Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Eg syntes de fortjener hver en krone :+1:

4 Likes

“The current authorisation, as of 29 may 2019, allows for a total of 2,790,000 share options, of which 805,500 now have been granted by the Board of Directors.”

Kan noen forklare meg hva som ligger til grunn for styrets allokering av de resterende opsjonene?

Er det kriterier basert på prestasjoner, eller hva er det?

2 Likes

Bagatellmessig antall til kurs under 24,95 da :+1:

1 Like

15k omsatt i dark pools i dag, så total omsetning på 104k idag. Volumet er generelt økende og det er bra.

8 Likes

Hva betyr at aksjer omsettes i dark pools?

1 Like
4 Likes

Det ryktes kraftig at det kommer noe om PCI Biotech. Dette er ikke et vitenskapelig tidsskrift så det er ikke forskningsresultater som publiseres der.

Litt om bladet og deres lesere (synes det var lovende).

Reader Profile

Nordic Life Science keeps more than 40 000 life science professionals updated on the latest news, business deals, market trends and research within pharma, medtech, biotech and diagnostics.

Our readers are decision makers at more than 80% of all pharma- biotech- and medtech companies in Sweden, Denmark, Finland and Norway. On top of our readers in the Nordic countries, we also have subscribers in England, France, Holland, Germany, Russia, Switzerland and USA.

Our readers are: CEO, Business Development Manager, Medical Officer, Head of research, Buying Manager, Sales Manager or Investor.

22 Likes

Hva tror dere, kan det være grunnlag for å spille inn PCIB til Norwegian Tech Awards 2019?

"Dette er kriteriene for hovedprisen:

Kandidatene skal representere en god ingeniørmessig løsning, prosjekt eller gjennombrudd på et teknologisk eller samfunnsmessig problem i løpet av de siste 12 måneder. Teknologien eller løsningen må være utviklet i Norge og dokumentert med minimum en prototyp eller gjennomført leveranse."

Siden PCIBs teknologi involverer lyskilde og greier kan man vel kalle det en ingeniørmessig løsning og ikke “bare” et traust legemiddel. Og at det potensielt er en løsning på et teknologisk/samfunnsmessig problem er det vel ingen tvil om.

Videre kan vi vel si at gjennombruddet de siste 12 måneder er fimaVACC Successful clinical translation og tilhørende patenter? Leveransen (i form av en utlisensiering)…hvis DEN skulle være på plass innen prisutdelingen 19. november så er det jo en no-brainer…

Selv om det ikke skulle bli pris, så kan i hvert fall oppmerksomheten være nyttig, i hvert fall hvis vi kommer inn på listen over de seks finalekandidatene.

Jeg er klar over at Teknisk Ukeblad er godt kjent med PCIB i og med at de publiserte en artikkel nå nylig, men de ber om kandidater og det er vel ikke nødvendigvis slik at de plukker dem ut selv blant artiklene for det siste året?

16 Likes

Innenfor fimaNAc gjelder følgende for samarbeidet med top10 BP:

BP skal være anonymt
Forskningsresultatene er felles eie men BP er ikke forpliktet til å dele resultatene med markedet.

Synes Q22019 var veldig spesiell og PW gav utrolig mye i denne seansen.
En kan sågar tolke signalene fra PW at vedkommende “strekker strikken” for å informere selskapets trofaste aksjonærer.

Følgende synes jeg der kan være grunnlag for å konkludere på: (personlige spekulasjoner selvsagt)

-Beste resultater innen fimaNAc er oppnådd av 10top BP
-Disse resultatene er eksepsjonelle
-Dette arbeidet har resultert i “godkjent” søknad om patentbeskyttelse til 2039 i en forbedret (NY) måte å bruke PCI-platformen på som ytterliggere øker effekten på delivery innen området mRNA.

Dersom en ut fra budskapet til PW på Q2 rapporten trekker konklusjonen at BP 10top har utrolig gode resultater innen delivery innen mRNA og ser etter HVA dette gjelder og HVOR det gjelder så ligger kanskje fasiten i teksten på det siste omtalte patentet

Dette er selvsagt ikke noen “vanntett” konklusjon men dog.

En annen ting er PCIB’s filosofi om å ikke opplyse om avgjørelser innen patentavgjørelser slik at vi har ingen oversikt over avgjørelsene.
Selvsagt må en holde søknader som er under behandling hemmelige men de som er avgjordt burde blitt børsmeldt fortløpende de blir innvilget.

Så spørsmålet er om en langt på veg kan få innsyn i resultatene via teksten i patentene på det hemmelige samarbeidet med 10top BP innen mRNA?

