Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Børs er samspill mellom mange faktorer. Når det klaffer så blir det en snøball som ruller og alle her vet vel at biotechaksjer er spesielt utsatt for slike opp og nedturer. Men å redusere det til den fattige analysen der det får du dra med deg tilbake til Blindern. Sosialkonstruktivisme? Du er en erasmus montanus

3 Likes

Du skriver rart “FakeNews”. Skulle nesten tro at jeg ikke er den eneste som har studert Sosiologi - og deretter har forvillet meg inn i aksjemarkedet og PCIB.

PS: Jeg skriver dårlig i kveld, startet feiringen av ukens kursløft rett etter børsens stengetid i dag.

Du skal i alle fall vite at eg ikkje rapporterte noen av dine innlegg, selv om eg synes de er på kanten optimistiske.

Prinsipielt mot sensur.

Og så håper vi sikkert alle at solo (gepard) får rett mtp 40 og 100 milliarder…

:beers::beers::beers:

6 Likes

Tenker det er på høy tid av vi får frem dette bildet igjen…

Bildets tittel er forøvrig “Livet til en fremtidig PCIB aksjonær” :grin:

8 Likes

Think i would prefer to put this up on my wall…

23 Likes

Da har vi ihvertfall en annen oppfatning av det som faktisk ble lagt frem :slight_smile: BP sitt fremlagte ønske om å se på andre sykdommer enn onkologi er jo etter min mening en helt klar fundamental oppgradering.
I tillegg må en jo også ta med i vurderinga at det nå er kommet frem at de kommer til å ha sites i Sør Korea og Taiwan. Dersom en ser på estimatene fra Investor(lagt på link nederst) så snakker vi altså kanskje en økning av antall pasienter med opp mot 3000. Nåværende estimater på USA og Europa ligger på 4000 totalt, så dette må jo tilegnes som en viktig fundamental verdi. Faktisk med mitt personlige mål er at ved godkjenning av GGK studiet slik det er nå så håper jeg på en minimums verdi på selskapet på omkring 10 MRD. Med tett opp til dobling av pasientgrunnlaget i asiatiske land med god betalingsevne så er det ikke vanskelig å se at dette gjør store utslag for dem som er langsiktige og som har troa på behandlingen.

Så til tross for at psykologi er en viktig del i selskapers oppgang, så mener jeg helt klart dette var fundamentale verdier som har satt dette i gang. En kan jo også se det samme fra Pål Falck som har analysen på selskapet som har valgt å øke sitt kursmål fra 60 til 78. Jeg blir ikke veldig overraska om det viser seg at vi skal fortsette ferden videre også i neste uke :slight_smile:

12 Likes

Hva kommer frem i den nye analysen? Hva er årsaken til (kun) økt kursmål på 18 kr?

2 Likes

økningen fra 40 sites i RELEASE til 50-55 sites vil oxo gi oss en potensielt tidligere interimavlesning.
Er alle sitene oppe å gå iløpet av 2020 så kan jeg ikke forstå annet enn at vi kommer til å ha 60 events i 2H2021

@Investor du har vel en beregning angående inrulleringstakten, hvis jeg husker rett :grin:

3 Likes

Dessverre har jeg ikke tilgang til analysen for øyeblikket. Bare blitt kjent med økningen i kursmål. Om noen skulle snuble over den så må dere gjerne sende en over :slight_smile:

2 Likes

Børsmeldingen angående FirmaNac hadde jo nå en annen formulering. Tidligere har det stått “Extension” forlengelse av samarbeidet med top-10 pharma, nå stod det “Expansion” utvidet samarbeid og i tillegg offentliggjort at det var Astra Zeneka… “The aim of today’s expansion is to evaluate whether synergies established in oncology in vivo models are transferrable to additional disease areas.” så tidligere børsmeldinger angående Nac kan ikke sammenlignes med den som kom nå. Denne var mye mere konkret.

