Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

I børsmelding for 3, kvartal stod det at:

" The positive initial feedback on an important patent application on mRNA delivery and the expansion of the collaboration with AstraZeneca are both encouraging developments for fima NAc . This progress has been matched with an organisational expansion and we look forward to further enhance our strategic execution capabilities in the coming quarters, adds Walday."

Virker som “the organisational expansion” på fimaNAC skal brukes til å eksekutere stragien for å si det slik. Og etter jul går man inn i en fase av forhandlinger/benchmarking av fimaNAC-resultatene på AZ-samarbeidet.
Synes det virker ekstremt lovende at PCIB nær sagt ansetter en person på heltid bare for å få en god avtale med AZ i boks.

37 Likes

Etter en så fantastisk uke er det på sin plass å si takk. Takk til alle innsiktsfulle og generøse skribenter på Tekinvestor, som deler sine erfaringer og sin kunnskap. Uten dere ville jeg ikke ha tatt sjansen, og ikke fått ta del i den store verdiøkningen på sparepengene som har skjedd den siste måneden.

For en bra gjeng som henger på dette forumet! Og takk, PDX, medlemsskapet her har betalt seg tilbake i hundretusenvis! :boom::man_cartwheeling:

33 Likes

Tenker de har hyret inn tungvektere innen biotech rådgivning, i ens ærend for å skaffe aksjonærene i PCIB en best mulig avtale.

24 Likes

Det er det vel bare å ønske alle en riktig god helg etter en flott pcib uke. Legg alle pcib aksjer i madrassen og la dem ligge der lenge😀

18 Likes

Regner med at det som kryper og gaar av verdens stoerste ekspertise stiller paa ESMO i desember.

Hva de gjoer i ettertid naar de ser at AZ er i ferd med og stikke av med hele kaken, kan bli spennende og foelge med paa.

For med AZ katten ute av buret, sender det ett klart signal til resten av BP selskapene at fimaNac ogsaa fungerer. Det var vel denne synergieffekten PW siktet til, noe som betyr at BP forstaar at begge teknologier har en stor fremtid.

Dette kan bygge seg opp til en aldri saa liten triller. Skal en hel skokk med BP selskaper, som akkurat har faatt bekreftet at PCIB tilbyr verdens beste leveringsteknologi, la Astra Zeneca stikke av med hele kaken rett foran nesen paa de? Det har jeg ingen tro paa.

9 Likes

Etter den gode meldingen på tirsdag så tenkte jeg forsøke loggføre hvordan småaksjonærene på Shareville (nordnet) reagerte. Merk at oversikten under ikke sier noe om hvor mange aksjer de har kjøpt eller solgt, bare hvor mange som faktisk eier minst 1 aksje.

Det er godt å se at PCIB har fått noen nye fjes blant småaksjonærene - men mer overraskende er det at det er såpass langt opp til både NANO og TRVX. Altså fortsatt stort potensiale blant både små og store investorer som enda ikke har åpnet øynene :wink:

bilde

15 Likes

Det er vel også derfor pcib nå har krevd at samarbeidet offentliggjøres slik at dette setter press på Zeneca samtidig som hele verden får vite hvem pcib “ligger med”.

De neste 7 månedene blir utrolig spennende.

7 Likes

blir fort giftemål nå som graviditets testen ble positiv, nå venter vi bare på Ultralydundersøkelsen for å se hvor mange barn det blir :wink:

13 Likes

For å sette en verdsettelse på 100mrd. i kontekst:
Da snakker vi om Norges 5. mest verdifulle selskap. Foran selskaper som Aker BP, Yara, Hydro og Gjensidige.

50mrd. er også mye penger.
Mer enn markedsverdien til for eksempel. SalMar og Tomra.

AF-gruppen og Veidekke er verdt rundt 17. mrd - det er også mye penger.

