Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Det korte svaret er at PCIB har tre forskjellige prosjekter/produkter under utvikling.
Alle tre har vist gode resultater, tildels bemerkelsesverdig gode resultater, men likevel kan alle feil.
Sannsynligheten for at alle tre feiler er etter min oppfatning liten, og hver av dem kan ved suksess, som betyr at produktet myndighetsgodkjennes og selges til gode priser, gi fleredobling av dagens kurs.

Denne kombinasjonen av resultater og diversifisering gjør at jeg ser på mine aksjer som en en gang i livet mulighet.
Derfor er min PCIB-beholdning i brudd med alle børsforsiktighetsregler.

17 Likes

Du kommer langt med å grave i denne tråden og andre PCIB-tråder på forumet. Ingenting har endret seg utover at de som i årevis har vært positive basert på det fundamentale ser ut til å få stadig mer rett i hvilken vei dette går.

Risiko er det fortsatt, men det er kraftig redusert fra noen år tilbake. Og navneslippet av Astra/Zeneca er en viktig milepæl, for det bekrefter kvaliteten på deres arbeid og tar ned mer av risikoen for at dette kan bli noe stort. Ref. Susanne Stuffers i dagens podkast hos Radium/Utbytte.

Anbefaler forøvrig å høre på Radium-podcasten, spesielt episode 103 og 104 for å få mer innsikt i caset.

7 Likes

Ja hva skal egentlig til for at alt skal galt naa?

Einarsson tar dobble boelger for hva PCIB har faatt til. PW’s smil hadde gaatt rundt hele hodet hvis han ikke hadde hatt oerer som stoppet det;-). Og resultatene taler for seg selv.

FimaVacc forsterker immunforsvaret paa en slik maate at kreft kan fjernes.

FimaNac faar Nucleic acids inn i cellene, noe som alltid har vaert og er enhver genterapauts droem.

FimaChem faar cellegift til og virke mye bedre enn hva cellegift faar til alene.

Og FimaBacc som vi ikke har testet enda, kommer til og bekjempe antibiotikaresistente bakterier og mye til.

Naar vi legger til at Kristian Berg sa at PCI teknologien fungerer paa alt vi har testet den paa, og at PCIB er invitert til ESMO uten egentlig og vaere kvalifisert til og vaere der fordi teknologien kan vise til saa sensasjonelle resultater, kan man lure paa hva som kan gaa galt. Vi leverer, hvor mange ganger maa vi egentlig bevise dette? Og foer eller siden tegner vi avtaler med selskaper som har medisiner som virker. Forhaapentligvis med ett eller flere BP selskap.

Dere maa ha meg unnskyldt, men jeg ser ikke hvordan vi kan feile i dag. Jeg forsoeker, men det er umulig.

21 Likes

Det er selvfølgelig fallgruver og risiko her, dem som mener noe annet tar feil.

Jeg mener de mest opplagte er:
Den potensielle avtalen med AZ står ikke til forventningene (ja det ligger forventninger innbakt i kursen nå)
Svak rekruttering og dermed forsinkelser i GGK-studiet.
Safty problemer i GGK-studiet når det nå behandles langt flere pasienter? (har ikke vært noen så langt)

8 Likes

Pcib har mange mørkemenn, men lyset vinner alltid over mørket.

Når det gjelder AZ så tror jeg de slår til lenge før sommeren setter inn, især nå når de vet at verden har fått vite hva pcib er i stand til å gjøre. Hvis de vil ha teknologien vår, noe jeg tror de vil, så trenger ikke vi å vente så veldig lenge. Hold på aksjene.

11 Likes

Flott poster! Her er mye å ta tak i for å prøve å forstå mest mulig, (og for å roe nervene for de som fortsatt ikke helt forstår hva som er i ferd med å skje rett foran øynene våre.)

