Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Tror ikke det gir mening å skylde på ledelsen her, det har blitt grundig forklart hvorfor ting tar tid. Alltid på en tillitsvekkende måte. Dette du peker på er egentlig bare paradokset med forskningsselskaper på børs. Man henter penger på en spekulativ markedsplass for å finansiere et prosjekt basert på strenge retningslinjer for etterprøvbarhet. Frustrerende for alle parter. Helt til vi alle kan førtidspensjonere oss.

6 Likes

Jeg er uenig. Synes det er tynne bortforklaringer (mange av gangene). Men folk er forskjellige, har ulike inngangsverdier og tidssperspektiv på investeringen sin . Jeg har blitt skuffet såpass mange ganger at jeg er blitt ganske lei av hele ledelsen. Det er uansett godt å få diskutert litt, selv om man ikke alltid er enig! :smiley:

4 Likes

Fallet idag har nok mye med makro å gjøre aksjen snudde jo opp 9% tidlig på dagen for så å falle med resten av børsen.

Bra rebound i Usa i kveld.

Biotech-etf,en XBI er opp 4-5% fra ose close.

8 Likes

Jeg er også frustrert over aksjeutviklingen. Vi må imidlertid holde fokus på det viktige. For fimaVacc ble presentert sessasjonelt gode resultater. Spørsmålet om når resultatene presenteres, er av underordnet betydning. Også resultatene for realise-studiet foreffekt, er oppsiktsmessig gode,spesielt når en tar hensyn de opplysningene Bra=Britt senere har kommet med på trådene her. Man kan mene at sistnevnte moment kunne værtkommunisert fra ledelsen selv. Men da bør en huske på at studiet gjelder safety og atresultater for effekt i så små utvalg ersværtusikre og at de derfor ikke bør tillegges så stor vekt. Alti alt bør det være klart for enhver rasjonell investor atledelsen virkelig har levert på selskapets teknologi. Aksjeutviklingen er en helt annen sak. At kursen går fra 25 til 30 til 32 til 27/28, kan det være mangeteorier om. De får vi aldri bekreftet. Det kan hende at endel aksjonærer som strakk seg litt for langt underforrige emisjon, lettet seg litt da kursen gikk over 30 Kr. Da detviste seg at det ikke varsærlig kjøpsvilje over 35,ble rabalderet satt igang.

4 Likes

Du er ikkje alene om disse tankerekkene.

Ingen tegn til selvkritikk på tidsbruken, og vi får all del håpe at PCIB kan gjennomføre PF2 100 ganger raskere enn extension-studiet…vi venter fremdeles på første pasient selv om PCIB har vært “klar” i månedsvis.

Lothian

2 Likes

Dette er veldig interessant, for det er en klar korellering mellom norsk biotech og XBI (og tildels IBB)

XBB opp, norsk bio ned
XBB ned, norsk bio ned

IBB opp, norsk bio ned
IBB ned, norsk bio ned

IBB OG XBI ned, norsk norsk bio ned
IBB ELLER XBI ned, norsk bio ned

11 Likes

Det kan jo også være så enkelt som at noen har kjøpt seg inn lavt og tar gevinst nå fordi det passer med deres tradingstrategi. Men jeg tror en litt større aktør har drevet på med noe tull i dag. Er noe med alle disse postene mellom 1000-2000 aksjer frem og tilbake + sistepris-manipuleringen med småposter.

3 Likes

Etter meldingen i desember 2017 var jeg naiv nok til å tro at pv2 skulle komme igang ved påsketider 2018. :joy:
Deretter i løpet av sommeren 2018. Deretter før Jul…

Og nå var jeg naiv nok til å tro, at denne gangen skulle det gå, at man skulle få ræva i gir i løpet av 1H 2019.
The monkey never learns! :flushed:

Var det noen som spurte Walday om han forstod at ETTER Boston-konferansen betyr 2H? :sweat_smile:
Eller om han forstår hva begrepet «2H» betyr? :roll_eyes:

Dette begynner å bli en farse, og kursen faller på grunn av dette. Trist.

Jeg tror forøvrig at når Walday sier «autumn», som i normale folks hoder betyr august, september, oktober og kanskje til nød november, så kan det godt hende han mener APRIL 2020! Eller kanskje H2-20??? Pokker ikke godt å vite.

6 Likes

Personlig er jeg meget fornøyd og imponert over PCIB sitt virke så langt de siste årene.
Dagens kursras kan en ikke klandre selskapet for.

Kan ikke huske å ha vært aksjonær i et biotekselskap med så mye positivt og muligheter for ekstreme fortjenester.

