Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Siden topicen de siste dagene har artet seg som den reneste samlivsspalten ( om nye og gamle koner, boller i ovnen etc) , ispedd krangel om gamle aksjetransaksjoner etc tillater jeg meg å kjøre en ekstra runde med tråkkemaskin og løypelegger i håp om at vi kommer på sporet av en mer saklig tråd.
Artikkel i Teknisk ukeblad

11 Likes

Før jeg legger ballen død vil jeg bare legge til at jeg ikke skjønner hva jeg skrev galt.
Jeg skrev da at det å selge aksjer var en del av gamet og helt legalt. Jeg sa bare at de han inviterer med seg av venner som kanskje bare har råd til 1000 aksjer kunne fått et lite varsel om at i morra synker kursen.
Jeg er imponert over Rusbrus, jeg, men faktum er at når en av de store eierne selger store poster så stopper en oppgang eller kursen synker. Robotene merker salgspostene også og hjelper til med nedgangen.
Dette er ikke kritikk, kun opplysning. Ferdig med tema!

1 Like

Er det lov å varsle noen om at i morgen synker kursen? Da kan de jo handle på innside informasjon.

Ja, håper der kommer 100 nye aksjonærer neste uke​:+1::chart_with_upwards_trend:

3 Likes

BioNTech

Total capital raised: More than $1 billion

BioNTech raised a hefty $270 million Series A financing in December 2017 led by the Redmile Group, and intended to advance its clinical immunotherapy pipeline, led by its mRNA-based Individualized Vaccines Against Cancer (IVAC®) Mutanome and FixVAC® cancer vaccines. The Series A came about 10 years after the company attracted $180 million in seed funding in December 2008. BioNTech turned heads again in August by scooping up $120 million upfront, equity and near-term research payments from Pfizer under a collaboration to develop mRNA-based vaccines for prevention of influenza. The collaboration could also generate $305 million for BioNTech in milestone payments from Pfizer, which joined several other biopharma giants in partnering with BioNTech, including Genentech, a member of the Roche Group, Eli Lilly, Sanofi, Genmab, and Bayer Animal Health.

Pfizer 10top BP?

mRNA -based vaccines , virker som fimaVACC og fimaNAc flyter litt sammen?

Dersom PCIB får navnet sitt inn med disse gigantene så vil jeg tro det blir fart på telleapparatet.

7 Likes

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Snoeffelen (1924 likes)
  1. @Investor (1209 likes)
  1. @InVivo (1077 likes)

Resten av topp 10:

  1. @Jubel (910 likes)

  2. @Mr.Oncoinvest (872 likes)

  3. @ufo (862 likes)

  4. @abacus (845 likes)

  5. @Lothian (681 likes)

  6. @JAXI (680 likes)

  7. @Longtrader (616 likes)

Gratulerer!

3 Likes

Flott illustrasjon i TU-artikkelen:
670x365

6 Likes

Det at Pfizer nå har inngått dette smarbeidet med BioNTech sier meg at de IKKE er vår >TOP10BP da vi vet at vår TOP10BP er en ledende aktør innen mRNA.

Flere biotekselskaber arbejder på området, og selvom flere af dem også har indgået partnerskaber med store selskaber som Novartis, Eli Lilly og Pfizer, så er det eneste store medicinalselskab, som med rette kan siges at være en global leder på området i sin egen kapacitet, schweiziske Roche.

Jeg tenker at Tyske BioNTech som både vi og sveitsike Roche samarbeider med oxo fungerer som ett sterkt bindeledd mellom oss og vår TOP10BP, som jeg håper og tror er nettopp Roche.

Vi vet oxo at PCIB har ett omfattende samarbeid med University Hospital Zürich, switzerland.

Vår Chief Business Development Officer (CBDO) L’Hévéder som sluttet i feb.2019 etter å ha vært i PCIB siden april 2013 . hadde jobbet som Pharma Partnering i Roche før han kom til PCIB.

“We regret Gaël’s departure but respect his decision,” says Per Walday, CEO of PCI Biotech: “Gaël has made a substantial contribution during his six years tenure with the company and has been instrumental in establishing the broad range of collaborations. We wish him the best of luck in his new endeavours.”

“It has been a terrific opportunity to work with PCI Biotech during such a transformative time in its development," says Gaël L’Hévéder. “I have great hopes for the continued success of the company and will follow its progress closely. It has been a privilege to work with such a dedicated and competent team.”

