Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Flere av parametrene man ser på i studien modnes over tid og blir således mer interressante etterhvert. Så det kan godt hende det legges frem mer gamle data.

Det overrasker ikke om dette inneholder safety og effekt fra 4 eller 8 pasienter, men at det er den største selvfølgelighet har jeg ikke tro på.

1 Like

Glein, ta deg en post i pcib nå, vil ha deg med på flyturen!

Jeg spanderer Dudognon Henri IV, har reservert sete til deg :hugs:

5 Likes

Det er jo lov å presentere interimdata fra studier, ingen regler mot det.
Men det virker litt rart å skulle stå der å presentere data fra 3 pasienter.
Det virker litt mer fornuftig at de skal presentere fase1 og fase1-extension.
… som da til sammen blir… fase1-studien.

4 Likes

Nei Glein, kun mOS modnes over tid.
Man reiser ikke på medisinske konferanser for å fortelle verden at safety er OK, det er effekten som er intressant her.

Hvor mange pasienter det blir er usikkert. Per 01.01.2018 hadde Pcib behandlet 4 pasienter. I extension studiet skal det behandles 6-12 pasienter. Effekt leses etter 6 måneder. Er det usannsynlig at Pcib har klart å behandle 8 pasienter til i løpet innen april i år? Nei, på ingen måte, ihvertfall ikke hvis de fikk på plass klinikkene i UK til slutt.

Du må slutte å kverulere sånn Glein, du prøver å fremstå smart ved å stille spørsmålstegn ved alt og alle. Problemet for deg er at mange tenker som meg, «tomme tønner ramler mest». Tenk litt på det.

God natt!

6 Likes

Dette er jo bare sludder: man presenterer safetydata fra en doseeskalerende safetystudie på medisinske konferanser.

Ikke legg ord i munnen på meg og les hva jeg skriver. Jeg har ikke påstått at det er usannsynlig. Jeg påstod at det ikke er en selvfølge. Sjansen for data er gode de!

Enig. Problemet er at mange tenker som deg. Det er ikke bare mitt problem, men deres også. Vi kaller det bonanza eller eufori, massesuggesjon er også dekkende. Det legges opp til potensielt stor skuffelse. Helt unødvendig. I biotek av alle ting!

Tomme tønner har også gode forutsetninger for å reise seg igjen med letthet.:blush:

8 Likes

@Snoeffelen

Welcome back! It’s great to see you here, we were about to send you a SOS message. Lot of new information has been circulating here. It will be great if you can read through what you could and give some feedback especially the following:

9 Likes

Men de må vel presentere safety lenge før denne tid? Vi kan da ikke vente til Oktober før safety slippes?

1 Like

Neida safety blir børsmeldt så fort den foreligger , den kan komme imorgen for den saks skyld

3 Likes

Det skulle man tro, ja. Ifølge tilbakemelding fra selskapet så vil efficacy være avlesbart en måned etter safety. Så hvis de er klar med en presentasjon av studien til konferansen så bør jo safety være konkludert ganske lenge før.

Og så presenterer de effacy på de pasientene de har. Extension-studien blir vel stoppet straks de har 6 radiologisk avlesbare pasienter, men pasientene blir fulgt for survival i ettertid.

3 Likes

Regner med vi får data fra minimum 6 men mest sannsynlig 9 - 12 pasientene da det vil være naturlig og tro at man har innrullert fortløpende innen en 6 mnd. Periode og da vil jo kun de første være klare for safetyreadout når de siste er innrullert. Etter at 6 lesbare er oppnådd kan man ikke si til resterende som er studien at vi stopper behandlingen nå vi for vi har nå 6 lesbare :hugs:

3 Likes

Nei, de stopper jo bare inkluderingen, de som allerede er inne får jo behandling.
Men studien er ferdigstilt i henhold til primær endepunkt, som er safety.
Det ville jo vært ganske kjipt å bare trekke pluggen midt i behandlingen :wink:

4 Likes

Denne diabetes-meldingen syns jeg det er vanskelig å få taket på.
Er det snakk om å kunne påvirke situasjonen for diabetes-2 pasienter som har sluttet å produsere insulin? Eller er det snakk om å, i laboratoriet, kunne indusere en diabetes2-liknende tilstand i betaceller, for videre forskning?
Det kommer vel kanskje mer info på Q2.

3 Likes

Det har kommet en rekke gode meldinger de siste årene. Toppen av kransekaka var meldingen 20.Desember i fjor.

Før jeg klarer å ta inn over meg nye ting som f. eks diabetes eller resistans mot antibiotika (fimaBAC som noen andre har foreslått) så er jeg nå så gira på bare en eneste ting. Få nå safety i ggk ut av verden så følger resten etter.

Jeg tror vi alle da endelig kan ta en pust i bakken, for selv om det har vært en sinnsyk tur for flere her inne tar det på å vente så lenge for litt mer annerkjennelse for pcib…

5 Likes

Jeg tror vi alle er moden for nyheter nå!

2 Likes

Same here I’m not confident on how to interpret the message, we ll see how it will unfold

4 Likes

Nei Glein, Pcib reiser ikke på denne konferansen for å si «hei, dobbel behandling er safe for pasientene, effekten får dere neste år»,

Man presenterer effekt på denne konferansen, at safety er OK følger som en konsekvens av de skal presentere effekt av dobbel behandling.
Det er jo meningsløst å skulle presentere nye data fra en behandling som ikke pasientene tåler.

5 Likes

Herreminhatt, påstanden din var at man ikke reiser på konferanser for å ‘‘fortelle verden at safety er ok’’.

Nei, det er definitivt viktig å fremføre og/eller publisere dersom safety faller gjennom.

Det er ikke viktig for deg og aksjekursen, men all kunnskap, og safety spesielt, er ekstremt viktig for de som driver med kreftforskning. Og denne konferansen er for mennesker som driver med kreftforskning.

Med det sagt så sier jeg igjen: sjansene for ferske data på safety og effekt fra extensionstudiet er gode!

1 Like

Hvor har du dette fra? Kan gi noen eksempler på at feilet safety blir presenter på konferanser?

Konferanser av denne typen er et utstillingsvindu. Der man ønsker å vise seg fram (positivt).

3 Likes

Du skjønner ikke dette Glein. Hvis safety hadde vært et issue, så hadde ikke Pcib reist på denne konferansen for å presentere, capice?

Nå må du slutte å være en vanskelig kverulant Glein.

3 Likes

Det er helt riktig. Feila safety eller effekt har en tendens til å ikke presenteres, og det er et bransjeproblem. Det tar ikke noe vekk fra min påstand om at informasjonen om slik feiling er ekstremt viktig for forskerne som faktisk jobber med dette, og burde presenteres eller publiseres.

4 Likes