Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

jeg regna det ut selv og kom frem til ned 4.7 kr.

1 Like

Men dere legger til grunn at biotech på børsen er effisient og rasjonelt. :stuck_out_tongue:

1 Like

Jeg tenker kun teoretisk. PCIB kan ende på 10 eller 20 eller noe helt annet i morgen.
Ender den på 10 blir jeg litt stresset, for jeg har lite å kjøpe for! :wink:
Ellers så sitter jeg, som jeg har sagt før: Det får bære eller briste, jeg er med!

Hvis den stuper i langt nok i morgen så kjøper nok jeg og. Mulig jeg kjøper innleggene til Snøffelen i for stor grad men.

1 Like

Hva sier han?

Han er svært bullish, og har hatt god treffsikkerhet i mye han har skrevet om biotech generelt og pcib spesielt.

Hans tese er at pcib er hans safe bet, mens pcib er hans risk play.

Sørlendingen og e-mannen er også verd å lese:
http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2352634
http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2348325
http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2319179
http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2350723

Han har også tolket veldig mye i Nano riktig, dog ikke truffet på oppsiden, og ikke gått inn tidsnok. Han forutså også at det ikke var substans i Clavis.

Enhver må jo gjøre sin egen due diligence, men jeg lar meg overbevise av han.

2 Likes

vanskelig å si.nedgangen i det siste kommer nok av at pho skal omtrent ut og at must også bestemte seg for å selge.mitt gjett er at han og pho allerede har avtalt kjøp av pho sine retter.dette gjorde at han kunne selge mye og være sikret å få det kjøpt tilbake til fordelsaktig pris for han. han kjøpte phos sine retter i forrige emisjon mener jeg å huske.

2 Likes

http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2016/11/PCI-Biotech-Investor-Presentation-Nov-2016.pdf

e-mannen har på hegnar oppdatert sin analyse av PCIB hvis man behandler den på samme måte som NANO med LOA på 40%. Nå har faktisk DNB oppdatert LOA til 45% så det er enda bedre enn dette. Dette er kursmål for PCIB med bare gallegangskreft. Man har ikke tatt med 2/3 av resten av forskninga og heller ikke at lykkes man på gallegangskreft øker sannsynligheten for å lykkes andre steder f.eks. bukspyttkjertelkreft. Opsiden er enorm ifølge denne analysen.

Innlegg av: e-mannen (08.12.16 20:12 ), lest 411 ganger
Ticker: PCIB
PCIB - Oppdatert analyse
Jeg oppdaterer analysen på bakgrunn av opplysninger jeg fikk verifisert på EGF i dag, og som jeg tolket feil ved “in depth presentasjonen”. Pasientgrunnlaget er 3000, mens jeg antok at det var 60-70% av 3000 (perihilar tumor), og forsiktig konkluderte med 1500.

Interessant å se at DNB øker kursmål i NANO fra 80 til 121, ved å øke LOA ( Likelihood of Approval)fra 30% til 40%. DNB mener at ved suksess så er NANO verdt (44600374121100) / 40 = 13,5 milliarder. Kun på Betalutin som 3 linje behandling av NHL. I tillegg har vi de andre mulighetene ved at teknologien lykkes, noe forskningsresultatene tyder på. Ingen tvil om at NANO er et godt case, og jeg håper de lykkes. Norge trenger ny industri, og fra miljøet i OCC( Oslo Cancer Cluster)kommer det mye bra. Lykkes flere av selskapene, vil det bli store inntekter til den Norske stat.

Ser vi på PCIB, så kan vi anta at man i første omgang forholder seg til de 3000 pasientene pr år, som er det foreløpige årlige anslaget PCIB har gått ut med for EU og USA. Hvis vi forsiktig anslår ca 1 mill NOK pr pasient (og nå er jeg forsiktig, ref life science OD sector analyse, et scenario med 1,5-2 mill pr behandling er mulig), vil PCIB ha inntekter på 3 milliarder. I et slikt scenario vil PCIB kjøre fase II selv, med dertil økte kostnader. Vi øker kostnadene fra 40 til 100 mill pr år. PCIB sitter igjen med 2,9 milliarder. Kursmål SKY HIGH.

Men PCIB har som uttalt mål å gå inn i partnerskap, finne det riktige selskapet, med, “Global Reach”, og som er dedikerte på å få frem gallegangskreft behandlingen fortest mulig, til de mange pasientene som i dag nesten ikke har et behandlingsopplegg som gir livsforlengende behandling. Inoperable pasienter lever i snitt 12 mnd. PCIB har 3 pasienter fra cohort 1 og 2, som lever ennå. Minst 30 mnd på den første, og minst 23 mnd på de to andre. I tillegg vet vi at fra cohort 3 og 4, med høyere dosering, og 0 DLT( ingen bivirkninger), har vi 2 CR ( complete response) og 2 PR ( partial response) av 7 pasienter. Dette er bekreftet av uavhengige Radiologer.

