Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Fort en dobling

2 Likes

Det var en veldig spesifikk range!

Hvilke vurderinger/beregninger ligger bak?!

Bare litt realisme, i motsetning til 100mrd pr arm som det snakkes om lenger opp her. Jeg tror det er større sannsynlighet for at vi er nærmere 74,1 - 76,7 enn 5340,- (ca. 200mrd) + Chem.

1 Like

Ja, jeg bare lurte på hvor den spesifikke rangen kom ifra.

Hvem har sagt 5340,- til sommeren? Enig i at det er et tullete anslag.

Like tullete som 74.1-76,7 (i praksis null oppgang ved ved en avtale innenfor hver platform). Men det vet du sikkert selv også, men for all del, det er sikkert litt gøy å kaste noen brannfakler og trolle litt :stuck_out_tongue:

1 Like

Jeg tror også at vi er nærmere 74 enn 5.340, det skulle bare mangle. En snittverdi på 1 mrd USD på hver “gren” er mitt utgangspunkt, men vi får se når ting blir mer konkret. Kanskje mer kanskje mindre.

1 Like

Jeg vil nok heller si det er å trolle når noen slenger ut summer som 100mrd pr arm, det har ikke rot i virkeligheten i mine øyne.
Men for å være litt seriøs har jeg @Investor sin kalkyle som det mest retningsgivende - selv om jeg i mitt stille sinn har en noe lavere antatt mcap.

Disclaimer: i likhet med @Investor har jeg også mesteparten av midlene mine i PCIB.

1 Like

Hvorfor har du det? Når du mener at et bullscenario (avtale innenfor alle tre plattformene) ikke vil flytte kursen noe fra der den er i dag?

Hva er ditt rasjonale bak å beholde aksjene? Gitt dine vurderinger må det kan det jo bare være nedside frem mot sommeren.

Edit : Analysen til @Investor er jo litt mer omfattende enn din analyse, uten noe begrunnelse annet enn at “andre snakker om alt for høye tall, så jeg skal si et lavere”.

7 Likes

Jeg foreslår du leser innlegget jeg linket til.

Jeg har lest det flere ganger. Så jeg er god kjent med @Investor sin vurdering. Du har fortsatt ikke kommet med noen egne vurderinger eller beregninger for ditt eget anslag. Tar du utfordringen på å gjøre det, eller hopper du bukk over det? :wink:

2 Likes

Det gidder jeg ikke å gjøre.
Grunnen til jeg skrev det kursmålet er for når folk slenger rundt med 100mrd her og 100mrd der etter “tenk på et tall”-metoden er det greit med litt realisme.

Det er større sjanse for at jeg kommer nærmere med et par tall aksjen har vært omsatt for den siste uken enn disse fantasisummene.

2 Likes

Tusen takk for bidraget og realitetsorienteringen :slight_smile:

Hahahaha :stuck_out_tongue:

Det betyr at du mener at 95 % av oppsiden er tatt ut da solskimm. Da ville jeg solgt på flekken :slight_smile:

Kommer vi oss inn i klinisk på vacc og nac er jeg mer enn fornøyd. Ser fort da en kursutvikling ala Genmab som ønskelig og ikke urealistisk.

1 Like

De 3 avtalene vil ha mye større utslag på kursen enn de fleste tror.

  • Avtalene vil gi verdi i seg selv (inntekter)
  • Chem (Release) kan gå raskere med flere pasienter
  • Chem vil få større pasientgrunnlag med Asia
  • All finansiell risiko er borte, Aldri mer emisjon.
  • Vi får endelig bevis på at plattformen virker
  • Det vil skape forventninger om langt flere nye avtaler

Å tippe kurs er umulig (bare bingo) men jeg tror kursen vil stige bratt i lang tid, for det tar alltid tid før folk innser betydningen av hendelsene. Som f.eks vår venn over her :slight_smile:

11 Likes

Hva er best: Først Asia partner og deretter kommersiell avtale med AZ( i en eller annen form) eller omvendt? Jeg håper på asia partner først, da jeg antar at AZ avtalen har størst kurspåvirkning.

8 Likes
  • jeg tipper en fimaVACC avtale vil ha ca 100 mill NOK i upfront
    og ca 300 mill NOK i milestones oxo kommer royalties av salget av event. godkjent behandling

  • FimaNAc avtale med AstraZeneca
    En semi eksklusiv NAc Onklogi avtale som dekker flere onkologi indikasjoner.
    ca 1 milliard NOK Upfront + Milestones ca 3 milliarder NOK oxo kommer royalties av salget av event. godkjente behandlinger.

En egen NAc avtale som oxo omfatter andre sykdommer som f.eks diabetes eller hjerte/kar sykdommer vil nok kunne ha en enda større verdi…

PCIB har Orphan Drug Designation i US and Europe, given by FDA (Food and Drug Administration) and EMA ( European Medicines Agency’s Committee) for bile duct cancer a indication with a high unmet need and without approved products.

An Orphan Drug Designation is a status assigned to medicines developed for rare condition. ODD are grounded on proven medical plausibility of the orphan condition, and potentially significant benefits of the proposed treatment.

  • Avtale med en partner i Asia for fimaChem (sør-korea og Taiwan)
    la oss si Asia (sør-korea og Taiwan) representerer 3000 pasienter for GGK og “off-label use” noe i første omgang er ett lavt estimat for Asia men, blir oxo Japan aktuellt iløpet av 2020 vil tallet øke.

3000 pasienter x 100k$ pr. behandling = 300mill$
300mill$ x 9 (dollarkurs) = 2,7milliarder NOK “peak sales for Sør-korea og Taiwan”

En partneravtale vi kunne se noe sånn ut, en normal upfront payment på en slik type avtale er 10% av årlig estimert inntekt. DVS ca 270mill NOK upfront og 50% av salgsinntektene (Royalties) som da blir 1,35milliarder NOK årlig.

så summert blir det 1.370 millioner NOK i upfront payment iløpet av våren 2020 og 3.300 millioner NOK i milestones utbetalinger + Royalties

“så kommer event. flere VACC dealer og ikke minst BioNTech innen NAc gjerne iløpet av 2020”

15 Likes

Noen som kjenner til denne patentsøknaden og patentinnvilgelsen og kan få noe ut av disse?

  1. China, publisert 2019, sendt inn i 2017.

https://patentscope.wipo.int/search/en/detail.jsf?docId=CN249759208&tab=NATIONALBIBLIO&_cid=P12-K56SLY-93607-1

  1. Mexico, publisert og innvilget 09.01.2019, søknad sendt 06.11.2014

https://patentscope.wipo.int/search/en/detail.jsf?docId=MX277654623&_cid=P12-K56SLB-93492-1

3 Likes

Dagsfersk publikasjon fra Selbo, Høgset m.fl.:

22 Likes

«Pre-clinical studies suggest that PCI can be effectively used to deliver chemotherapeutic agents to the cytosol of tumor cells and, thereby, improve treatment efficacy.»

«One Phase-I clinical trial has been conducted, and it demonstrated that PCI-mediated bleomycin treatment was safe and identified tolerable doses of the photosensitizer disulfonated tetraphenyl chlorin (TPCS2a).»

«Hence, photosensitizers and light can be used to mediate cytosolic delivery of endocytosed chemotherapeutics or antigens.»

2 Likes