Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Man kan selvsagt ikke utelukke at det er endel litt større investorer som avventer kjøp til Nyenburg er i ferd med å forlate skuta helt. Disse bør imidlertid rekke å kjøpe seg inn før spesialinvestoren er helt ute. Jeg har derfor ikke særlig tro på at den teorien forklarer den kursutviklingen vi har opplevd.
Kursutviklingen skyldes at vi som var aksjonærer vedsiste emisjon, ikke senere har kunnet kjøpe store volum som vi blir sittende med. Vi forskrev oss før/ved siste emisjon. Når nye store investorer uteblir, kommer ikke kursen opp på særlig høyere nivå.

1 Like

De “nye store investorene” kommer nok på banen etterhvert som avtaler kommer på bordet. Så får vi se da hvor løst aksjene sitter hos folket hvis de ønsker noe særlig volum. Jeg tror mange av de store har et langsiktig perspektiv her.

2 Likes

Det tror jeg også. Det mest interessante spørsmålet synes jeg er forretningsplanen for et selskap som PCIB. Skal de for eksempel omgjøre fimachem til et distribusjonsselskap i forbindelse medbehandling av gallegangskreft og andre kreftformer,eller bør de selge retten til nye anvendelsesområder,men drive gallegang i egen regi. Bør de selge fimaVacc på rot, eller bør de utlisensiere fra case til case. Hva med å utvikle egne vaksiner der Vacc inngår. Hva med å selge hele selskapet under ett. Her er detmange spørsmål en bør ha tatt stilling til. Personlig ser jeg det ikke som den beste løsningen at selskapet fortsetter på egen hånd i sitt eget rusletempo. Det er selvfølgelig rimelig å legge et grunnlag slik at teknologiens muligheter blir utforsket, men det kan like gjerne skje hos en ny eier med større ressurser.

1 Like

Salgsvilligheten er fremdeles tilstede, 15000 rett ut på 25,80 til slutt.

En helt merkelig utvikling dette, har gitt opp å forstå det.

Det blir en trist sommer hvis ikkje Walday kommer med noe nytt…

Lothian

1 Like
2 Likes

Tipper dette er spikeren i hodet.

De brukte den summen de fikk utbetalt som garantist som sikring for at de neppe ville tape penger, og hadde som investeringscase at det var mulig at kursen ville sprette raskt tilbake til 40-50 etter emisjonen for å gjøre en quick buck.

Nå går de ut i null og dett var dett. No biggie for dem.

De satt dønn i ro på den siste potten av aksjene sine utover hele våren, MED EN GANG det kom en opptur med litt omsetning i aksjen bare kastet de seg over salgsknappen.


image

For PCIB og dermed de andre aksjonærene var det kritisk viktige å finansiere pivotalstudiet, hva kursen ligger og vaker på i mellomtiden er ikke egentlig så utrolig nøye.

Ingen oppsummerte det bedre enn @abacus allerede i januar

4 Likes

Kanskje er det Nederlenderne som kaster ut sine siste titusener av aksjer disse første dagene i juni, kanskje har de en kjøper til de siste 100.000 f.eks så de krysses i en post. Jeg har iallefall plukket noe i tro på at nedsalget snart er slutt. Kommer det en melding snart er det klart for opptur uansett. Det fortjener vi i tilfelle. Mine aksjer skal ligge nedlåst et par år iallefall :slight_smile:

5 Likes
4 Likes

PW presentation for aksjenorge … enjoy although it is basic info

http://aksjenorge.no/wp-content/uploads/2019/06/11_PCI-Biotech-Holding_040619.pdf

10 Likes

Interpretation for fimanac? New agreements?

10 Likes

Noen var klare til å fange opp dumping i sluttauksjonen i dag?

6 Likes

Alt som står på siden om nye verdidrivere vet vi kommer til å skje;
vi vet at vi vil få rapporter om fremdrift av pågående registreringsstudie mot markedstillatelse på fimaCHEM, vi vet at det vil komme publisering av kliniske data på fimaVACC, og at videre strategisk utvikling nå skal diskuteres på fimaVACC og gjennomføres, og vi vet at det vil være en utvikling i en eller annen form i en eller flere pågående forskningssamarbeid.

So far so good, men vet vi 100% sikkert at det kommer nye avtaler?

Per Walday vet kanskje noe vi ikke vet.

10 Likes

Akkurat Snoeffelen,
Vi bare biter oss fast «i rekka» og håper at det ordner seg.
Fordelen er i allefall at sjansen er vesentlig større enn i Lotto :slight_smile:

2 Likes

PCIB er ihvertfall de som har holdt seg "best i år sånn rent kursmessig av de som handles på børs, selv om de er ned 51% siste 12 måneder.

Status siden nyttår :
PCIB : -1.90%
Targovax : -20.74%
Nano : -19.10%
BergenBio : -30.94%

2 Likes

Det kan nærme seg ett tidspunkt hvor den siste literen i nyenburgh-bøtta bare øses ut på best:)

Det er fort gjort å gjøre på en fredag rett før lunch og de nederlandske fredagsgrovisene skal serveres i kantina.

“Neem je samen!”

2 Likes

Another thing I noticed in the presentation (which I still think PW made it on his way to the event, since it is basic in style and content, which is also good it means he is super busy :slight_smile:)

Back to the point, read the following:

As far as I remember, Pci biotech never expressed it in that way since this does not translate to “financed to beyond interim read out” like in the presentation and report we are used to. In the slide above I see an increased confidence in market authorization upon interim read out. May be @Bra_Britt fantastic digging is having an effect :joy::joy:

Or may be I’m just wrong

25 Likes

Takk for deling. Hva er linken til den nye presentasjon?

1 Like

I og med at dette var et event for folk som ikke er vant med biotek så tror jeg det bare er et forsøk på litt forenkling helt enkelt :slight_smile:
Jeg tror nok selskapet holder fast i sin guiding, også er alt annet champagne problems som man sier i Nano trådene :stuck_out_tongue:

4 Likes

@anon44025098

http://aksjenorge.no/wp-content/uploads/2019/06/11_PCI-Biotech-Holding_040619.pdf

10 Likes

https://medwatch.dk/Medicinal___Biotek/article11427704.ece

Fint å se det går bedre med Bavarian , en mulig kommende partner til PCIB.

9 Likes