Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Main scenario er selvsagt at de starter opp med sitt studie med Acelarin på BTC (biliary tract cancers). Guidingen fra Nucana er at det skal skje “any time soon”, så inntil vi eventuelt hører noe annet så må jo det være utfallet man forholder seg.

Samtidig må det jo være lov å spekulere. Og min spekulasjoner baserer seg på at omfanget av studien nødvendigvis må være omtrent som ABC02-studien, dvs 300 - 400 pasienter, og at et dobbelt så stort studie trolig koster det dobbelte av hva PCIB sitt studie koster, og PCIB hentet inn 360 millioner.
Samtidig prøvde Nucana, uten hell å hente inn 75mill$+11,25mill$ i januar (en sum som rimer med hva jeg antar BTC-studiet koster), når aksjekursen var 16$, nå er den 8$.
Jeg vil også understreke at spekulasjonen er basert på hva som er Nucanas sine aksjonærer sitt beste akkurat nå.
Husk at PCIB en gang i tiden gjorde samme, de kuttet H&N fordi konkurransen så ut til å bli for sterk.

19 Likes

Ikke fordi at emisjonen feilet, men fordi den aldri ble noe av. Aksjonærene satte ned foten. I retrospekt burde man bare kjørt på, kursen ville, som i PCIs tilfelle, vært halvert i ettertid okke som.

1 Like

Hmm, PCIB har nå penger og er godt igang med sin studie :pray:. PCIB sparte tid ved å bare “kjøre på”, noe jeg syntes var veldig bra, vi hadde ventet lenge nok på cash til studien… Men ifølge deg har Nucana god tid, det tror ikke jeg… PCIB vinner dette løpet denne gang, ingen hindringer, har hele veien for seg selv. Bare å gi opp Nucana… De har punktert flere ganger nå.

8 Likes

I retroperspektiv synes jeg emisjonen i Pcib var helt riktig gjennomført hvis vi skal sammenligne med det vi har sett i Nano, Trvx og BergenBio siste året.
Så all honnør til PW&co som klaret å sikre driften i åresvis ved bare å trykke et relativt lavt antall aksjer.

15 Likes

Jeg skriver ikke mye, men synes det er veldig mye bra å lese her. Takk til alle som bidrar med fantastisk mye fint!

Det som bekymrer meg i stadig større grad er at det går for smått med pcib. Stadig nye gladmeldinger kommer, men det virker som interessen for selskapet tvert imot synker, og kursen der etter. Hvorfor?

Mange drar fram low burn rate som et “pro” for pcib, men jeg lurer på om det heller ikke er et “con”. Som for think eller et annet filleselskap med noen få ansatte som leker seg og forsker litt i sandkassa. Resultatene er jo spennende og det går framover, men de evner ikke skape noen form for suksess what so ever. Så kommer plutselig tesla og resten av de store og sier nå skal vi sette inn fokus på dette området og bruke noen 100 milliarder for å få dette løst en gang for alle ila 4år.

Hva skjer da med det lille selskapet som think eller pcib som var 13 pionerer i den store sandkassa?.. Game over?

Go big or go home? Veldig veldig bekymret over at selskapet ikke evner å få til noe penetrering, men at de er fornøyd med å leke i sandkassa uten noen til å styre lyskastere og høyttalere.

Jeg er lasta til ripa og vel så, men lurer faktisk på å selge da jeg er veldig redd mine illustrasjoner kan vise seg å bli reelle?

12 Likes

Mange kunne nok ønsket å ha solgt før emisjonen men jeg ville aldri sittet uten PCIB i porteføljen de neste månedene. Heldigvis er det opp til hver enkelt :slightly_smiling_face:

5 Likes

Fimachem - Hvordan skulle “Tesla” klart å finne flere pasienter med Gallegangkreft ?
De kan ikke injisere mennesker med kreften, så her hjelper det ikke med penger.

Fimanac - Her jobber et Topp-10 selskap. De er større enn “Tesla”

Fimavacc - PCIB har patenter, det gjelder også Chem og Nac

Dette går veien !

9 Likes

Enig bamse, biotek kan ikke sammenlignes med f.eks Tesla, men det er en fri verden :wink:

5 Likes

Siden du er veldig redd for at dine illustrasjoner skal vise seg å bli reelle, lurer jeg på hvorfor du ikke har solgt og fortsatt er lastet til ripa?

Mitt råd er at jeg tror at det generelt er lurt å følge magefølelsen, og sine egne betraktninger når man er på børs. Så jeg vil råde deg til å selge, gitt dine bekymringer.

Dessverre, (-ut ifra dine betraktninger), er jeg trygg på at PCIB ikke vil øke antall ansatte betraktelig fremover. Så den lave cashburnen pga lavt antall ansatte ser ut til å fortsette.

Til tross for at PV2 er pågående er det nok dessverre ikke en emisjon i emning før om eventuelt noen år :confused:

1 Like

Skjønner ikke at det er så vanskelig å forstå hvorfor jeg ikke har solgt, men kan jo svare. På samme måte som de fleste andre i menigheta er kanskje også håpet mitt om at dette skal bli stort og bra større enn mine rasjonelle tanker som ligner på det jeg beskriver over. Det er et sexy selskap som jeg kanskje er litt forelska i, så det er veldig vondt å skulle selge… :cry:

Jeg vil bare undersøke om det er flere som tenker det samme. De som konstant roper halleluja og at kursen skal til himmels any time trenger ikke svare. Har hørt meeeree enn nok av det sporet.

