Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Pers svar på frågan i samma podcast episode: ni får komma tillbaka när ni har nått nytt att berätta: Per innan Elisabet ställt färdigt frågon: Då kommer vi snart tillbake! AZ :rocket:

6 Likes

Det er et godt poeng. Når ikke “main stream” aviser skriver om dem, så har de gjort en stor jobb med å gjøre det lett å finne infoen i andre kanaler.

2 Likes

Det blir PCI-fokus i denne ukes podcast også. Kristian Berg er gjest og Jonas har lovet å kommentere AZ-avtalen!

29 Likes

Denne podkasten er fra 2017 så det er ikke siste nytt i forhold til alle programmene, men her forteller de veldig bra hva selskapet driver med, hvordan teknoligien fungerer, og en del detaljer spesielt rundt fimaCHEM og gallegangskreft. Synes dettte er en bra plass å starte for å få forståelse av selskapet.

Jeg har linket den direkte til der de starter å snakke med Per Walday om PCI Biotech.

https://soundcloud.com/user-972208711/ep-3-radium#t=10:10

4 Likes

Dagen i dag, bød på den 5 høyeste omsetningen i kroner og øre så langt statistikken til Oslo Børs viser (5 år).

9 Likes

“Gene therapy returns to the center stage of medicine to treat patients with diseases that are unable to be cured with the conventional therapeutic strategies. This development is due to various reasons, including vector development and significant achievement in next-generation sequencing. Among the various methodologies of gene therapy, nucleic acid-based therapy has been considered to be promising in various diseases. The development of delivery methods to target cells in vivo, however, remains critical.”

15 Likes

Fra Investtech i dag:

PCIB var opp 14.42% til en sluttnotering på 59.50 kroner. Aksjen brøt med det rekordnoteringen fra februar 2018 og satte ny all time high. Dette var den sjette dag på rad aksjen steg. Aksjen er dermed opp 80.91% etter kjøpssignalet fra en omvendt-hode-og-skuldre-formasjon for tre uker siden.

PCI Biotech Holding har brutt opp fra en tilnærmet horisontal trendkanal på mellomlang sikt etter at investorene stadig har gått oppover i pris for å komme seg inn. Et kjøpssignal er utløst og videre oppgang for aksjen indikeres. Det er ingen motstand i kursdiagrammet og en videre oppgang indikeres. Ved reaksjoner tilbake har aksjen støtte ved cirka 34.60 kroner. Volumet har tidligere vært høyt rundt kurstopper og lavt rundt kursbunner. Volumbalansen er også positiv, noe som styrker trendbruddet. Det kortsiktige momentumet i aksjen er sterkt positivt, med RSI over 70. Det indikerer økende optimisme hos investorene og videre kursoppgang for PCI Biotech Holding. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.
Anbefaling: Kjøp

24 Likes

For de nye her vil vel artikkelen i det anerkjente tidsskriftet Nordic Life Science fra tidligere i høst kunne være interessant lesning. “On the cusp of a revolution in cancer treatments” var tittelen på artikkelen om PCIB.

8 Likes

Og det åpenbare - ta en titt på: https://oslocancercluster.no for å sette PCIB litt i kontekst
edit: og http://radforsk.no

3 Likes

"The development of delivery methods to target cells in vivo, however, remains critical.”

John Carroll have you heard about fimaNAc?
A novel delivery technology that efficiently overcomes the challenge of introducing nucleic acid therapeutics into cells. :santa::moneybag:

5 Likes

Nå er det lenge siden jeg har skrevet her - har brukt hengemyren av 2019 til å akkumulere ytterligere og er fortsatt “all-in” i Pcib. Den siste uken har det vært meget hyggelig.

Spørsmålet er vel nå om man skal gevinstsikre eller ikke og her foreligger det vel ingen fasit, og alle må vel selv kjenne på det - for min egen del anser jeg dette som startskuddet for noe potensielt fantastisk, og dagens kurs må kunne anses å være svært lavt ift hva PCIB har fått til. Jeg skrev et innlegg på Hegnar for over 1 år siden der jeg blant annet skrev at fimachem er sannsynligvis grunnmuren, men det var fimavacc (og nå fimanac) som virkelig interesserte meg og som gjorde at jeg valgte å være fullinvestert i PCIB. Det siste års resultater og tilbakemeldinger har vel ikke gjort at jeg har forandret mening, heller tvert imot.

Man kan i ettertid være noe bitter for finansieringsløsningen som ble valgt og effekten denne hadde på kursen, men for min del har jeg øyene på ballen, altså det kliniske. Og her har jeg, til tross for leting med lupe og godt hjulpet av fantastiske skribenter på tekinvestor, fortsatt ikke funnet noe negativt. Kliniske forsøk ruller videre, resultater er potensielt banebrytende, samarbeid kontinuerer og ekspanderer og kliniske forsøk rulles ut i omtrent logaritmisk skala.

For å få suksess i livet, være det seg børs, akademia eller idrett, må det satses - og jeg velger å satse på PCIB.

36 Likes

Kursmessig er vi jo omtrent «tilbake til start», der vi var før emisjonen, så når man setter det i den konteksten virker det nesten absurd å skulle snakke om gevinstsikring og «høydeskrekk».

Når man i tillegg tar i betraktning hvordan det fundamentale har utviklet seg de siste to årene, så er det etter min mening så nærme det er mulig å komme en no-brainer å bli sittende langsiktig videre.

15 Likes

Har AZ begynt og telle på knappene for et bud?

https://www.avanza.se/placera/telegram/2019/12/03/astra-zeneca-saljer-rattigheter-for-seroquel-i-usa-och-kanada.html

8 Likes

Ikke veldig relevant at de selger noe for 36 - 42 millioner USD. De må nok selge litt mer enn som så om det er på den måten de skal finansiere et bud på PCIB.

2 Likes

Ser ut som 60 går raskt i dag :sweat_smile:

12 Likes

6 Likes

PCIB og PHO er begge sterke oppkjøpskandidater.

2 Likes

Her har du oversikten som du etterspurte @Investor

2 Likes

Hehe! Takk! Jeg så den ble postet litt lenger oppe her for en stund tilbake. Men det begynner vel å bli på tide med en ny …

2 Likes

Vi sliter litt med å komme over 60 nå, tydeligvis!

1 Like