Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

I PF2 får man altså nye data for SOC og Firmachem. Det kan jo tenkes at SoC behandlingen viser enda verre resultater enn kilder PCIB bruker som sammenlikningsgrunnlag idag. Da vil vel avslutningen av den andre armen komme kjapt? Blir det 2 behandlinger med med gemcitabine for SOC i PF2 (kommer kanskje an på tilstand til pasienten)?

1 Like

Tror nok det er en litt “rar” problemstilling. For hvis kontrollarmen er vesentlig anderledes enn SoC så må det jo være noe rart med pasientutvalget. Uansett, dette har de helt sikkert kontroll på.

Andres saker.
Mener at Einarsson sa at Radforsk garanterer for 5 000 000 kroner dvs 600 000 aksjer a 30 kroner.
Ut fra 1 1154 415 aksjer som de eier nå har de krav på 554 119 aksjer.
Mao de har overtegnet med 8,2%

5 Likes

En review-rapport på alle godkjennelse fra FDA i 2017 viser i appendikset (side 34-36) at alle produkter som får AA også får Priority Review.

11 Likes

Hvor mange pasienter er inkludert i snitt ved gitt AA? Hva er det laveste antallet?

Eller de har garantert for større mengde aksjer enn de har tenkt å kjøpe?

Henger ikke her, 5 000 000 for 600 000 aksjer?

1 Like

600.000 x30 = 18mill

5mill/30=166 666 aksjer

Men tviler på de lar seg vanne ut og at de kommer til å kjøpe de 554 119 aksjene de vil ha forkjøpsrett på, samt at de overtegner med de 5mill de har satt som garanti :smile: håper det

1 Like

Bra rapport.

Jeg tror dog ikke appendixet du sikter til gir et fullgodt bilde av alle AAs gitt i 2017. Den viser kun 6 AAs, men en høyst uformell gjennomgang viser at det ble gitt 14 AAs i 2017 bare i hematologi/onkologi.

https://www.fda.gov/drugs/informationondrugs/approveddrugs/ucm279174.htm

Mulig dette kommer av at man i noen tilfeller ser at samme drug i linken ovenfor blir gitt AA i flere forskjellige indikasjoner, og ikke per definisjon er å anse som “new treatment”.

2 Likes

Jepp, og de kan således rekke å få inntekter allerede 1H2023,men det fordrer at de får sendt NDA rimelig nært juni 2022. Da kan timeline se sånn ut hvis de har kontroll på alt av data:

Interrim 1Q2022
Sendt NDA juni 2022
FDA rejecter ikke og gir Priority Review august 2022
Accelerated Approval 1Q2023
Inntekter 2Q2023

4 Likes

Du om det, jg forholder meg til Susanne og snøffelens guiding :sweat_smile:

3 Likes

I think PW podcast comments about the collaboration with Bavarian Nordic were overlooked and overshadowed by the financing of Pivotal Phase 2 theme. I think it is important to highlight that PW confirmed that this is a FimaNac collaboration exploring synergies for delivering Viral Vectors. I have had some posts before regarding this and I’m reposting the below to remind the community of the potential of this area of gene therapy. Just imagine our FimaNac gets further validation in AAV delivery, the potential is beyond imagination, see below.

8 Likes

Ble dårlig med oppgangen i dag. Jeg tror, for en gangs skyld, at det kan komme noe godt ut av en kvartalspresentasjon. På podcasten nevnte de flere ganger, når spørsmålene ble veldig “intime”, at de måtte ta det i morgen.

Noen andre enn meg som har bitt seg merke i følgende?

Kommentaren fra Jonas Einarsson i podcast episode 53 (11:30 og utover) når han omtaler spesialinvestoren Nyenburgh:

«Dette var måten de kunne engasjere seg på siden selskapet ønsker å kjøre emisjonen som en fortrinnsrettet emisjon»

For meg virker det ut i fra Jonas sin kommentar at PCIB’s styre var meget bestemte på at det skulle gjennomføres en fortrinnsrettet emisjon.

Senere i podcasten (27:00 og utover) stilles følgende spørsmål; «Var det på noe tidspunkt en eller flere eksterne samarbeidspartnere som ønsket å betale for hele eller deler av emisjonen?

Da svarer Ronny Skuggedal «der er vel svaret ingen kommentar», mens Per Walday i kjølvannet av dette svarer «ja» (antageligvis) for å bekrefte Ronny sitt svar :roll_eyes:

Mildt sagt spennende tider der vi antageligvis overtolker det meste, men ordet aksjonærvennlig emisjon ble nevnt faretruende mange ganger i podcasten Kanskje PCIB er veldig ivrige på å gjøre dette aksjonærvennlig (på bekostning av sultne eksterne partnere/investorer)? :grinning:

6 Likes

Bavarian får Milestone payments på 1 milliard dollar + royalties av Janssen i deres samarbeid med viral vectors. http://www.bavarian-nordic.com/media/271772/180816-q2-results-en.pdf , side 16, betydelig summer der og om det skulle være FirmaNac som drar det videre.

4 Likes

Da bør vel det gjenspeiles ved kjøp av aksjer/at de beholder aksjene etter emisjonen.

Vi får sette den på kontoen for lettere hjerneblødning. Men jeg lover, den er midlertidig!

1 Like

Et lite drypp bare

Stuffers guiding er i alle fall spot on mtp selskapets guiding:

"Det forventede nettoprovenyet fra Fortrinnsrettsemisjonen
og eksisterende kontantbalanse forventes å kunne
finansiere Selskapet godt inn i 2022, hvilket er lenger enn
den forventede interimavlesningen av resultater for den
planlagte pivotale fimaCHEM-studien av inoperabel
gallegangskreft i 2021 og mulig søknad om
akselerert/betinget markedsautorisasjon i 2022 "

8 Likes

Per sa for noen år siden at de hadde helt kutta ut å lese kommentarer på HO da ting ble tatt helt ut av sammenhenger alt ble bare tull og fjas. Nå tror jeg det har snudd helt og de har fått en investorbase av stort sett hyggelige privatinvestorer og mulig det er derfor de prioriterer fortrinnsrettet emisjon fremfor rabatt direkte til en spesialinvestor. En partner hadde jeg allikevel foretrukket, men det jan komme ganske snart når de ikke kan presses på pris pga dårlig likviditet.

3 Likes

Jeg kan ikke følge presentasjonen i morgen, men det blir spennende å følge diskusjonen her inne i etterkant. Lurer på om de kommer til å snakke om “Amphinex-2” og hvordan de kommer til å gå videre med dette.

4 Likes