Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Noen nistirrer på aksjekursen mens andre benytter dagene til å arrestere folk med motstridende meninger samt å så eggplanter! Jeg vet ikke hva som kvalifiserer mest til diagnosen sprø. Men ha en aldeles nydelig kveld InVivo :stuck_out_tongue_closed_eyes:

5 Likes

Det må være lov å blåse litt ut her på småprat-tråden. Ingen liker dårlig kursutvikling!

4 Likes

Jeg må si meg veldig enig i mye av det @Gunnersaurus sier. Det er veldig frustrerende å sitte i pcib akkurat nå og til de som mener at nyheter er “like rundt hjørnet” så har vi desverre hørt dette mange ganger nå.

I tillegg skulle det ikke forundre meg stort om nyheter fremover knapt får investorer til å løfte øyenbrynet. Husker ennå hvor lenge vi satt og ventet på ODD og hvor lite det hadde å si på kursen.

Når dette er sagt vil jeg påstå, som flere her inne, at flere av de nyhetene som lar vente på seg skyldes grunner man kan svelge, slik som fimaVACC, og at å vente vil lønne seg.

Jeg sa vel det samme i fjor men hvis man nå venter til sommeren vil man nok få “value for the money”, men det er desverre umulig å vite hva som kommer og om dette er nok til å løfte kursen betraktelig.

Det som er hevet over enhver tvil er at hvis pcib skal beholde alle sine mindre aksjonærer må det komme noen fundamentale nyheter meget snart fordi jo mindre erfaring man har jo mindre tolmodighet har man og her har man muligheten til å gå glipp av en potensiell megabombe innen biotek hvis man ikke følger med…

4 Likes

Gunnarsaurus, Forstaar din reaksjon, for utsettelsen begynner aa bli vel mange, men naa har vi en tidsramme for P2 oppstart, og Vacc resultater som skal innfries foer sommerferien…

PCIB vet de ikke kan utsette dette en gang til uten at aksjonaerene vil reagere kraftig. Det er litt over 4mnd. til 1. juli. Da skal det meste vaere paa plass, samtidig som PCIB sterkt har signalisert at resultatene er gode. I mellomtiden kan vi haape paa flere partnere. Jeg tror fimaVacc resultatene vil bli en verdenssensasjon. Det er det verdt og vente litt ekstra paa. Gi PCIB tiden frem til sommerferien, og doem de etterpaa. Jeg tror du kommer til aa bli positivt overrasket.

6 Likes

Jeg arresterer deg ikke, men påpeker at dette er utfordringer for hele biotek-sektoren på OB, ikke bare Pcib. Og da blir sytingen din tom og lite substansiell.

Hva med de andre biotek-selskapene da Don_Suger? Det er jo samme ståa over hele linjen.

Jeg gjentar meg selv, dette er ikke et selskapsspesifikt problem, men et sentiment problem. Hele sektoren sliter, ikke bare Pcib.
Da blir det veldig navlebeskuende å sitte og klage om utviklingen i Pcib dag ut og dag inn.
Igjen, løft blikket, hele sektoren sliter.

Dere må innse at biotek-sektoren lever sitt eget liv i skyggen på OB. Dere er rett og slett ikke nok penger eller interesse for å løfte aksjekursene til norske bioteks. Her trengs det oppkjøp, partneravtaler og suksesshistorier ala Algeta.

3 Likes

Flere som har skjønnt at dette ikke bare handler om Pcib:

2 Likes

Spoiler-alert: Knusktørt. Sånn går det når man venter :crazy_face:

  • Alle PCIB-aksjonærene ville laste opp mer, untatt L’Hévéder, han ville iallefall ikke ha mer.
  • Alle PCIB-aksjonærene syntes det var kjempegøy å sende epost, unntatt Ronny.
  • Alle PCIB-aksjonærene var lei av å vente, unntatt Per, han visste mer.

Nærmer seg at gnisten og euforien kommer tilbake nå, det blir verd ventetiden.

10 Likes

Kanskje vi får en Artic-analyse i løpet av uken?:crossed_fingers:

6 Likes

Når den siste optimist osv.