Den eneste sammenlingbare studien, oppgitt av Dr Juan Valle ( guru på gallegangskreft), har 1 Partial Response av 13. Det er dagens eneste foreskrevne behandling.

Er det virkelig noen som lurer på om resultatene er bra?
Resultatene er entydige!

Bryter vi de 7 pasientene ned på tumor (kreftsvulster) nivå, ser vi at 12 av 19 målbare tumorer, hadde forsvunnet, 5 til hadde en reduksjon på mellom 30 og 90 %. Det går ikke ann å få det tydeligere!

Jeg antar ar det er stor interesse fra Pharma om å inngå et samarbeid med PCIB. Hvis vi går ut fra at PCIB sitter igjen med 25% av inntektene ( 3 milliarder) vil PCIB få 750 millioner pr år. Da har jeg ikke tatt med upfront payment, som er svært sannsynlig, men vanskelig å tallfeste hva som er sannsynlig å få med engang, og hva man kan oppnå ved milepæler.

Hvis vi setter kostnadene til 100 millioner, sitter vi igjen med 650 millioner. Lignende selskaper i USA har ofte en P/E (markedsverdi/fortjeneste) verdi på 40-50. Er vi litt edruelige og setter P/E til 15 (opprinnelig 20, men tar til meg at noen synes det var litt for høyt), gitt alle forutsetninger for å vokse, med en teknologi som dekker et skrikende behov for bedre behandling, kommer vi frem til 9,75 milliarder som verdi av selskapet ved suksess. Ikke minst synligjort ved nok en avtale for fimaNac i dag.

Kursmål
Hvis vi da bruker den samme LOA ( Likelihood of Approval) på PCIB, som med NANO, 40%, er et realistisk kursmål (9,75 milliarder*40%) / 100% = 3,9 milliarder. Deler det på det nye antall aksjer, etter emisjonen, som er 24 900 390.

Mitt kursmål ved å bruke DNB analysen som grunnlag blir da 157 kroner pr aksje.
Ved suksess er kursmål 392.

PCIB aksjen omsettes nå for 18,8 kroner. Det priser selskapet til 280 millioner, og en LOA i følge mitt oppsett på skarve 2,9%.

Det er selvfølgelig et forholdsvis enkelt oppsett, men tåler helt klart sammenligningen med NANO.

Rater den fortsatt STRONG BUY

3 Likes

Gudbedre om han har rett. Og igjen, de har vært temmelig treffsikre, så det er ikke smoke and mirrors.

Og med en så alvorlig diagnose som de jobber med nå så er statistikken ganske enkel selv for en legmann.

2 Likes

Ja jeg skulle gjerne ha sagt at her tar han helt feil, at dette er grunnløs haussing, men jeg finner ingen feil med analysen.

Kliniske data får ikke nok respekt.

Hvis en av de lykkes (PCIB og Nano) så betyr det null og niks om den andre går adundas!
Ja, jeg er klar over at begge kan feile, men litt spenning må man ha i hverdagen :grinning:

2 Likes

Oppsiden er meget stor ved suksess i PCIB og NANO. Det spesielle med PCIB er at oppsiden er meget stor også bare for å få den til å ha en riktig risiko-justert verdi nå.

Når det er sagt, det kan meget godt hende at aksjen blir enda billigere i det korte bildet før det forhåpentligvis snur.

2 Likes

Euforien fra 24 til 44 gjorde hele aksjen rar.

Enig i det, vet ikke helt hvor jeg har PCIB nå.

Jeg er litt irritert at jeg ikke solgte noe rundt 40, tenkte såvidt på å selge 2k…

Samme her, men jeg hadde kursmål 100kr så det føltes feil å selge da. Første gang jeg oppdaga PCIB, men dessverre ikke var med, gikk den 100% flere dager på rad og gikk ikke ned på en god stund mener jeg å huske. Det kunne godt komme en korreksjon på 40+, men at den skulle ned under 20 trodde jeg virkelig ikke. For aksjen sin del hadde det nok vært best at den ikke steg så ekstremt voldsomt i noen dager og så rett ned. Nå er folk mye mer skeptiske.

Helt enig, har ennå ikke bestemt meg for om jeg skal selge noen aksjer og satse på mine t-retter samt overtegne + kjøp av t-retter. Kan godt hende en slik strategi vil fungere, men kursmål er jo nå 150+ med e-mannens oppdaterte analyse som jeg er enig i. Det gjør det vanskelig…

Om den går ned i 10 i morgen eller opp til ett eller annet, ja det betyr ikke noe.
Portisen min er rævkjørt de siste dagene, men den har gått helt eventyrlig siste måned!
Må ikke glemme det. Har inngang på 5 og 28 PCIB og Nano(m unntak av dagens 500 aksjer)