Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Nei?

Diskusjonen går vel på hvor vellykket emisjonene er, sett i forhold til utvanning av eksisterende aksjonærer og kapital innhentet.

Diskusjonen går vel ikke på hva en emisjon er, og hva hensikten med en emisjon er, -det tror jeg folk er klar over.

4 Likes

Tråden er “forsøplet” av folk som er positive ?? Jeg har satset mange mill av den enkle grunn at jeg har klokketro på dette selskatet. Tror nesten det er det mest spennende selskapet jeg har investert i siden jeg starta for snart 30 år siden. Den som ikke har troa kan jo bare trykke på salgsknappen og glede seg til den dagen PCIB virkelig får fart i sakene. Da blir nok maska ganske langstrakt.
Følg min oppfordring og selg snarest så får vi andre slippe sure oppstøt fra alle “verdensmestre”.

15 Likes

Ville sett på genmab og kursutviklingen fra de inngikk avtale til produktet begynte å selge for milliarder og utvikling av nye produkter.

3 Likes

Mine vurderinger på hvorfor vi fremstår så lite attraktive i markedet:

Vi har ett (!) meglerhus som dekker PCIB, nemlig Arctic Securities. Hovedsponsoren til Magnus Carlsen tviholder imidlertid på analysen (til internt bruk, det vil si egne kunder). Jeg har ikke sett den siste utgaven, og jeg er «blodfan» av PCIB. At kursmålet er på høyt 50 tall har jeg lest meg opp til her inne på TI. Med andre ord er det ikke noe hjelp å få av et norsk analysekorps, siden dette er informasjon som ikke akkurat blir proklamert noe særlig!

Selskapet opptrer ryddig på kvartalsgjennomganger og leverer solide forskningsdata. De ser i bunn og grunn meget solide ut! Men, de fremstår ikke akkurat som et ekspresstog! Selv enkle ting som å oppdatere nettsider, melde om utvidelser av samarbeid, etc. fremstår som avansert kvantefysikk basert på tidsbruken. Jeg har trodd i lengre tid at her må jeg skyndte meg å akkumulere, men sitter nå litt «dazed and confused» og ser at egne vurderinger er stikk i strid med markedet. Det er frustrerende å lese om alle disse «glupingene» (positivt ment) som fikk kastet ut kortene på 50 og 60 tallet og som posisjonerer seg igjen nå (godt under emisjonskurs). Men de (meg selv inkludert) som har akkumulert «all the way to the top» samt tatt alt (pluss litt til) i emisjonen føler seg nok litt sviktet av selskapet! Jeg gjør i alle fall det! Da tenker jeg på hvor lite ledelse/styre har gjort i denne fasen for å forhindre kursmassakren. Det var tross alt PCIB som inviterte Nyenburgh til bords – og sistnevnte har griset til hele måltidet! Forsinkede meldinger, dumping av aksjer, utilfredsstillende guiding har bidratt til å forsterke nedgangen! Mye unødvendig har skjedd på veien som definitivt ikke har vært aksjonærvennlig – og jeg er 100 % innforstått med at selskapet ønsker å fremstå aksjonærvennlige! Men da må man skjønne hvordan børsen virker, og det er jeg ikke helt overbevist om at de gjør. Vi har en liten organisasjon og lider naturligvis som følge av det!

Brent barn skyr ilden ! Tror flere etterhvert har fått nok av utvanning, rett og slett fått øynene opp for at denne sektoren er ekstremt kapitalintensiv. Samme hvor pengene har vært plassert (Nano, Targovax, BerGenBio, PCIB) så kommer emisjonene med jevne mellomrom. Og som noen veldig fint påpekte, dersom man har en lav inngang fra mange år tilbake er det neppe fristende å måtte betale i «dyre dommer» for å ivareta sin eierandel! Hvis ikke PCIB eventyret får en lykkelig slutt, vil jeg aldri noensinne trakte til denne sektoren igjen. Da blir det en dyr lærepenge, og så hiver jeg meg over utbyttemaskiner igjen (laksesektor og operatørselskap i oljen). Og når jeg tenker slik, er det nok mange andre som er i samme båt – og derfor er denne bransjen litt skadeskutt akkurat nå (i påvente av en ny Algeta som kan blåse liv i sektoren igjen). Jeg tror PCIB kan overgå Algeta - “toppa heile driden” som man sier i Stavanger! Og er villig til å gi Per & co. den tiden som kreves for å komme i mål. Men, jeg hadde satt ekstremt stor pris på en mer proaktiv tilnærming - det hersker ingen tvil om det.

