Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

…på en liten del av teknologien 6,7 milliarder kr…Regner med at AZ vil ha fimaNacc fra PCIB alene…hva blir så prisen for det ? Ka du trur ?.. ( Jeg regner med minimum 14 milliarder …for at det skal “stemme” med 7-gangen min )

5 Likes

Hva teknologien er verdt er vel uansett håpløst fordi omfanget kan være uendelig stort. Derfor er det nok ikke enkelt å selge hele Nac eller PCIB. Men at AZ vil ha en form for eksklusivitet er innlysende. AZ kan med sine finansielle muskler kan gjøre mye med teknologien, og at de ikke vil dele dette på sine satsningsområder. AZ-Moderna dealen kan være en sannsynlig mal: https://www.astrazeneca.com/media-centre/press-releases/2013/astrazeneca-moderna-therapeutics-cardiometabolic-diseases-cancer-treatment-21032013.html#

1 Like

Vel, du er jo inne på topp 50 listen til PCIB…
og for min del er du bekreftelsen på at man bør være særdeles forsiktig med å tro at topp 50 i noen selskap er solide veivisere.

Er vel knapt noen som virker mer usikker og tissetrengt en deg her på tråden.
Du spammer tråden med innlegg daglig hvor du hele tiden prøver å overbevise deg selv om at du bør sitte stille - som er det største tegnet på usikkerhet som finnes.

16 Likes

Kan like gjerne tolke det som tegn på at ens “bedre jeg” vet at det er viktig å finne et kostnadsfritt utløp for den irrasjonelle følelsen av usikkerhet.

2 Likes

Det er da ikke nødvendig å være så frekk… Hold slike ting for deg selv er du grei… Ellers bør du skrive det på en finere måte…

15 Likes

Nei, hvis en på topp 50 er freidig nok til å si “se på topp 50 og følg de” uten å selv opplyse om at han er endel av topp 50 selv, så mener jeg det er på sin plass å si hva jeg mener om det.
Hadde han sagt det som det er så kunne nye lesere ha gått tilbake og lest hva han har skrevet og selv gjort seg opp en mening. Jeg sier bare min mening om hvordan jeg oppfatter det siden han implisitt mener vi bør følge han.

7 Likes

Da kan du vel heller bare nevne det for oss andre… Jeg følger ikke denne tråden til punkt og prikke… Men vet selv at han er høyt på aksjonærliste… Men synes det ikke er så relevant… Uansett ikke nødvendig å være så frekk…

5 Likes

Skal ikke diskutere med deg ift skribenten du nevner her for det har jeg ingen peiling på og ei heller bryr det meg.
Men topp 50 har vært relativt stabile siste 10 mnd, dog er det nedgang å spore.
Dagens liste viser at topp 50 besitter 51,91% av aksjene, 30.6 hadde de 53,40% og ved inngangen til 2020 besatt de 55,45%.
Man kan hevde at de sitter relativt rolig, men kurven er helt klart ned, reduksjonen er på ca. 1,3mill aksjer siden nyttår.
Men, det jeg kan si er at jeg har god kjennskap til hvertfall to av dem står på topp 50 og de har klokketro på pcib og det er alltid “betryggende” å høre når man selv har en post i et selskap, men det gir ingen garanti for suksess uansett.

15 Likes

Må nesten le av kritikken. Finner vel ikke mange som hele tida har fortalt at jeg har i fra 0 til 220k ( på det meste for noen år siden). Har nylig fortalt at jeg har økt i fra 70 til 100k og siden jeg har vært inne kontinuerlig i fra tidlig 2016 så tyder vel ikke det på at jeg er verken tissatrengt eller nervøs for tingenes tilstand.
Har ingen problem med at mange er uenig med meg og jeg aner faktisk ikke hvor grensa ligger for topp 50 men årsaken til at jeg oppgir min beholdning er for å underbygge min troverdighet på selskapet. En som har 3k aksjer uten å fortelle dette kan jo både gi ros og ris og bli trodd og det er helt ok men konsekvensene for ham er jo litt annerledes enn for dem med store poster.
Beklager at jeg ordlegger meg så kleint at jeg blir misoppfatta. Synes faktisk at det er tragisk om en som har sittet siden 2016 får panikk på oppløpet og selger nå. Må bare gjenta at jeg har KLOKKETRO på selskapet med eller uten Az-avtale ( men den ville jo bety mye da)

13 Likes

Er det så rart at de reduserer ?

Topp50 har hatt feil så langt i år, med 40% nedgang. Mens børsen raser opp hundrevis til tusenvis av prosenter.

Så egentlig er det idioter som har sittet der i år.

Ja, eg er en av dei.

Men eg er sta, og skal jaggu ha betalt før eg selger :see_no_evil: god helg :beers:

11 Likes

Nu skal I være søde ved hinanden det er trods alt kun penge!

3 Likes

Det forteller dog ingenting om det fundamentale i caset. Posisjon har ingenting med kunnskap å gjøre. Det er veldig farlig å la seg forlede til å investere kun fordi noen med mye penger gjør det.

12 Likes

Nonchalant av deg @arve1954 å skrive at konsekvensene ikke er det samme for en med x antall aksjer ikke er det samme for en på «topp 50» Er nok flere av oss som sitter med 1/3 av dine 100 og ENDA flere fra 10 og ned. Konsekvensene kan være de samme for oss alle. Har tidligere etterlyst fra deg noe gravende fundamentalt. Vi prøver alle å bidra her på dypdykk, men jeg blir ikke klokere på antall k, plasseringer eller reker å rødvin. Her er ingen bedre enn noen annen kompis, men det blir det samme pjattet hver gang. Nyt videre.

23 Likes

Konsekvensene kan potensielt være betydelig større for en med 3k enn en med 100k, vel å merke dersom dette er den totale beholdning i markedet.

7 Likes

Litt komisk hvor lite som skal til for å provosere. Har akk spist en stor porsjon ferske reker og rødvin-flasken snart tom. Harde dager å være pensjonist men nå melder jeg pass for i kveld da mye rødvin kan være skadelig for fantasi og ordvalg.
Håkki dåkk.

3 Likes

Langt på vei enig, tror ikke man skal ha noen overdreven tro på at «Topp 50» penger nødvendigvis er så mye «smartere» enn mindre aksjonærer. Samtidig så er det ikke bra for nattesøvnen og styringen av selskapet om selskapet ikke har en noenlunde stabil struktur i toppen som styret kan sparre med når det gjelder muligheter for å forankre en innhenting av kapital eller andre større grep som fusjoner, oppkjøp og salg av virksomheter f.eks… Så i mitt hode er topp 10-15 interessant, resten not-so-much.

6 Likes

Det er vel ikke noen marked som har gått opp så mye som du hevder her. At enkelte selskaper har gått bra er ikke det samme som at børsen generelt har gått tusenvis av prosenter i år.

For øvrig, for de som liker å irritere seg, så tipper jeg at fotballkampen mellom Norge og Serbia kan være en god anledning for de som liker å ha litt og ergre seg over… :laughing:

2 Likes

Jeg er opptimist, sikker paa at dette kommer til og bli soterre enn stoerst. men kursen viser at tillitten til PCIB ledelsen er laber. Desverre.

2 Likes

Kjære solo kursen i dag spiller da null rolle for oss som har troa. Får vi ikke vår lønn fra PCIB så får vi den nok i himmelen pga vår sterke tro!!

4 Likes

Amen :innocent:

1 Like