Mangler bare at Jubel også kommer med kritiske bemerkninger nå så er vi rigget for en himmelferd børsen ikke har sett maken til!

Bring it on @Jubel!

13 Likes

Når man spiller martyrrollen og ofrer seg, ønsker man at de andre skal være takknemlige og gi ømhet og kjærlighet. Men det får man ikke på den måten, for martyren oppfattes hele tiden sur ut, glorien har falt ned og henger i underansiktet. Martyren legger en sur, forurettet stemning over på hele forumet. Martyren får allikevel en sekundær gevinst, nemlig makt. Makten består i kontroll av hele forumets humør.

3 Likes

Må bare nevne igjen det Einarsson sa i podcasten når de snakket om PCIB: Noen ganger sitter man kanskje på data som gjør at det eneste man vil, er å fortelle hele verden hva man har oppdaget. Men man er bare nødt til å holde det tilbake til patenter er i orden/data publisert etc.

Og med de små mengdene med data vi har fått, har iallfall jeg et ørlite håp om at dette er grunnen til nyhetstørken i PCIB for tiden.

5 Likes

Trigger list 1H2019

#1 RELEASE study - First Patient Dosed

#2 Ultimovacs preclinical in vivo data, The generated positive data is planned to be published in a scientific journal

#3 Extensionstudy - Confirmation on 6 of 7 patients passed safety readout after 2 treatments = study Complete

#4 Exstensionstudy- datareadout presentation, Ascopal effect…

#5 fimaVACC - Main Conclusion

#6 fimaVACC - Final analasys presented or published by mr.Burg

#7 Bavarian - doing pre.clinical studys since oct.18
Do they have enough data to go in clinic with PCIB`s fimaVacc and their vaccines CV301 and Brachyury…

#8 A fimaNAC partner go in clinic

16 Likes

Bare 4 og 6 som er triggere jeg har tro på. Kanskje 8, men tviler sterkt.

Og klart, hvis 4 overbeviser, la oss si 5 av 7 CR, så er dette en nyhet som potensielt kan doble kursen. Så dette er en veldig spennde trigger!

3 Likes

Investor. Jeg skriver til Gunnarsuarus at jeg tror fimaVacc kommer til aa bli en verdens sensasjon. Finner det litt vanskelige og se hvordan du greier og trekke ut av dette at at den siste opptimist er blitt pessimist;-))) Tror du boer taa en runde med hvordan fantasien i hodet ditt fungerer;-))

1 Like

Jeg har ikke et ørlite håp om dette men regelrett forventer meget gode fimaVACC resultater.

Det jeg derimot er veldig usikker på er om markedet skjønner eventuelle gode nyheter og/eller om det må avtaler til før kursen kan nå gamle høyder.

Hvis gode nyheter kommer tror jeg desverre en eventuell oppgang vil bli kortvarig. Håpet er jo at pcib jobber med å få avtaler på plass mens de venter på de endelige resultatene, slik at man kanskje allerede har luftet foreløpige resultat med potensielle samarbeidspartnere.

5 Likes

ja de dataene fra exstesionstudiet kan være gull verdt både for kurs og eventuell partner i Asia - just saying

@StockDZ can u pls find out where we will get this Exstensionstudy presentation :hugs:

1 Like

Forumet sitter bak, Per og Ronny forran. Føler dette oppsummerer dagens situasjon :joy:

4 Likes

PW sa det hadde vært interesse fra eksterne aktører. Blir spennde å se hva som skjer her utover året.

5 Likes

spot on!

1 Like

54 kr?

5 av 7 CR dobler ikke kursen, da bærer det rett til 200 kr. I am not kidding you.

Jeg tror ikke folk skjønner hvor stor trigger dette er. Glem FPD og FimaVacc.

Med 5/7 CR kan vi så godt som fastslå at fimaChem blir medisin. Husk at det var 1/13 PR og ingen CR i ABC-02 på en sammenliknbar populasjon.

En så dramatisk forskjell i respons vil tidlig komme på radaren til monitoreringskomiteen som vil anbefale å avbryte kontrollarmen. Såvidt jeg har forstått kan dette også gjøres på grunnlag av surrogatendepunkter.

14 Likes