Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Kan være børsmeldingen som kom i dag:

Oslo, 7 December 2016. PCI Biotech Holding ASA (“PCI Biotech” or the “Company”)
issues this notification on behalf of its chairman, Hans Peter Bøhn, and its
CEO, Per Walday.

Hans Peter Bøhn is chairman of PCI Biotech and shall open the extraordinary
general meeting of the Company on 8 December 2016. Mr. Bøhn holds 50,000 shares,
representing 0.3 per cent of the share capital of PCI Biotech. By close of
business on 6 December 2016 he had received powers of attorney to represent and
vote for 5,569,610 additional shares. In total Mr. Bøhn will represent and vote
for 37.7 per cent of the share capital. A major part of the powers of attorney
are through the guarantee agreements entered into with the underwriting
consortium and some of the powers of attorney may have voting instructions. The
powers of attorney are only valid at this extraordinary general meeting.

Per Walday is CEO of PCI Biotech. Mr. Walday holds 44,019 shares, representing
0.3 per cent of the share capital of PCI Biotech. By close of business on 6
December 2016 he had received powers of attorney to represent and vote for
1,500,000 additional shares. In total Mr. Walday will represent and vote for
10.4% of the share capital. The powers of attorney are only valid at this
extraordinary general meeting.

For further information, please contact:
Ronny Skuggedal, CFO, [email protected], Mobile: +47 9400 5757
For more information visit: www.pcibiotech.com
Contact information: PCI Biotech Holding ASA, Ullernchausséen 64, N-0379
Oslo

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section
5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.

Det går an å være så fjern, det beviste jeg nå… Takk skal du ha Hocki :slight_smile:

1 Like

Det er vel lite teknisk som holder aksjen oppe. Det er et gulv på rett under 5kr, men utenom det så ser jeg ingenting?

Av sikre fundamentale verdivurderinger, så har du emisjonen på 7kr som det tydligvis var lett å finne garantister til. Det burde ihvertfall gi støtte et sted mellom 7kr og 14kr.

Av potensiale oppover, så er det få begrensninger, noe som turen opp til 46kr viste oss. Det er samtidig langt igjen, men triggerene er store, og for å være et biotek-selskap, ikke så langt borte.

Btw, jeg kjøpte på 23,50, solgte 20% på 33kr på vei ned og sitter på 80% fortsatt. Jeg har tenkt å være med i emisjonen, og vurderer også å øke i tillegg til det. For meg ser dette ut til å være et interessant gamble. Og nei, det er ingenting sikkert i biotek. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Link mobility. :stuck_out_tongue:

1 Like

Skriv det da! :grinning:

melding

08/12-2016 11:19:59: (PCIB.OAX) PCI Biotech: Rights issue approved by the extraordinary general meeting

Oslo 8 December, 2016. An extraordinary general meeting (the “EGM”) of the shareholders of PCI Biotech Holding ASA (“PCI Biotech”) was held today, 8 December 2016 at 09:00 CET. 8,527,123 shares were represented at the meeting, corresponding to 57.2 percent of the share capital.

The EGM approved the Board of Directors’ proposed resolutions as set forth in the notice of the EGM issued on 17 November 2016. Compared to the notice of the extraordinary general meeting, the Board of Directors proposed at the general meeting to revise the payment date in the rights issue from 12 to 16 January 2017, which amended proposal was resolved by the general meeting.

The PCI Biotech share will, for trades subject to the ordinary T+2 settlement in the Norwegian Central Securities Depository (VPS), consequently trade exclusive of the right to receive subscription rights in the rights issue from and including tomorrow, 9 December 2016. Detailed terms of the rights issue will be included in the prospectus, expected to be published on or about 14 December 2016.

The minutes of the EGM are attached, and are also available on www.pcibiotech.com.

In PCI Biotech’s stock exchange announcement dated 17 November 2016, the Company communicated certain expected dates relative to the completion of the guaranteed rights issue, of which some dates, upon further assessment, must be extended in time. Given the current timetable, as will be communicated by the Company in detail in the prospectus, the Company expects that the allocation date, whereby allocations in the rights issue will be made and notified to the subscribers, will be on or about 10 January 2017, payment date for the subscription amounts will be on 16 January 2017 (as referenced above) and the registration of the share capital increase in the Norwegian Register of Business Enterprises will be completed on or about 20 January 2017.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20161208.GlobeNewswire.HUG2062972

Bra.

Blir nok en dupp her og regner jeg med.

Ja her er det sikkert noen som vil spekulere i å selge aksjen fortest mulig i morgen og å bare sitte med rettene igjen. Og det kan godt fungere det. En god melding i fra PCIB kan ødelegge en slik trade.

1 Like

Photocure ASA has today sold 189,188 shares in PCI
Biotech Holding ASA (PCIB). As a result of the sale,
Photocure’s shareholding in PCIB falls below 5% of the
registered share capital in PCIB.

After the sale, Photocure owns 733,765 shares in PCIB,
representing 4.92% of the share capital and voting
rights based on a total number of outstanding shares
in PCIB of 14,900,390 shares.

1 Like

http://sports.yahoo.com/news/pci-biotech-etherna-immunotherapies-initiate-110201160.html

2 Likes

Hvis PHO planla å selge hvorfor gjorde de det ikke da kursen var betydelig høyere?
Merkelig fra PHO. Blir spennende å se hva de gjør med T-rettene. De skal vel selges de også eller gjør de dette for å finansiere kjøp av tegningsrettene? Det passer litt med aksjene som ble solgt i dag og aksjer de har igjen.

edit:de hadde 1,4-1,5 millioner aksjer her, så dette salget har gått over litt tid.

2 Likes

Ikke overraskende med PHO, ingenting har tydet på at pcib har vært noe de interesserer seg voldsomt for.

Enig i det, men se på tallene:
0.67117733765=ca . 3.5 millioner vil det koste å konvertere t-rettene til aksjer. Det fikk de inn i dag.

2 Likes

Ser ikke bort i fra at du har rett. :slight_smile:

Jeg trodde det, man så kom jeg på at PHO hadde jo 1,48 millioner aksjer her så de har solgt bra i det siste. Det er kanskje hovedgrunnen til PCIB sitt kraftige fall fra intradagstopp på ca. 44 kr.

Kan vi regne kurs minus t-rett pris i morgen? Altså 7 kr ned?

Minst. Jeg sitter og teller litt på knappene hva jeg vil foreta meg…

man må regne ut prisen per aksje med og uten t retter.differansen gir deg hva kursen bør åpne ned på.tror jeg.

Regnestykket blir vel som følger:

Pris i dag: 18,80 inkl 0,6711 tr

Pris for tr: 06711x7= 4,70 kr

(18,80+4,70)/1,6711= 14,06 kr i gjennomsnitt per aksje?
Hvis kurs konvertert etter emisjon bør da være 14,06?
Noen som følger tankegangen?

2 Likes

Ser at 14kr er spekulert i på XI også.

1 Like