Her er noen av mine takeaways fra posteren som jeg synes er veldig godt laget:

Flott visualisering av mengde antigen (OVA-FITC) som kommer inn i APC vha. PCI. Det er det som ønskes for at medisiner skal kunne virke! Medisinen må inn i cellen der den må treffe rett “reseptor” slik at vi får ønsket reaksjon.

image

Her viser grafene også hvor vanvittig mye mer antigen (ulike ovalbumin-antigener) som frigjøres i cytosol vha. PCI i forhold til uten PCI:

image

Denne grafen som viser intratumoral vaksinering taler for seg selv. Helt fantastisk hvor mye bedre PCI-behandling virker her:

image

…og abscopal effekt - man ser at mus som var behandlet blir immune mot nye svulster:

image

Tar med fra konklusjonen også:

Anbefaler alle å se nøye på posteren! Det er mye spennende der!

Vanvittig spennende fremover - tenk når vi får første avtale på plass, og vi ser tilsvarende tall for en vaksine i studie med kommersiell avtale med PCIB. Hiltonol (dagens state of the art) brukes i over hundre studier per i dag. Jeg ser ikke gode grunner for at ikke også PCIB sin FimaVacc skal brukes i tilsvarende antall studier fremover.
At folk selger nå er ganske enkelt helt ufattelig! Kursen i det korte bildet er ikke interessant - i alle fall ikke nå som den har beveget seg opp fra emisjonsnivået - den har vært en smule traurig til tider, innrømmer det. Det er imidlertid kurs etter at avtaler materialiserer seg som er interessant. I denne sammenheng Vacc-avtaler, og i tillegg kommer Nac og Chem…

Til slutt en oppfordring til deg som vurderer å selge: Les deg opp på de resultatene som er presentert de siste årene, les posteren som kom i dag, se potensialet for FimaChem, hør og se Q-presentasjoner, hør podkaster og vurder AZ-avtale-sannsynlighet m.m.

-Wannatri

59 Likes

Det er ting som kan påvirke kursen negativt, men jeg vil ikke kalle det for fallgruver. Negative ting kan skje på veien, men jeg har svært stor tro på at PCIB kommer til å bli en stor suksess til slutt.

FimaChem er ekstremt lovende, med stekte resultater hittil, og liten eller ingen konkurranse. Ikke minst fullfinansiert til interim.

FimaNAc er svært lovende, spesielt samarbeidet med AZ. Stor sannsynnsynlighet for avtale, og man må også huske at det er 5 andre partnere innen fimaNAc. Så dersom det mot all formodning ikke blir avtale med AZ, så er løpet langt fra kjørt for NAc.

Fimavacc data har akkurat blitt publisert, og det er svært sterke data. Jeg blir ikke overrasket om første avtale kommer om ikke så alt for lenge, og det kan jo dukke opp uten forvarsel.

For meg er det veldig betryggende at PCIB gang på gang viser sterke data, for det viser at teknologien funker.

Fra TU artikkelen:
“Dreier det seg om cellegift kan slik behandling øke effekten opp til 50 ganger i de cellene som belyses, uten at andre deler av kroppen påvirkes. Når det gjelder en del andre moderne biomedisiner, og ulike former av genterapier, er effekten enda større, opp mot 1000 ganger.”

H&N studiet sjokkerte vel forskerne når svulstene ble svarte, det med tilsynelatende 50 ganger økt effekt. Hva tenker AZ da med 1000 ganger økt effekt?

Poenget mitt er at negative ting kan skje på kort sikt, men det viktige for meg er de sterke resultatene PCIB gang på gang leverer. Forsinkelse påvirker kanskje kursen, men det påvirker ikke de sterke resultatene. Jeg vil derfor ikke kalle det en fallgruve.

30 Likes

Litt statistikk. Folk har en tendens til å henge seg opp i sluttkursen, men ofte er volumvektet snitt mer interessant. Idag gikk det store volumer over 70, i motsetning til i går og volumvektet snitt(VWAP) for dagen endte også over 70 for første gang.

