Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Kommer PCIB opp med en strategiendring snart?
Dersom alle forretningsområdene slår til så blir det jo helt umulig for dagens ledelse å klare over alt.

FimaCHEM (kun GGK) er vel det første området som i en eller annen form blir overtatt av BP i form av et ferdig produkt til markedet.
Behandling av GG-kreft blir jo et ferdig og godkjent produkt på markedet om relativt kort tid.(sansynligvis blockbuster)
lykkes det?
Se på dataene så langt og hva privilegier FDA/EMA har gitt PCIB.Helt klart at disse to har troen ihvertfall.

Så hva skal PCIB bruke inntektene av fimaCHEM (GGK) til?
Og hva med resten av kandidatene innen fimaCHEM?

Når PCIB annonserer resultatet fra GGK-studien så vil selskapet stå frem og bli kjent for alle.

Forutsatt at selskapet ikke blir kjøpt opp (helt eller delvis) så vil det se helt anderledes ut om 3-5 år med mange lisensieringer innen alle områdene.

Notert i US med ledelse fra US?

Tror det kan bli veldig trangt i døra dersom alle skal inn samtidig.

Selge GGK og resten av fimaCHEM og selv beholde fimaVACC og NAc selv ?

Håper de vil komme inn på strategivalg for selskapet på Q219.

Ser en gjennom materialet brukt under siste konferanse så synes jeg de har begynt prosessen meget tydelig for å øke informasjonen om selskapet.

http://pcibiotech.no/other-presentations/

4 Likes

17 posts were merged into an existing topic: Politikk

Ja folkens, vi nærmer oss August og PCIB er opp fattige 50 øre så langt i 2019. Ikke noe til å bli feit av. I mangel på nyheter og spennende ting å diskutere, laget jeg denne som er et forsøk på å oppsummere de siste månedene, som har bydd på en del spennende nyheter som FPD og fimaVacc data, mens vi er tilbake omtrent der vi startet året kursmessig.

Det er ingen gitt å spå hvordan 2H vil forløpe, men med unntak av enkelte dager i mai ifm fimaVacc melding har 1H og 2H så langt vært et langt gjesp kursmessig og jeg våger påstanden at H2 vil by på mer fart og spenning!

20 Likes

Ukas poll er en nesten kopi fra tidligere i sommer. Forskjellen er at vi nå vet at det (trolig!) ikke blir noen avtale med top 10 pharma på fimaNac i 2H 2019, skjønt en vet aldri! Føyd på et par alternativer som ikke kom med sist. Som sist kryss av for så mange du vil, men minium 1, systemet tillater ikke at du stemmer på ingen.

Altså, hvilke avtaler inngår PCIB i 2H 2019?

  • Hode/hals fimaChem klinisk
  • Annet fimaChem studie
  • Asiaavtale fimaChem gallegang
  • Global avtale fimaChem gallegang
  • Big Pharma klinisk fimaNac
  • BioNTECH klinisk fimaNac
  • Etherna klinisk fimaNac
  • Bavarian klinisk fimaNac
  • Rxi klinisk fimaNac
  • Imv klinisk fimaNac
  • Første avtale fimaVacc
  • Andre avtale fimaVacc
  • Tredje avtale fimaVacc
  • Ny(e) prekliniske avtaler fimaNac
  • preklinisk/klinisk fimaBac
  • INGEN AVTALER

0 stemmegivere

3 Likes

PCIB har nok ikke kommersielle targets publisert. For H2 2019:

First US patient enrolled in pivotal bile duct cancer study
Phase I results published and presented at key conference (Fimavacc)

Ikke rart at da opp til 31% sier, ingen avtaler…

1 Like

Selskapet kan selvsagt ikke guide på avtaler, men ser ikke bort ifra at de ledende ansatte blir målt på dette av styret og at det slik sett er et mål ledelsen jobber etter.

5 Likes

Det selskapet kunne gjoert, var og invitere fagpressen til en pressekonferanse og presentere de straalende resultatene.

1 Like

Ikke alle pasientenei pf2 studiet får to behandlinger. Hvis vi tar utg i grafen din her og det er 8 pasienter som har fått 2 behandlinger omtrent november 19, når vil vi få mld om safety OK på dette?

" IDMC sin konklusjon etter «safety run-in» på 8 pasienter med 2 fima Chem behandlinger vil bli kommunisert til markedet. Denne konklusjonen vil naturligvis foreligge en tid etter 2.gangsbehandling av den 8.pasienten. Det er også naturlig at inkluderingshastigheten er lavest i begynnelsen frem til alle sykehusene er aktivert".

En tid etter 2. gangs behandling blir vel da i q1 2020? Noen tallknusere som kan regne seg til omtrent når mld fra IDMC sin konklusjon på «safety run-in» ?

