Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

De skalerer opp til å lage 2 milliarder doser av en vaksine de enda ikke vet fungerer så det er nok det han snakker om.

1 Like

dette MÅ være tidenes BS innen medisin?? :sweat_smile:

https://www.bloomberg.com/amp/news/articles/2020-06-07/astrazeneca-approaches-gilead-about-potential-merger?__twitter_impression=true

Gilead + AZ = sant ?

1 Like

Maybe, maybe not.

Gilead is not currently interested in selling to or merging with another big pharmaceutical company, preferring instead to focus its deal strategy on partnerships and smaller acquisitions, the people said.”

2 Likes

Anbefaler denne videoen om AZ… interessant

3 Likes

Apropos shareville, på tide med ny oppdatering av sharevilleindeksen? :smiley:

2 Likes

Tja, indeksen virker tyde på at det kommer stadig flere småaksjonærer inn i norsk biotech. Ikke så mange til PCIB som jeg skulle tro etter meldingen som kom, men hyggelig å se at hvertfall BGBIO, PHO og SoftOx virker lokke til seg (nye) aksjonærer.

bilde

3 Likes

Det stemmer med med hva jeg ser på shareville, er jo nesten bare jeg som skriver om aksjen der. :slight_smile: I sånt ligger det jo en pen mulig oppside.

Takk for oppdatering!

3 Likes

Jeg har tracket antall aksjonærer i PCIB og det er økt fra ca 3400 i høst til 5300 nå. Relativt stor økning vil jeg si.

12 Likes

Se Ultimovacs da… Bare 300 glupinger på hele Shareville. Den kursen kan komme til å eksplodere :grin:

Hvordan gjør man en emisjon på 15% for så å oppleve kuesoppgang?

HA SÅNN CA NULL DAYTRADERE I AKSJEN :grin:

3 Likes

konsolideringsmodus i indeksen

På et VELDIG brukbart nivå, det skal sies. :slight_smile:

2 Likes

Til sammenligning så koster biotekselskapene til sammen sånn ca 10 milliarder. Etter at de og nesten har doblet seg.

edit:

Så litt småkjipt ut for biotech midt på dagen i dag, men kom seg voldsomt etter lunsj. :slight_smile:

5 Likes

Vet ikke hvilket mandat dette fondet har, men de skal ta vare på sparernes penger, og ikke risikere de på usikre investeringer. Så, eller leste et intervju med en fondsforvalter (skal se om jeg finner link) og han sa at fondet han styrte ikke rørte biotekselskaper før de hadde fullført fase3/hadde produkt på markedet. Først da gikk de inn, og fikk prosentene etter det. Det gir mening, når du investerer andre sine penger, så kan du ikke ta så stor risk, jeg synes det er selvsagt. Mine egne penger derimot… :slight_smile:

Raffeste oksevimpelen in the making jeg har sett på lenge. Eller gjelder sånt for index-isj?

Immuron opp 1100% på en dag. Biotech er herlig dere!

10 Likes

Har jo vært en periode nå da nominell kurs for PCIB har ligget en del høyere enn tilsvarende for PHO. Nå er det tilbake til “normalen” der PHO ligger et godt hestehode foran. Støtter vel tesen om at det kan lønne seg å redusere i aksjer som har steget mye og øke i aksjer som har sunket mye. Men dette er spesielle tider, da vi nærmer oss et veiskille for PCIB. Har tatt sjansen på et positivt utfall, og håper jeg ikke brenner meg på det. Alle PCIB-aksjer er intakte.

1 Like

Kunne virkelig ikke interessert meg mindre :sweat_smile:
Skrev du kanskje dette i feil tråd? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

He, he, lurte på hvor det ble av innlegget mitt på PCIB-tråden. Da får jeg jo legge til at alle mine NANO-aksjer også er intakte, men forventningene er nok skrudd litt lavere enn i PCIB. PCIB var for øvrig ment å skulle utgjøre 20% av porteføljen mens NANO skulle være 80%. Istedet utgjør NANO nå en tredjedel, mens PCIB tar hånd om to tredjedeler (og det uten at jeg har endret antallet).

4 Likes

For de av dere som ser etter nye muligheter. Her er et selskap som jeg har tro på
Et selskap innen drug delivery som bruker atomic layer deposition (ALD) teknologien til å skape deponier av medisin i kroppen.
Har flere samarbeider både innenfor dyrehelse og for mennesker

I tillegg er de i gang med et eget prosjekt innenfor AML (acute myeloid leukemia) med Vidaza

Her er en presentasjon fra 9.juni 2020
https://www.aktiespararna.se/tv/nanexa-smabolagsdagen-stockholm-den-9-juni-2020

3 Likes

Biotech performer ok!

3 Likes