5 Likes

Sammenlign heller med diverse dealer mellom internasjonale biotek-selskaper. PCIB driver ikke med forsikring, laks eller anleggsarbeid :slight_smile:

15 Likes

Sverige har klart det, Danmark har klart det. Hva da, jo etablert farmasi giganter!

Norge er absolutt kapable til tilsvarende bragd! Typisk norsk å være god🚀

5 Likes

Ventet selvsagt på den kommentaren.

Poenget mitt er kun å sette de tallene som “slenges ut” her i kontekst.

Til jubel:
PCIB har 13 ansatte. De blir ikke en “farmasigigant” i løpet av 2020.

PS: Jeg har største delen av min eksponering i aksjemarkedet mot PCIB og har ikke solgt en eneste aksje der de siste 24mnd. Jeg er stålbull, men tror ikke PCIB er verdt 50mrd. i 2020, ei heller 20mrd.

5 Likes

Misforstå meg rett, jeg er enig i at det er mange penger. Mitt poeng er at det er mange eksempler på dealer i denne bransjen på mange milliarder USD.

3 Likes

Ja - det er det. Og et oppkjøp til 2MRD USD er selvsagt det eventyrlige bullscenarioet.

Samtidig er det vel ikke mange eksempler på oppkjøp med mer enn 1000% premium? Ei eller avtaler med upfronts som er større enn markedsverdien til selskapet?

2 Likes

Se PCIB mRna tråd og PCIB fundamental tråd. Gjennomgås flere avtaler.

Sist fra snøffelen om avtaler:

Snoeffelen
6749
184
3t
Jepp 1 indikasjon, riktignok er produkt i fase 1, men dataene fra fase 1 er ikke inne ennå, og sånn sett ikke pasert det hinderet, og technically i særlig mye lengere i utviklingen enn det AstraZeneca er med PCI-teknologien.

Benchmarker man disse avtalene så er en påstand om bear case på 20mrd, base case på 50 mrd og bull case på 100 mrd ikke utenkelig.

5 Likes

Opp til 64 neste uke. Takk til @Snoeffelen, @Sorlendingen og Pål, som forklarer, Norge har med PCIB Teknologien ett verdens omfattende potensial.

7 Likes

At pcib skulle la seg kjøpe for 2MRD USD, såfremt NAC er så bra som vi tror, har jeg liten tro på.

Med LOA på 51% for fimaCHEM med blockbuster potensial og det allerede før ASIA kom inn i bildet er vi trolig bare med CHEM verdt så mye og mulig mer, da det ikke nødvendig stopper med indikasjonen gallegang.

Når man da i tillegg legger NAC på vektskåla og et mulig VAC scenario så blir nok 18-19 MRD NOK alt for lite for pcib.

Mulig BP aldri vil bla opp det pcib er verdt men jeg tror også vi ikke kommer til å bli solgt for billig med tanke på våre største aksjonærer, slike som Erik Must, som forhåpentligvis vil stoppe slike eventuelle “tilbud” .

7 Likes

Jeg har sett den artikkelen.

Vet du hvor mye aksjen til selgerne steg? 13%!
Så det sier sitt om markedsverdien til selskapet.

PCIB har ingen egen salgsorganisasjon noe som gjør forhandlingsposisjonen dårlig.

BP har mye penger og inngår store dealer, men de er proffe og gir ikke bort penger.

1 Like

PHO har trolig mye å vinne på en budkrig.
At marketcap på PCIB er lav trenger ikke å ha noen betydning. Det er verdien av teknologien som vil påvirke prisingen mest.

Når flere BigPharma forstår at dette er en banebrytende og revolusjonerende teknologi som de bare MÅÅÅÅ ha tak i, så vil de forhåpentligvis sloss og overby hverandre til vår glede og berikelse.

6 Likes

Forhandlingsposisjon har enormt mye å si:
Dersom Roche satt på PCIB sin teknologi og inngikk en avtale om rettigheter med AZ ville selvsagt prisen vært høyere enn prisen på en eventuelt avtale mellom PCIB og AZ.

1 Like