God sommer!

1 Like

Noe PCI her og der :slight_smile:

$-0.41 EPS Expected for Moderna, Inc. (MRNA)

Posted by Carrie Lamoureux on July 27, 2019 at 11:12 pm

Moderna, Inc. (NASDAQ:MRNA) Logo

Analysts expect Moderna, Inc. (NASDAQ:MRNA) to report $-0.41 EPS on August, 8.After having $-0.40 EPS previously, Moderna, Inc.’s analysts see 2.50 % EPS growth. The stock increased 4.52% or $0.61 during the last trading session, reaching $14.12. About 669,060 shares traded. Moderna, Inc. (NASDAQ:MRNA) has 0.00% since July 28, 2018 and is . It has underperformed by 4.43% the S&P500.

Marina Biotech, Inc., a biopharmaceutical company, engages in the discovery, acquisition, development, and commercialization of proprietary drug therapeutics for addressing unmet medical needs in the United States, Europe, and internationally. The company has market cap of $4.65 billion. The firm has three clinical development programs, such as IT-102 and IT-103, a celecoxib program drug candidates for the treatment of combined arthritis pain/hypertension and the treatment of pain requiring a high dose of celecoxib; CEQ508, an oral delivery of small interfering RNA against beta-catenin, combined with IT-102 to suppress polyps in the precancerous syndrome and orphan indication of familial adenomatous polyposis; and CEQ508 combined with IT-103 to treat colorectal cancer. It currently has negative earnings. The Company’s preclinical pipeline includes oligotherapeutics for the treatment of bladder cancer, inflammatory bowel, and duchenne muscular dystrophy diseases.

More notable recent Moderna, Inc. (NASDAQ:MRNA) news were published by: Globenewswire.com which released: “PCI Biotech: Extension of preclinical research collaboration agreement with a top-10 large pharma company – GlobeNewswire” on July 22, 2019, also [Nasdaq.com]***(https://www.nasdaq.com/article/mrna-crosses-above-average-analyst-target-cm1125718) with their article: “MRNA Crosses Above Average Analyst Target – Nasdaq” published on April 08, 2019, Fool.com published: “Is Moderna a Buy? – Motley Fool” on February 14, 2019. More interesting news about Moderna, Inc. (NASDAQ:MRNA) were released by: Nasdaq.comand their article: “Here’s Why Moderna Lost 29.6% in June – Nasdaq” published on July 09, 2019 as well as Seekingalpha.com‘s news article titled: “Eloxx Pharmaceuticals: Buy, Sell Or Hold? – Seeking Alpha” with publication date: July 10, 2019.

Receive News & Ratings Via Email - Enter your email address below to receive a concise daily summary of the latest news and analysts’ ratings with our FREE daily email newsletter.

3 Likes

Håper virkelig første fisken biter på nå i høst.
Jeg ligger med tap i PCIB. Har den derfor ikke i aksjesparekonto. Derfor er det viktig med rask stigning før årsskiftet, slik at jeg rekker å overføre den til ASK :crossed_fingers:

Hææ? Da ønsker du jo å selge slik at du kan utnytte skattetap. Og så kjøpe igjen på ASK

Det gjør du vel med ASK også.

Da må du også avslutte ASK .
Viss ein skal flytte til ASK så vil du først ta eventuelle skattetap først.

Jeg kunne solgt og realisert tapet, og deretter kjøpt aksjene igjen i ASK. Det er riktig.
Men jeg er såpass stor at jeg frykter at jeg først senker kursen og deretter får problemer med å kjøpe meg inn igjen.
En mulighet er å både selge/kjøpe gradvis…

1 Like

Skal du gjøre det gradvis så tar meglern hele skattegevinsten og plutselig når du har redusert litt så kommer en avtale på bordet som fjerner alles minustegn.
Da blir du heller glad for å gi litt til fellesskapet.

2 Likes

Kurtasjen er langt mindre enn skatten

Megleren tar heile skattegevinsten? Hva betaler du i kurtasje?
Selger du 10% og 10% til ASK så er det ingen problemer.
Eventuelt kan du opprette investeringskonto som mellom lagring. Da selger du til deg sjølv men du er ikkje direkte eiger av aksjene.

Plutselig bare gikk høyeste kjøp ned til 26.20 og “tilfeldigvis” kom det også en post på 100 aksjer til salgs til 26.20…

Nytter jo ikke når det foregår sånn manipulasjon.

2 Likes

I aksjer med lavt volum blir algortimer og roboter veldig synlig.

1 Like

Eneste som nytter er å snurpe igjen salgs iveren og tilbudet. Så tenker eg roboten måtte revurdert.

3 Likes