Grunnen til verditapet står nok trump for .
Q1 gjennomgangen i TRVX ilustrerer den generelle holdningen i biotek for øyeblikket.
Ikke et eneste spørsmål i answer&question-delen.
Null interresse

3 Likes

PW er åpenbart ingen børsbevandret selgertype men takk Gud for det. Han leder et selskap som forsøker å utvikle teknologi for å kurere kreft. Han svarer til fagmiljøet sitt ikke til «markedet». Men tiden vil komme da kommersialiseringen og pengene blir en dominerende faktor og da spørs det om ikke formidlingen må profesjonaliseres litt.

2 Likes

PF2 er et stort prosjekt. Jeg har alltid ment at en partner burde vært inne i bildet,men stoler på at selskapet har valgt den optimale løsningen for oss aksjonærene. PW har tross alt bekreftet at oppstartingen skjer som planlagt i H1 2019 ut fra en eller annen definisjon.Det er dette vi bør holde fokus på nå. Jeg tror for min del at den endeløse diskusjonen av detaljer på diverse forum ikke fremmer aksjeutviklingen.

1 Like

Jeg er veldig ambivalent til utviklingen i selskapet.

Jeg er både veldig fornøyd og samtidig ganske misfornøyd.

Resultatene hittil er strålende. Jeg er meget positiv og har stor tro på fremtiden.
Per Walday og resten av ledelsen har virkelig «levert varene», og PCIB-aksjen kan bli et gullkantet papir å eie i tiden fremover.

Samtidig er det utrolig skuffende at man alltid(!) bommer på guidingen, at man ikke evner å kommunisere tydeligere eller å engasjere markedet.
Jeg støtter synspunktene til Gunnersaurus 100%.

Jeg er mektig imponert over arbeidet Per & Co har prestert, men er samtidig frustrert, trist og skuffet over innsatsen deres på flere områder.

3 Likes

To dager med mye støy…

Synd mye god lesning svømmer i “markedet forstår ikke”, manipulering, ledelsen skjuler noe, bla bla bla.

2 Likes

Jeg synes kommentaren Einarsson kom med til PCIB-gutta under den siste Radium podcasten var helt KONGE! :sweat_smile::joy:

Helt i begynnelsen, når de diskuterer Targovax så sier

Einarsson; de har guidet bla. bla. bla. avlesning rundt nyttårstider, - og det kunne jo dere ha gjort også i stedet for å si «før Jul», så hadde dere sluppet å bli bombardert med mail og telefoner fra aksjonærene» :ok_hand::joy:

(fritt etter hukommelsen min, så kanskje ikke ordrett)

4 Likes

Det er helt klart for meg at det er den skuffende aksjeutviklingen de tre siste dagene som forklarer at mange kritiserer mangler ved ledelsens kommunikasjon mot markedet. Hadde kursen i dag vært over 35 kr ville ikke diskusjonene værtsærlig fremme. Jeg er fullstendig klar over at det kan reises kritikk mot ledelsens tidsguiding gjennom flere år. Men akkurat nå i forbindelse med 1. Kvartal harvi ikke noen særlig grunn til å klageover guidingen etter min mening. Og at dårlig guiding forklarer aksjeutviklingen de siste dagene, vet vi vel veldig lite om. Så la ikke skuffelsen over at kursen falt fra 35 til 27,6 styre debatten om hvor hvor god ledelsen er.

9 Likes

Etter enormt mye gode innlegg i det siste ser jeg at vi er tilbake der vi var etter emisjonen. Greit å ta seg en tidlig helg og holde seg borte en periode.

2 Likes

Uansett, gleder jeg eg over at at fimaVacc leverer 500 til 800% bedre enn kontrollarmen, som allerede har over 100 vaksine avtaler. Pga. av det, glemmer jeg alt annen gruff, og ser stjerner i det fjerne. Gull stjerner, hvor jeg er helt sikker paa at fimaVacc, kommer til aa bli mye mer verdt enn fimaChem.

6 Likes

Jeg også bet meg merke i den kommentaren.

Dette viser vel at guiding er en IKKE sak.
At hele verden skulle falle i harmoni og all kritikk dunster bort dersom en guider ca rundt påske kontra før påsken , ja da har vi ikke mye å gjøre på.

Det er selvsagt ikke her slaget står.
“idiotisk” bruk av tid.

4 Likes

Thanks a lot @Dovregubben, it is so useful to be able to search the transcript!

8 Likes

Jeg er helt enig med deg, ufo, i at litt upresis guiding bør ha lite å si.

Personlig bryr jeg meg egentlig omtrent ikke om det, MEN, det skaper dessverre en usikkerhet - som jeg har inntrykk av at enkelte aktører bruker for alt det er verdt til å nøre oppunder negativitet og påvirke aksjekursen gjennom manipulasjon.

Derfor skuffer og irriterer det meg at ledelsen ikke kan klare å luke vekk noe av dette.

4 Likes