Hvorfor det er klart at biotech er noe helt annet og usammenlignbart med eltech ser jeg ikke. Lav burnrate er i mine øyne et stort problem, og jeg synes det erbesynderlig hvor mange ganger det uimotsagt blir konkludert med å være kjempepositivt.

Men som det sies så er det jo opp til hver enkelt å gjøre seg opp ei mening. Mulig jeg kommer til å tenke på dette noen uker for så å lande på å vekte meg ned og over i nano som virker å ha litt mer av det jeg etterlyser.

Har ikke hjerte, hode eller mage til å kvitte meg helt med pcib. Håpet er fremdeles kjempestort :heart:

10 Likes

En kunne saktens ønske seg at noen hundre milliarder kunne løst kreftgåten og blåst alle konkurrenter av banen men de store (BP) bruker gigabeløp uten å lykkes. Her er det gode produkter, kloke hoder og teft som gjelder, og jeg tror PCIB (og TRVX) er rimelig godt posisjonert på det feltet :slightly_smiling_face:

3 Likes

Mine tanker angående størrele, er at de hadde gjennomført hode /hals og nå hadde hatt et produkt i markedet. Antagelig hadde de kjørt 10 til 20 forskjellige kreftformer og allerede solgt for titalls milliarder. I tillegg hadde de kommet lengre med nac og vacc. Slik sett er det ikke bra med å være liten.

Muligheten for å gå “hundre” gangen er der, men de er avhengige av gode avtaler og vi må antagelig vente ti år med suksess før vi er der.

Og prisingen gjør at vi kun trenger å lykkes på gallegang så får vi tigangen ++

3 Likes

Det er mange som har forsoekt og lage en suksessfull leveringsteknologi som favner bredt, men alle har feilet. Mange selskaper har inngaatt avtaler og testet de ut, uten suksess. Slik at der er kanskje ikke saa rart at bransjen er skeptisk.

Men uansett, naa er den her, og det er vi som har finansiert dette. Og som mange andre biotek selskaper, gaar ikke kursen til himmels foer en bransjeannerkjennelse foreligger, i form av presseoppslag og avtaler det foelger penger med. Jeg kan vaere enig i at salgssiden i PCIB ikke er og har vaert de flinkeste i klassen siden oppstart av selskapet, men i dag er resultatene saa overbevisende at ovenstaaende snart vil komme.

Og naar de foerste avtalene det foelger penger med begynner og rulle inn, er det ikke smart og sitte paa sidelinjen. Jeg tror vi snart vil samarbide med en rekke BP selskaper. For resultatene er for gode til at de kan holde seg borte. For de vet at hvis de gjoer det, er det store sjanser for at de vil bli parkert paa sidelinjen. PCIB snakker helt sikkert med flere av disse om dagen, og etterhvert vil avtalene falle paa plass. Og derfra vil pilene bare peke opp.

2 Likes

Jeg synes du her beskriver godt hvorfor du bør selge. Det er aldri lurt å forelske seg i en aksje og det rasjonelle må styre, ikke følelser og drømmer.

Her snakker jeg på generell basis, men det er tydelig at du lar følelsene dine råde over det rasjonelle når det kommer til PCIB.

Selskapet har ikke kommunisert noe som bøter på dine bekymringer om lav cashburn (sett bort ifra RELEASE), og det er ingenting som tyder på at dette skal endre seg.

1 Like

En kan alltids si at head/neck kunne gitt produkter og inntekter allerede men da hadde det kanskje vært litt sent å kjøpe seg inn nå, dessuten hadde vi hatt et høyere aksjeantall. Jeg blir stadig forundret over at folk ser bakover og ikke fremover når de skal investere (jfr de som sier at PHO har skuffet i flere tiår og derfor har de ikke troen selv om det som burde være interessant er utsiktene fra nå og fremover).

5 Likes

Tja, blir litt overrasket over å høre at man ikke bør se bakover for å tenke seg framtida. Hinesight is 20-20.

For pcib er ikke historikken på guiding og kommunikasjon særlig imponerende.

Hvorfor man da ikke skal dømme framtida ut fra dette skjønner jeg ikke, men men. Jeg kan jo alltids håpe at de snart plukker opp hansken og bestemmer seg for at nå kjører vi. Ja, både på kommunikasjon, guiding og vekst av organisasjon.

6 Likes

Guidingen kunne nok vært mer presis sett i ettertid men igjen er det nåsituasjonen som betyr mest mener jeg, og pr i dag er ting på skinner. Så er det slik i denne sektoren at det kreves mer enn gjennomsnittlig tålmodighet.

4 Likes

Nytteløst å diskutere her skjønner jeg. Da fortid er fortid, og nå framover kommer alt til å bli annerledes og kursen står snart skyhøyt.

Dette blir saker! Jeg er ferdig med mine refleksjoner. Takk for meningsfylte og gode svar!

2 Likes

Håper ikke en slik småsnurt holdning danner grunnlaget for investeringene dine, og har vanskelig for å tro at du er “forelsket” i aksjen slik du skriver :sunglasses:

2 Likes

Javel, så du ser ikke hvor verdiødeleggende de siste emisjonen i norsk biotek har vært?

Og ser du på avkasting siste 3 år, så er vel Pcib i en liga av norsk biotek.

Så mye av kritikken mot Pcib er direkte skivebom og baserer seg bare på utviklingen siste året.

Så utvanning og akslererene antall aksjer i et selskap plager ikke deg?

Lav burnrate og få potensielle emisjoner er et stort pluss i mine øyne ihvertfall.

3 Likes