Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Jeg har hatt Pcib aksjer siden 2016, hvis jeg gir det 3 år til…
Da er sjansen stor for at Pcib aksjene mine har gjort meg til mange millionær på nytt :flushed::+1::slight_smile::star_struck::rofl:

6 Likes

Var ikke sjøl til stede, men mener at en eller annen på forumet skrev at Walday hadde nevnt rundt 60 000 ansatte. Bør sjekkes.

3 Likes

Roche has far more than 60000 employees

3 Likes

Merck&Co have around 69.000.

1 Like

Når eg tenker meg om var det vel på podcasten at han nevnte at BP var ca 70 til 100 tusen ansatte.

1 Like

Da er det Roche og Merck&Co som ligger nærmest av de 11 TOP BP jeg har gått igjennom nå. Faktisk ingen i umiddelbar nærhet som Roche og Merck&Co.

De fleste ligger godt over 100.000 eller under 40.000 ansatte blant TOP11.

Jeg har sortert ut BP etter revenue.

1 Like

@StockDZ

It has to be verified of course. But as I can remember it today that number was mentioned somewhere some months ago. In the case of an agreement we’ll know by the end of H1/2020, otherwise it will never come to our knowledge.

Actually I don’t care too much about which Big Pharma it is. In any case it has got several hungry and extremely well funded competitors.

6 Likes

Agree. Most importantly we now need someone to raise their “hand” and tell the world they beleive in pcib’s technology and want’s to chip in with some money :grin:

2 Likes

Resistente bakterier kan bli en større trussel mot kreftpasienter enn kreften selv. Med andre ord, PCIBs evne til å kunne gjøre antibiotika mer effektiv igjen, kan være like nyttig og bli like omfattende som evnen til å forsterke kreftvaksiner for kreftpasienter.

I tillegg kommer alle øvrige områder der antibiotika benyttes og det foreligger resistensproblematikk. Dette sier også noe om hvor viktig og omfattende PCIBs produkter kan bli.

Bloomberg Businessweek

Doctors are warning of a threat to cancer patients that’s proving deadlier than tumors: untreatable infections from superbugs impervious to existing medications. People undergoing chemotherapy in India are on the front lines of a [worldwide spread of bacteria]that the most potent antibiotics can’t fight, Bloomberg Businessweek

11 Likes

Fin oversikt over hva Roche tjener penger på, mest interessant er kanskje at Herceptin, Avastin og Rituxan går av patent i år og Roche ser helt sikkert etter nye produkter.
Alle disse produktene har jo vært «groundbraking» så det er jo logisk å komme med nye nytt som ikke bare kan bli lukrativt, men også er «groundbraking».

21 Likes

Jeg ønsker heller ikke at PCIB ble solgt for 10 mrd.
Men et slikt bud som blir avvist ville vært bra for kursen :blush:

6 Likes

Jeg hadde solgt alle mine 75k aksjer på sekundet akkurat nå.

Hvis det kom et bud på 10 mrd nå ville jeg avventet og sett om det ble akseptert.
Det er ingenting å tape på å vente. Budet vil uansett stå gyldig en viss tid. Da kan det også komme flere bud. Man kan forhandle om et høyere bud etc.

4 Likes

Jeg også!

Eg hadde muligens solgt 10-20% da kursen ville sunket når det ble avvist :wink:

1 Like

Ingen kommer til å by 10 mrd med det første…

Det er mer sannsynlig at noen prøver seg på 1.5-2 mrd slik ståa er i dag (som med stor sanns hadde blitt blankt avvist).

En avtale eller to kan endre det drastisk, men det tar sin tid…

Var det i dag det skulle komme noe i Nordic Life?

1 Like

Da fikk jeg spilt inn PCIB til Tech Awards 2019. Jeg stoler ikke på at Ronny & co er så PR-kåte at de gjør det selv…

Det er sikkert flere enn meg som sender inn dette forslaget, men er det én ting jeg har lært av Pompel & Pilt, så er det dette:

“Det er bedre med to Tech Awards-søknader enn ingen Tech Awards-søknader”.

Svaret fra Teknisk Ukeblad kom kjapt:

"Hei!

Takk for godt innspill!
Som du sier, det er ikke automatikk i at vi finner kandidater blant dem vi har omtalt, men veldig ofte har vi omtalt dem.

Dette er en god kandidat, ser det ut til."

Da vet vi hva vi har å gjøre når avstemningen begynner!

46 Likes

PCIB har bevist at vaar leveringsteknologi virker paa alle tre plattformer, hvor de har lagt alt til rette for den neste generasjonen av immunterapi og kreftvaksiner.

Og PW og company, har nok planen klare for hvordan de skal gjoere dette mest verdifullt, ved blant annet og inngaa X antall avtaler med BP selskaper. I tillegg har Snoeffelen fra tid til annen paapekt hvor mye BP er villige til og betale for suksessfull teknologi innenfor disse omraadene. Og det er mye mer enn 10 milliarder kr.

Vi andre faar haape at Roche og company ikke leser tektraaden, slik at vi ikke risikerer og motta ett skambud paa 10 milliarder kr. ;-))))))

10 Likes

De regner sikkert i dollar uansett, og da er 10 mrd helt OK :slight_smile:

9 Likes

Da begynner vi og snakke riktig pris.

3 Likes