Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Slike regnestykker skjønner jeg ingenting av, men har trua

Biotop, når du sier at “slike regnestykker skjønner jeg ikke noe av” så må du bare legge deg litt i selen og prøve å sette deg inn i saken, det ganske enkel matte; få pasienter ganget god pris kan gi totalt like mye penger en god del flere pasienter ganget en noe mer beskjeden pris.

Det vanskeligere begrepet her er kanskje korrelasjon, ser man på figuren på side 12 i denne rapporten:

Ser man sammenheng mellom pris og antall pasienter for ultra orphan drugs. Korrelasjonskoeffisienten er på 0,94 noe som tilsier at det er mye sannhet i utsagnet “desto færre pasienter desto høyere pris”, så kan man jo selv anslå prisen PCIB kan få på Amphinex i GGK-indikasjonen, for det pasienttallet har vi noen tall på fra selskapet selv.

12 Likes

Det er nå jeg begynner å bli mer og mer sikker på at jeg må ta en pause fra børsen og tekinvestor. Blir nesten uvel av regnestykkene.

Er fullastet i både PCIB og PHO, det eneste som gjenstår er venteleken!

6 Likes

En liten kommentar angående extention studien. MoS vil jo ikke kunne økes noe særlig nå som ikke minst halvparten er i live. Hadde 4 vært i live hadde det fremdeles vært et håp om vesentlig bedre tall.

2 Likes

Dette er vel feil. Jeg tror du glemmer at det avhenger Av når pasientene er behandlet. De er jo ikke behandlet samtidig.

Med 3 gjenlevende pasienter kan man få MoS tilsvarende den lengstlevende pasienten av de 4 som er avgått med døden.

7 Likes

Max mOS er av @Gunnersaurus og meg estimert til 19.2 mnd.

Lite utdrag fra innleggene i fundamentaltråden.

19 Likes

Godt jobbet!!

1 Like

Noen som er stødig nok i Engelsk og har lyst til og legge ut om Pcib her?

1 Like

Etter mine enkle utregninger vil mOS bli ca 15.2 mnd i extension studien hvis pasient 22 fortsatt lever ved avlesning før q2 i august.

Videre er OS ved q1 12.8 mnd. Lever de 3 fortsatt ved avlesning q2 er OS ca 14 mnd i extension studiet.

Lav N men morsomt å leke med tall

1 Like

Skjønner ikke helt hvor du vil med dette. Mener du at man skal slutte å utvikle behandlinger til sykdommer som forekommer sjeldent? Det er jo nettopp mangelen på andre behandlingsformer som gjør at PCIB sannsynligvis vil lykkes innen indikasjon. Ved godkjenning får man dessuten en bekreftelse på at leveringsteknologien er uvurderlig. Og hvor mange indikasjoner kunne ikke profitert på mer målrettede behandlingsformer?

14 Likes

Enig Chrisx. Det er mange aktører som kjemper om å få frem godkjente behandlinger for lungekreft (heldigvis). Kommer en av dem med overraskende gode tall kan de andre bli “feid av banen” midt i løpet. PCIB sin strategi er en spydspiss inn i markedet i en mer sjelden kreftform der konkurransen er mindre. Når denne først er oppnådd kan man utvide senere. I tillegg blir det for snevert å se på det norske pasientantallet. I Østen er gallegangskreft voldsomt utbredt, og markedet ditto større.

6 Likes

Fikk meg igår nye 8k snitt 27,125 :crazy_face:.

Opp 33k siste 9 dager, hvis dere gjør det samme er ABN snart ute :+1:

5 Likes

“Three of the seven patients in the extension part of Phase I were alive at last censoring (March – May 2019).
Patient numbers are limited and it is too early to put significance to the emerging survival data, but
currently this translates to an interim median overall survival of approximately 14 months including all seven patients”.

Når det nå ved siste avlesning ikke lever minst 4 stk så vil ikke mOS gå særlig opp fra 14 mnd. Jeg sier ikke at dette er dårlig men les hva jeg skriver.

Det er mulig jeg har misforstått hvordan man måler mOS men jeg trodde man ikke fikk regne mer på mOS hvis ikke minst halvparten av pasientene levde, uavhengig av når de ble behandlet.

http://pcibiotech.no/first-quarter-2019-results/pci-biotech-q1-2019-interim-report/

1 Like

Jeg leser det du skriver, og det er fortsatt feil. Sakens kjerne er at pasientene ikke er behandlet samtidig.

@Investor / @Gunnersaurus bidro med en nydelig post på dette.

Edit : Ut ifra deres beregninger er altså max mOS litt over 19 måneder.

7 Likes

Supert hvis jeg tar feil. Jeg leser posten :grin:

3 Likes

Står vel «currently interim median survival» med vekt på ordene «nåværende» og «midlertidig».

7 Likes

Don_suger - du tager fejl det kan ske…

I bedste tilfælde kan det blive 19.2 mdr - men betingelsen er at alle tre nulevende personer skal overhale (leve længere) end personen der døde efter 576 dage - 19.2 mdr.

I så fald vil denne persons tal - 19.2 mdr - blive betragtet som MoS

Der er andre kombinationer, men minimum er 12.2

Hvis patient 22 lever efter 26 juni 2019 - så vil MoS blive 14…

I øvrigt fint skema Investor, den havde jeg ikke lige fanget…

10 Likes

Helt enig, @Snoeffelen. Avhengig av hvilken margin mht til overlevelse PCIB oppnår til dagens standardbehandling, vil det sannsynlige prisleiet for PCIBs behandlingsløsning ligge godt over selskapets eget anslag.

Både gjennomsnittspris og medianpris for de mest sjeldne Orphan Drugs ligger (NB! i USA) rundt 250 000 USD. Ref. velkjente diagram i artikkel fra LifeSciCapital.

Derfor er det av mindre betydning at du husker litt feil når det gjelder prisen Stuffers opererte med.

I oktober i fjor skrev jeg:

“I sin analyse fra februar i år opererer Arctic Securities med en pris i USA på 150 000 USD og i Europa på 75 000 USD. Det stemmer for øvrig godt med at legemidler jamnt over koster det doble i USA. I videre kalkulasjon legger analysen til grunn en gjennomsnittspris (veid etter insidens) på 95 000 USD.”

5 Likes

Takk for oppklaring mtp hva som står i analysen Abacus.
Og poenget ditt med at prisen man oppnår er avhengig av effekten man får er viktig å få presisert.
Jeg tror derfor vi ikke tar for hardt i når vi antyder et prisleie på 200 000$ til 300 000$.

10 Likes

La oss si at vi oppnår en pris på 250 000 USD per behandlingsløp i USA. Etter tommelfingerregelen skulle det tilsi ca. 125 000 USD i Europa. For de to markedene sett under ett, skulle det gi en veid gjennomsnittspris på ca. 160 000 USD.

4 Likes