Jeg tror tålmodigheten vår vil belønnes, og anbefaler ingen å selge! Klaging er en del av pakken, på lik linje med abnormal haussing. Vi trenger litt av begge deler! Ha noen års perspektiv på investeringen så kan dette bli bra. I mellomtiden får man bare håpe og tro at fremtidige lovnader blir overholdt og at forskningen forblir like solid som frem til nå. Da har vi en vinner i neven! :heavy_dollar_sign:

27 Likes

Tydelig at det er ulike oppfatninger om hva som er forsøpling Christian. Jeg blar også over gjentagende innlegg enten de er ensidig positive eller negative men forsøpling er noe helt annet :see_no_evil:

4 Likes

Skjønner at mange er frustrerte både over kursnivå og info i fra selskapet. Men det må da være mye viktigere å bruke tiden i labben enn å sitte å informere nervøse/utålmodige aksjonærer. Husk det er et bitte lite selskap og kursen er ikke krise i forhold til for eks NANO som hentet 500 mill ( eller var det mer ) på kurs opp mot 120-30 ? ( husker ikke akk ).

ALT PCIB har levet så lenge jeg har vært med (2015-16) har vært positive resultat og om dem ikke lykkes så går jeg på min største bommert på 30 år. Jeg TROR ikke dem lykkes nei jeg er OVERBEVIST om at dem lykkes og det er ut i fra hva jeg har lest og hørt og ikke basert på kunnskap om bransjen.

11 Likes

Et børsnotert selskap skal vel strengt tatt mestre begge deler? Synes det er ganske tynt å påpeke at aksjonærmassen i selskapet er nervøse og utålmodige. Og leste jeg riktig så har du personlig solgt på høye nivåer og kommet deg billigere inn igjen?

Du bidrar til at forumet taper seg med en slik holdning overfor aksjonærer som er frustrerte! Selg og slutt og sutre er kanskje det dummeste jeg leser her inne. Vi diskuterer investeringene våre og da må man kunne ta opp både ris og ros. Jeg har også hatt mange investeringer opp gjennom årene, men har aldri tidligere erfart så mange forsinkelser og tomme løfter. Her må selskapet ta lærdom! Og ikke bli tilgitt med at de står i laben og forsker!

Siden du er overbevist om at PCIB lykkes (basert på hva du har sett og lest), kan du ikke heller forfatte noe rundt dette fremfor å komme med stikk til de som er i villrede?

5 Likes

Det vil seg liksom ikke for denne aksjen, til tross for bra økonomi sammenlignet med andre biotek-selskaper. Det virker nesten som den eneste måten å snu trenden i et biotek-selskap er en skikkelig brutal washout.

Eller den seigeste washouten i manns minne; la meg presentere: PCIB.

Hærlig binært imo

1 Like

Washout i snart et år :smiley:

Men faktum er at de straks forsvinner fra listen.
Rart ikke noen større aksjonærer har tatt kontakt med dem og tilbudt dem f.eks 28kr pr stk. Mulig det også har vært gjort, og avslått.

En grunn til at melding om BP-samarbeidet kom sent kan ha vært pågående samtaler. De kom ikke helt i mål, så da ble send ut melding om fortsatt samarbeid. Det ulmer som faen dette her. Kan ta fyr :champagne:

13 Likes

PCIB gjør ordinær medisin om til blockbustere.

4 Likes

@Mr.Oncoinvest, har tenkt i samme baner i forhold til BP samarbeidet :thinking::smile:

2 Likes

Morsomt å lese antikapitalistiske argument ien ellers kapitalistisk verden…

Tyder på at vi er i riktig retning her i Norge med å skjønne konsekvensen av et dominerende kapitalistisk maktforhold som ikke bør foregå bak lukkede dører av privatpersoner…

Dagens gladlesning fra en raddis som stemmer Rødt :slight_smile:

4 Likes

Takk for mange flotte innspill.

Da avslutter jeg uka , fikk mye lavt denne uka… opp 9000 aksjer. Crazy !!

God helg ! :slight_smile:

12 Likes

De gærne har det godt :flushed::star_struck::blush:

3 Likes

Ja, god helg:) selv om kursen var lav så fikk eg ikke nok, fortsetter neste uke :joy::wink:

5 Likes

Hvis ( bare) gallegang lykkes er jo dette MERenn stort. Siden det ikke finnes noe bedre alternativ enn Pcib.
Ikke bare for aksjekursen, men spesiet for de fortapte pasientene som knapt har et havt års levetid.
Må Pcib lykkes!

17 Likes

Jeg synes kreft er et stygt nickname. Var snill å bytt. Stor takk !

2 Likes

Merkelig at du prøver å bli rik gjennom aksjespekulasjon dersom du stemmer Rødt? Leve blått og stemme rødt…?

Krebs is the German word for “crab” and “cancer” (both the disease and the zodiac sign).

Krebs m (genitive Krebses, plural Krebse)
crab
cancer (disease)
(astronomy, astrology) Cancer

https://en.wiktionary.org/wiki/Krebs#Etymology