Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Denne artikkelen er alltid nyttig å trekke frem når man snakker om markedspotensialet og prising.

2 Likes

Det morsomme med PCIB er at selskapet og burnraten er så utrolig lav at selv det man ville kalle VELDIG SMÅ upfront payments av noe slag ville ha alvorlig impact på bunnlinjen.

Ofte ser man jo at payments i avtaler som gir bred ekslusivitet til en partner har omfang på hundrevis av millioner eller milliarder. I PCIB sitt tilfelle ser jeg for meg et mye større antall avtaler med mer snever lisensiering, og derfor også selvsagt lavere summer per avtale.

Noen annen som har tenkt i de baner eller er det bare noe jeg har fått for meg?

2 Likes

Enig i det! I tillegg liker jeg det få antall aksjer, selv etter emisjonen. Skal en større aktør/investor ta et større jafs, vil man vell garantert merke det.
MCAP er jo også veldig lav, og det vil forhåpentligvis eller kanskje allerede, den store verden se snart.

2 Likes

Her er det bare å sitte stille med pengene klare til emi. :slight_smile:

4 Likes

Veldig mange bra spørsmål må jeg si.
Samt meget bra svart på av en fjellstø PW

3 Likes

Key takeaway:

Økt OS
Økt markedspotensial for fimaCHEM(min tolkning)
Økt interesse fra utenlandske investorer/partnere etc(min tolkning)

Noe annet?

3 Likes

Veldig betryggende at de har gjort denne research`en angående hva de anser som Key hospitals i europa og US mtp. rekrutteringen av pasienter for PF2.

Og ikke minst bekrefter at det kan bli Asia sites oxo i PF2 studiet, mistenker at de jobber hardt for å få det til !

3 Likes

Mine viktigste takeaways:
Undersøkt med over 200 klinikker for å finne de beste klinikkene i PF2.

Fra Q&A:
Hvor lang tid tar det til alle klinikker er oppe og går?

  • I løpet av 2019 vil alle være åpne. Noen vil bli byttet ut underveis etc.

Hva med Asia?

  • Fortsatt en mulighet. Vet mer i løpet av dette året.

Dere har sagt dere må ha en partner for å selge produktet. Er det fortsatt tilfelle?

  • Ja, det er hovedstrategien. Kanskje vi søker co-marketing rettigheter, men vi må vurdere alternativene. Å gjøre det alene globalt er ikke mulig.

Når er det ideelt for dere å gå for en avtale?

  • Risk/reward-balanse. Hvor risiko-villig er partnerne. Mest verdi får man hvis man venter til produktet er klart for godkjenning. Da tar man ut alle risikoer unntatt markedsføring. Så det kommer an på risikoen man ønsker å ta.

Stuffers: Med tanke på interim-readouten, hvor mange pasienter forventer dere på det punktet?

  • Det vil bli mer enn 100, sannsynligvis. Vi vil ha 60 PFS events.

Partnering activities og internal pipeline- nevnte det for to år siden. Kan dere kommentere hvor dere er i den sammenheng?

  • Vi må bli ferdig med fase 1 og ha riktig oversettelse av dataen. Det er mer kostbart med internal pipeline, det er dyrt og tidkrevende. Så da trenger vi mer penger. Så det mest sannsynlige er et samarbeid med en partner. Guider ingenting på partner-innteker, ta det med Stuffers (latter).

Er det flere som venter på å få starte basert på resultater fra fase 1 fimavacc?

  • Vi har interesse. Det er flere som vil ha mer informasjon om dataen når den er klar.
16 Likes

Allt dette med en Mcap på 1 milliard :crazy_face:

2 Likes

Dagens kurs med mulighet for tegning tror jeg i ettertiden vil fremstå som meget kurant.

I PCIB er det lite som blir overlatt til tilfeldighetene. Ved forrige emisjon var det godt med nyheter i tegningsperioden mener jeg å huske og hvis vi ser på event-lista er det en event pcib skal på før EGF. Det er godt mulig det blir litt news denne gangen også.

image

kilde:
http://pcibiotech.no/partnering/

4 Likes

Noen som vil spekulere i hva som skjer med aksjekursen når aksjen skilles fra tegningsretten sin?

Hvis jeg ikke har regnet feil (TERP = ny kurs).

6 Likes

Som sist emisjon med tegningsretter da kursen steg flere 100%:joy::nerd_face:?

Må si jeg er ekstremt imponert over hva PCIB får og har fått til med den lave cash-bruken.

Mange som kan lære noe her…

1 Like

Markedets veier er uransakelige, men jeg tolker dette dithen at dersom sluttkurs 14/9 er 40,- per aksje med TR, vil prisen per aksje uten TR fra og med mandag 17/9 være 36,80,-

Teoretisk sett.

Dette er riktig @anon80503862

Korrekt.

Er det interessant? Jeg er mer interessert i hva kursen er om 1-2 år.

1 Like

Selvfølgelig er det interessant, ikke for deg kanskje, men for de som leter etter inngang eller handelsmuligheter så er det interessant.

4 Likes