Verdt å nevne også at den omsetningen vi ser nå er historisk høy for PCIB. Med en snittomsetning de siste 10 dagene på 35 millioner kroner tipper jeg, uten å ha sjekket at PCIB er i nærheten av topp 30 på omsetning på Oslo Børs. Det interessante med dette er at det trigger interesse fra fond og store aktører. Du an få en dobbel effekt her i at market cap øker som gjør at indeksfond må vekte seg opp + at aksjen blir interessant for aktivt forvaltede fond. Visse fond har market cap begrensninger. Tror grensen ligger på ca 2 mrd kr for enkelte fond.

44 Likes

Vil gjerne ha 45 igjen, for en kort periode!:wink:

1 Like

sjalusi gjør noe med de fleste.

1 Like

“Det var på vona gjort”, sa mannen - han skaut på månen!

1 Like

Svært viktig å ta med seg, @Investor. Den volumvekta gjennomsnittskursen forteller langt mer enn startkurs, ytterpunktene intradag og sluttkursen. Vi kan kalle VWAP styringsfarten i den løpende verdivurderingen av selskapet. M.a.o. et annet aspekt av “money talks”.

Vi ser et annet uttrykk for dette også ved de siste ukenes oppdatering av topp-50. Her kommer det stadig smartere penger inn. Da sikter jeg til klientene til de to-tre internasjonale storbankene som har starta frisk klatring.

Sjøl har jeg jamnlig kontakt med flere andre blant topp-50. Ingen av oss kommer til å fòre nykommerne med billige aksjer. Dertil sitter PCIB på altfor mange klekkeklare gullegg.

20 Likes

Hatt PCI aksjer i flere år og tegnet alt jeg fikk under emisjonen. Fyllt på det jeg hadde mulighet til etter det og etter beste evne forsøkt å se fremover i tiden da kursen var bedrøvelig lav etter emisjonen. Ser ut som tolmodighet og langsiktighet til slutt skal lønne seg denne gangen. Har satt nok til at det letter videre tilværelse betydelig om dette går hele veien til mål, og for lite til at jeg ser vitsen med å gevinstsikre. F##k de som eventuelt skulle komme rekende med sjalusi nå!

7 Likes

Hvor stor kan festen min bli med 20k aksjer? Og hvor stor blir din?

Det blir så meningsløst å snakke om antall synes jeg. For noen er en million eller to i gevinst på en investering tilsvarende en typisk mellomklasse månedslønn helt konge. For andre er det småpenger. Interessen og viktigheten kan likevel være den samme.

9 Likes

Da er Agnet lagt ut,ang fima vacc !!!
Fantastiske Resultater.
Så får hver enkelt bedømme om noen vil bruke dette!
Fy F, dette blir bra,serlig for de som kan vente til potensialet BEGYNNER å materialisere seg :metal:

11 Likes

Ny radium ute med PCIB!

http://feeds.soundcloud.com/stream/726736687-user-972208711-episode-109.mp3

18 Likes

Per: Det sier noe om interessen ved at PCIB får presentere på ESMO på friske frivillige…

Vacc: Jeg tør ikke engang å gjette på markedet men det er enormt. Det samme gjelder Nac.

Vacc:
Det er interesse der ute.

PCIB har fått henvendelser inn med spørsmål om å få se nærmere på ting og få en diskusjon med oss!

AZ kun interesse for Nac teknologien og AZ synes det er spennende

Ronny: fullfinansiert frem til interim. Ingen grunn til revidering

Alle programmene er åpne for partner. AZ det vil komme en nyhet ila 6mnd rundt dette. Positivt eller negativt…

17 Likes

Tar nok ikke så lang tid før første fimaVacc-avtalen er på plass…

6 Likes

PW i podcasten;; Markedet for fimaVacc og fimaNac er enormt. FimaNac kan brukes paa alle sykdommer;-)) (sa han med sterk og bestemt stemme, naermest litt hevet)

WOW…

15 Likes