Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Tror ikke det hadde stått det om musene hadde løpt rundt i en Roche-lab i Sveits, nei.

Uansett; det er også sannsynlig at disse forsøkene er utført FØR BP-samarbeidet startet i slutten av 2015.

3 Likes

Hadde res vært dobbelt så gode med pcib,så er det jo klart at BP hadde gått i forhandlinger !!!
Og hva i helsike!! Tror du de gjør når res er 10 - 50 ganger bedre !!!???
Kan ikkje fatte at pcib fremdeles kan handles under EMI kurs… For dette blir garantert Gull og grønne skoger :metal::boom:

18 Likes

Spent på hvordan høsten blir for pcib, så mye som ligger i luften nå som lett kan antenne kursen til nye høyder. Hold på aksjene! Bedre guiding av PW på q2 skal en lete lenge etter. Fullastet🚀

11 Likes

Slik jeg har forståelse av samarbeidet med top10, og forøvrig de andre samarbeidspartnerne, er at de verifiserer resultatene hver for seg. Eksempelvis top 10 selskapet prøver ut noe som fungerer, PCIB gjør det samme i sin lab, så sammenligner de resultatene, verifiserer. Må ikke glemme at det er PCIB som er ekspertene på teknologien, mens samarbeidspartnerne bruker den for å finne ut hvordan den best mulig kan utnyttes med deres molekyler. Det er på denne måten også PCIB har funnet ut den absolutt beste måten og levere mRNA på, uten at det har kostet de mer en knapper og glansbilder, og som fører til patentet som for oss aksjonærer vil bli en melkeku i mange år.

30 Likes

E-mannen er gull, men hvorfor kursen er der den er en annen sak. Hva er det markedet må ha for å se? Kjipt på en dag hvor OB strutter.

4 Likes

Markedet trenger vel bevis på at dette blir det penger av mer enn et “kansje” før vi drar i vei

4 Likes

https://patents.justia.com/assignee/pci-biotech-as

Oversikt over PCIB patenter (vet ikke om denne er komplett)

Det står veldig mye bra info dersom en klikker seg inn på overskriftene.

6 Likes

E-mannen. Tror du vi faar holde paa selv i mange aar, eller er resultatene saa gode at BP vil ha interesse av og kjoepe oss for og sikre seg enerett til teknologien??

7 Likes

Jeg er ganske sikker på at BP kommer til å legge inn bud på selskapet, evt. enerett til FimaNac, så nei vi kommer neppe til å få holde på selv i mange år. Det mange ikke ser er de nesten uendelige anvendelser for teknologien.

Det er få utenfor dette forumet som ser den verdiskapningen selskapet har gjort de siste årene. Jeg skulle gjerne sett at de var bedre til å kommunisere dette til markedet, men de har lagt seg på en linje hvor de ikke melder om hver en konferanse, pre kliniske resultater osv. De driver rett og slett ikke med haussing av eget selskap, selv om de har god grunn til det.

I min verden har de så langt gjort alt rett med tanke på å bygge en solid grunnmur i et palass med mange rom, og hver enkelt av de inneholder store verdier. Disse rommene blir litt etter litt åpnet for allmenheten, og de fleste kommer til å bli forbauset over skattene som blir vist frem. Det utrolige er at man i dag kan kjøpe seg en andel i dette palasset til spot pris.

33 Likes

Equinor skal kjøpe egne aksjer for 45 milliarder frem til 2023 og 15 av disse før februar 2020. Tenk om dem tok et jafs i PCIB !!!

Det blir vel sånn at aksjen ligger på 20 tallet helt til Fimanac blir kjøpt opp, og det kan skje i nær fremtid. Da kan kursen gå 10 gangen over natta, kanskje mer.

1 Like

eg vil tro det ikke skjer, før eller siden vil release studiet starte å bli priset.

any day !

4 Likes

Hvis “alle” var enige om at vi sitter på en potensiell gullgruve, hadde kursen vært en helt annen!

Det må være noe vi ikkje ser, og uansett er det absurd at PCIB i store deler av 2018 var priset til 1.3 milliarder mens vi i dag er priset til 1 milliard!

Verdien i dag burde ha vært over 2 milliarder.

1 Like

Spørsmålet er om pcibs levering er nøkkelen for suksess. Roche har 100 milliarder i overskudd hvert eneste år.

5 Likes

Vi er ikke av dem med størst fall for Nano -BergenBio-Targovax slår oss ganske solid.
Hele bransjen er preget av litt manko for risiko som igjen skyldes en usikker børs. I game dager var 17% fall et krakk - nå kalles det korreksjon? Nå har vi vel tatt inn igjen halvparten men “ekspertene” henviser hele tida at vi kan ramle 20- 25% til og da er det “skummelt” å sitte i ill-likvide aksjer. Hyggelig at flere og flere tror at vi snart får kr på bordet i PCIB og den dagen er ikke aksjen ill-likvid lenger vil jeg tro.

5 Likes

1 mrd er lommerusk for Topp-10 selskapet i Fimanac
Jeg klarer ikke å fri meg fra tanken om at det kommer et bud på f.eks 10 mrd kr når som helst. Det kan komme om 5 minutter.

Selvsagt mener jeg 10 mrd er altfor lavt, men 1 mrd er enda lavere.
Det er helt surrealistisk.
Topp-10 tenker garantert tanken…

11 Likes

Akkurat !

1 Like

Og vil Roche ha 110 milliarder i overskudd? Det foregår en knallhard konkurranse om å tilby best medisin hver eneste dag i global pharma.

Jeg tror at en nyhet kan komme som lyn fra klar himmel, og etter å ha hørt Radiumpodcast 90 (https://soundcloud.com/user-972208711/episode-90), og hvor positive toppledelsen der var selger jeg ikke en eneste aksje før noe materialiserer seg. Tvert imot vil jeg heller prøve å akkumulere noen til :rocket:

7 Likes

Det siste mRNA patentet som disktuteres nå benytter Luciferase i et av eksemplene, bla figuren jeg viste til over.

Luciferase er et enzym som naturlig finnes i en del insekter.

Står en beskrivelse av det her. Interessant nok står det helt øverst i beskrivelsen på denne siden at Luciferase kommer fra photinus pyralis også kalt American firefly. Lyder det kjent? Ildfluer ble jo nevnt av PW i TU-artikkelen.

Men det er først nå det virkelig begynner å bli interessant. For hvem produserer og markedsfører Luciferase? Gjett en gang!

Begynner på “Ro” og slutter på, ja du gjettet riktig, “che”!

Game on!

Kjør debatt!

https://www.sigmaaldrich.com/catalog/product/roche/10411523001?lang=en&region=US

https://www.sigmaaldrich.com/content/dam/sigma-aldrich/docs/Roche/Bulletin/1/10411523001bul.pdf

40 Likes

Nok en grunn til at top10 er Roche!

3 Likes