OHS er det ingenting å si på frem til og med høyre skulder. Men i en OHS er det ekstra viktig å se etter volum ved en breakup av halslinjen.
Spesielt viktig når halslinjen i tillegg skrår negativt nedover.

Hvis volumet tar seg kraftig opp de neste dagene på stigende kurs kan det se lyst ut, men noe kjøpssignal nå mener jeg er for tidlig.
Hvis bruddet bekreftes ved hjelp av volum, eller en vellykket retest av halslinjen ovenifra etter få dager, så er target 73.- som tilsvarer avstanden i pris fra bunnen av hodet til halslinjen, fra det punktet hvor halslinjen brytes.

16 Likes

Jeg så på min Huawei telefon at PCIB hadde lagd en OHS. Tok på øyemål kurspotensialet sånn omtrent. Brukte heller ingen linjaler. Derfor var min TA veldig mangelfull uten fancy graf, men jeg skrev det på småprat. Det ble flyttet hit på TA tråden.

2 Likes

Innlegget er mest relevant i denne tråden bla fordi om en scroller noen få innlegg opp ser man at vi er mange som sitter og følger setupen mot denne spekulative ohs som vil kunne utløse et voldsomt kjøpssignal om den blir avgitt

5 Likes

Ser fin ut for meg.

4 Likes

NICE blokk som gikk i dag!

3 Likes

Vil dere utdype litt?

Hva med å gjøre litt jobb selv og notere ned noen aspekter vi har på chartene?

Bruker vi Dag/Time/kvarter?

Hvilke støtte motstander har vi tegnet på? Hva slags glidende snitt har vi satt, hvorfor kan de være relevante?

@sulzrox skrev jo til og med i klartekst på chartet sitt “vellykket test av 50 sma?” Det han skriver der er jo basically “holder kursen seg over dette nivået i fortsettelsen er det bullish”

5 Likes

Nice rykk i PCIB i dag. Nytt forsøk på brudd opp som kan utløse kjøpssignal.

Edit:
Reaksjon opp far 50 dagers glidende snitt og close over 52 gir isolert i aksjen et solid bullsignal. Biotech går så det griner, viser tegn til akkumulering på flere fronter, og det er egentlig kun makro og finanskrise som ligger der som et hår i suppen.

Momentumindikatorer er sterke, men slett ikke overkjøpt.

28 Likes

Vil ikke ødelegge feststemningen men et alternativ jeg ser, som jeg for øvrig ser ellers på børsindeksene er at vi har en klar divergens, det vil si at kursen går opp mens indikatorene som RSI, moment og MACD viser det motsatte. I de fleste tilfellene betyr det at stemningen snur og pilene begynner å peke nedover. En stigende kile er også et indikator som tyder på at det kan snu sydover om ikke så altfor lenge. Flere faktorer tyder for øvrig på at vi får en nedgang på børsene. Hvor kraftig den blir er det vanskelig å si.
Ha en fin kveld folkens.

13 Likes

Ja det er nok dessverre sånn at indeks og makro også påvirker kursen i pcib mye. Blir spennende å se hvordan den reagerer på kilen.

2 Likes

Det er klart at alt blir påvirket og selskaper i utviklingsfase står svakt sammenlignet med de med solid inntjening.
Dette markedet er uansett svært vanskelig å lese med så mye likviditet pumpet inn i markedene av FED i USA. Jeg håper på det beste men forbereder meg på det verste og sitter med høy andel cash.

3 Likes