Det er nukleinsyrebaserte teknologier som mRNA, plasmid-DNA og virale vektorer under utvikling for terapeutiske vaksiner. RNA-baserte terapeutiske modaliteter, som inkluderer både terapeutika og vaksiner, er en ny klasse medisiner med stort potensial for behandling av kreft, med 35% av alle programmene som er utviklet innen onkologiske indikasjoner. mRNA-vaksinering kan forfølges ved både intradermal og intra-tumor injeksjon; i sistnevnte tilfelle brukes svulsten som en fabrikk som produserer terapeutisk proteinmedisin som vil ødelegge den.

14 Likes

…«Så PCI Biotech lever opp til sitt slagord «Unlocking the potential of innovative medicines», skriver han i en e-post.

Dersom fimaCHEM blir suksessfull, vil dette kunne gi en markedstilgang både i Europa og USA. Ifølge finansdirektør Ronny Skuggedal ser man for seg en tidshorisont på tre år for en slik tilgang…

7 Likes

Må bare påpeke at det da er FimaChem for gallegang han snakker om. FimaNac og Vacc ble ikke nevnt i den sammenheng og kan komme i morra for det vi vet.

4 Likes

FimaChem kommer også mye raskere ettersom etisk komite og statistikere sier stopp for den randomiserte armen uten Amphinex.
Men det kan de selvsagt ikke guide på.

5 Likes

Det er nok Roche.

Ny partner …Roche? :crossed_fingers::rocket:
https://medwatch.dk/secure/Medicinal___Biotek/article11082501.ece

MedWatch: Bavarian-partner udvider forskningssamarbejde med…Roche?

Norske PCI Biotech, der i sommers indgik en aftale med Bavarian Nordic, har udvidet et forskningssamarbejde med et unavngivent top 10-medicinalselskab, der er blandt de førende aktører inden for lægemidler baseret på nukleinsyrer - en beskrivelse, der ikke passer på ret mange andre end Roche.

9 Likes

Snakket med en megler fra «brygga» i går. Må si at kunnskapsnivået om bioteknologi generelt og Pcib spesielt er på et skremmende lavt nivå. Her er det en stor informasjonsjobb å gjøre.

Så det er bare å henvise til artikkelen på TU for alt det er verdt.

Ved første avtale på FimaVacc bør man også gjøre noen nye fremstøt mot media.

12 Likes

Kan noen få radium til og sponse TU- artikkel innlegget på fb siden deres, det grepet kan bli veldig mye verdt! :sweat_smile:

2 Likes

Enig, @Mr.Oncoinvest. I tillegg bør aksjonærer slutte å snakke om at ledelsen ikke skal bruke tid på å pleie kursen.

Det er fullt mulig å opprette en stilling der man jobber med PR, slik at dette arbeidet ikke går utover det viktige arbeidet som f. eks RELEASE studiet, fimaVACC og fimaNAC.

De 3500 aksjonærene og fremtidige aksjonærer har forskjellig tidshorisont for sin investering. For at aksjen skal ha litt omsetning på børsen bør verdiene komme fram slik at alle kan høste gevinst fra start til mål.

Det holder ikke at kursen skal gå fra null til hundre etter 3-5 år.

Man kan argumentere så mye man vil i forhold til at de ennå ikke har et produkt, som f. eks PHO har, men man trenger ikke vente til man faktisk ser at dette blir en suksess for å kjøpe. Da er det som regel litt sent for å være med på den store oppgangen.

Slik som en av de middels store aksjonærene våre, Aasen, ser han på hvor stor sannsynlighet det er for å lykkes om x antall år og investerer deretter.

3 Likes

World vaccine congress, pci biotech is now sponsoring the event

40 Likes

Så hva betyr det at vi er Company Showcase Sponsor?
Hva er det?
Greit med litt forklaring til oss som ikkje skjønner hva dette er.

3 Likes

Tenker det er litt markedsføring, men fint om noen som kan mer kommenterer på dette

1 Like

Nå står ikke verden til påske…

Nyenburgh er på kjøperen igjen!!!

Opp drøye 2k sist uke…

Og JP Morgan inn på lista med 102k.

Kiritec +28k

Jandersen Kapital opp knappe 4k…

Helt tydelig at mange store aksjonærer likte Q2-rapporten. Lista er ajour etter onsdag i forrige uke. Skal Myrlid og Jandersen ha enda flere aksjer?

25 Likes

Skal ikke se bort i fra det investor, oddsen for å lykkes har aldri vært bedre!

7 Likes