7 Likes

Det er fryktelig mange spekulasjoner som kobler det siste patentet og BP samarbeidet - at patentet er et direkte resultat av dette. Men faktum er at forsøkene som patentet er fundert på, ble utført på Radiumhospitalet. Som jeg har skrevet før, så står det på slutten av det at musene levde sine korte triste liv der.

Men jada, resultatene i BP-samarbeidet er gode - det var PW klar på.

1 Like

Forøvrig ligger det et nytt dokument i forbindelse med patentet, som jeg tolker som at det har startet ferden til de nasjonale kontorene:

https://patentscope.wipo.int/search/en/detail.jsf?docId=WO2019145419&tab=PCTDOCUMENTS

Altså ikke “status report” som alltid er dagsfersk, men den med dato 20.08.19.

6 Likes

Takker for oppklaring polygon.

Er der en link eller annet som viser at patentet er fundert på forsøk på radiumhospitalet?

Men selv om patentet ikke hviler på samarbeidet med 10top BP samarbeidet (sitter med det inntrykket etter Q2-rapporten) så kan det vel allikevell få store følger for dette samarbeidet?
Og hvordan vet vi at hele eller deler av dette også kan ha blitt brukt i 10top BP samarbeidet?

Kommer ikke helt bort ifra at dette patentet danner grunnlag for samarbeidet med BP.
Dersom ikke så har dette 4 årige lange samarbeidet hvilt på eldre teknologi , noe som vel fortoner seg noe rart?

2 Likes

Står mot slutten at musene er behandlet “i henhold til Radiumhospitalets standarder etc.” mot slutten av beskrivelsen:

“Female mice of the strain C57BL/6 (Charles River) were be used. Animal identification and conditions of housing, acclimatisation, environment, diet and water was in accordance with the current Standard Operating Procedures at the animal facilities at Oslo University Hospital - The Radium Hospital.”

Ja, det sikrer jo at BP ikke stikker av med teknologien!? For det er nok denne metoden som har blitt brukt i BP-samarbeidet og alle de andre som også dreier seg om levering av mRNA. PCIB har helt sikkert tidligere patenter som også beskytter teknologien, men dette er altså den optimale metoden i følge PW.

2 Likes

Se der ja. Oppdatert 20. august.

Men det er vel noen mnd (<20?) til PCIB eventuelt får innvilget patenten?

1 Like

Det er jo nå en drøss med papirmøller over hele verden, og kan vel fort ta både måneder og år. Men det viktige poenget er at teknologien, hvis den er patenterbar, noe vi jo har fått en vurdering fra WIPO om at den er, altså er beskyttet fom. 24.01.18.

5 Likes

Om jeg ikke husker feil så sa PW ved Q2 noe slikt som at han var veldig fornøyd med at BP sine studieresultater innen FimaNac var sammenfallende og bekreftet deres egne resultater(trolig museresultatene fra Radiumhospitalet).

7 Likes

Fordi om det står at forsøkene er utført ihht Radiumhospitalets retningslinjer så betyr ikke dette nødvendigvis at de er utført der.

1 Like

Ned 3,6 % :scream:

Noen selgere på 27. Fake?
MA 50 på ca 26,3 og MA 200 på ca 26,6

2 Likes

Dette ser ut til å være «hot shit» @polygon!!

Festet meg ved dette under ‘Description’ fanen i patentet:

Results
As can be seen from Figure 7 A the employment of the PCI technology substantially enhanced luciferase mRNA delivery in MC38 tumours, manifested by a strongly increased luciferase enzymatic activity in the tumour homogenates. Figure 7B shows the mean values for the different experimental groups, indicating PCI- induced improvements in mRNA delivery from about 3 (0.003/6 min group) to about 10 times (0.01/6 min group), as compared to the delivery of mRNA without using PCI.

Kanskje dette er noe av grunnen til Pers fremoverlente Q2-presentasjon?

Detaljene skyter langt over mitt kompetansenivå, men skjønner at verifisering av BPtop10s resultater og det å sikre seg at de ikke stikker av med teknologien nå blir viktig for PCIB.

Fant noen nyttige mRNA-videoer på YouTube og innser at jeg har en jobb å gjøre med å lese meg opp og forstå bedre cellebiologi.

Exciting stuff!!:joy:

16 Likes

Svært interessant graf nedenfor, hentet fra patentet. mRNA alene kanskje 30 hvis man prøver å lese av grafen, kanskje 70 når man legger til fimaporfin uten belysning og så ser man en enorm effekt når man belyser, størst effekt med 2 J, ca 1400, dvs omtrent 50x!

2019-09-05_09-53-40

32 Likes