9 Likes

Jeg tror den analysen rimelig kjapt går skoa av seg. Satser heller på e-mannens flere år gamle nå analyse på over 200,- justert for flere aksjer men nye resultater, så er det en grei start i horisonten, nær sådann.
En ting som faktisk kan være i gang med å skje nå, er at de andre som tester ut nac teknologien som har gode resultater kanskje skjelver i benklærne for hva en avtale med AZ vil ha å si for deres egne muligheter for videre bruk av teknologien til pcib og en måte å holde sine muligheter varmere lenger er å kjøpe seg inn i selskapet. Er det en del av grunnen til ukens FOMO?
Dette kan fortsette neste uke også dette!
Endelig får vi igjen for år med tålmodighet og jeg hadde ikke hatt aksjer her om vi ikke hadde Snøffelen, e-mannen, filoD, Investor og mange flere som har bidratt med så mye kunnskap.
Takk også til PDX for et fantastisk forum.

34 Likes

Jeg håper at AstraZeneca kjøper opp Fimanac for 10 milliarder, og at pcib deretter betaler 2 milliarder i utbytte til aksjonærene. Det har vi fortjent. Tar en Cognac til jeg.

Med de oppkjøpene det har blitt vist til i det siste, så tror jeg det er for lite for hele Nac.

4 Likes

Alldeles för lite för hela NAC!

7 Likes

I børsmelding for 3, kvartal stod det at:

" The positive initial feedback on an important patent application on mRNA delivery and the expansion of the collaboration with AstraZeneca are both encouraging developments for fima NAc . This progress has been matched with an organisational expansion and we look forward to further enhance our strategic execution capabilities in the coming quarters, adds Walday."

Virker som “the organisational expansion” på fimaNAC skal brukes til å eksekutere stragien for å si det slik. Og etter jul går man inn i en fase av forhandlinger/benchmarking av fimaNAC-resultatene på AZ-samarbeidet.
Synes det virker ekstremt lovende at PCIB nær sagt ansetter en person på heltid bare for å få en god avtale med AZ i boks.

37 Likes

Etter en så fantastisk uke er det på sin plass å si takk. Takk til alle innsiktsfulle og generøse skribenter på Tekinvestor, som deler sine erfaringer og sin kunnskap. Uten dere ville jeg ikke ha tatt sjansen, og ikke fått ta del i den store verdiøkningen på sparepengene som har skjedd den siste måneden.

For en bra gjeng som henger på dette forumet! Og takk, PDX, medlemsskapet her har betalt seg tilbake i hundretusenvis! :boom::man_cartwheeling:

33 Likes

Tenker de har hyret inn tungvektere innen biotech rådgivning, i ens ærend for å skaffe aksjonærene i PCIB en best mulig avtale.

24 Likes

Det er det vel bare å ønske alle en riktig god helg etter en flott pcib uke. Legg alle pcib aksjer i madrassen og la dem ligge der lenge😀

18 Likes

Regner med at det som kryper og gaar av verdens stoerste ekspertise stiller paa ESMO i desember.

Hva de gjoer i ettertid naar de ser at AZ er i ferd med og stikke av med hele kaken, kan bli spennende og foelge med paa.

For med AZ katten ute av buret, sender det ett klart signal til resten av BP selskapene at fimaNac ogsaa fungerer. Det var vel denne synergieffekten PW siktet til, noe som betyr at BP forstaar at begge teknologier har en stor fremtid.

Dette kan bygge seg opp til en aldri saa liten triller. Skal en hel skokk med BP selskaper, som akkurat har faatt bekreftet at PCIB tilbyr verdens beste leveringsteknologi, la Astra Zeneca stikke av med hele kaken rett foran nesen paa de? Det har jeg ingen tro paa.

9 Likes

Etter den gode meldingen på tirsdag så tenkte jeg forsøke loggføre hvordan småaksjonærene på Shareville (nordnet) reagerte. Merk at oversikten under ikke sier noe om hvor mange aksjer de har kjøpt eller solgt, bare hvor mange som faktisk eier minst 1 aksje.

Det er godt å se at PCIB har fått noen nye fjes blant småaksjonærene - men mer overraskende er det at det er såpass langt opp til både NANO og TRVX. Altså fortsatt stort potensiale blant både små og store investorer som enda ikke har åpnet øynene :wink:

bilde

15 Likes