Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Ja, mulig noen ser på TR som gratis bull x2 derivat

1 Like

Hva om dette er en pump and dump? Altså at man får kursen opp og så fort emiaksjene er på konto så selger man? Må jo være verdt en del?

1 Like

Det måtte da ha vært enda enklere å selge tegningsrettighetene? Men ja, sjansen for at de store svingningene her kommer av tradere er jo veldig stor. Spørsmålet er hva “riktig” pris er.

Aldri si aldri

rt TR 8.90

Det er jaggu ikkke mange tegningsrettene å få tak i til disse prisen gitt

Ser at 4/5 av de største solgte i perioden 15-21/12, ser også at mange spekulerer i at det er mye emi aksjer som skal ut. Spøremålet er om det er en pump n dump pågang for å få best mulig pris for emi aksjer eller om det er det avtagende salgstrykket fra de store eierene som gjør at kursen siver videre oppover.

1 Like

Ingen som har kjøpt billigere retter enn meg i dag i hvertfall. Fikk altså en hel rettighet i dag :slight_smile: En HEL!

6 Likes

Fikk resten nå. Nå skal ikke jeg kjøpe mer før eventuelt kursen står ned 50% eller mer fra her. Så overtegner jeg 100%.

2 Likes

5 januar må man bestille rettene sant ?

Ja, står lenger oppe.
Skal bli bra å komme tilbake til hverdagen, mtp emi :wink:

1 Like

må bare spørre… man vet aldri… spesielt når man er på ferie…

1 Like

Tror det var Dof jeg misset på i ferien… forstår hva du mener :grinning:

1 Like

Angående tegningsrettene i pcib, Jeg har 10400 stk nå. Det betyr vel at jeg må ha 10400 * 7 kroner tilgjengelig på konto den 6-7 januar ikke sant? Jeg må vel trykke akseptere i traderen min for å få brukt rettene. Og hvis jeg vil overtegne så må jeg ha 10400 *7 * 2 stående på konto den dagen eller?

Stemmer det slik? Takk for hjelp :slight_smile:

Ja, ja og ja.

1 rett = 1 aksje = ha 7 kr på konto.

Du må inn å tegne deg, ellers forblir rettene ubrukt.

Dersom du overtegner må du ha totalt antall aksjer du har tegnet deg for *7kr på konto.

Du får ikke vite hvor mange aksjer du får før tegningsperioden er avsluttet.

1 Like

Jeg eier kun retter nå. Har ingen aksjer. Betyr det at jeg må kjøpe aksjer for å overtegne? Eller kan jeg overtegne basert kun på rettene?

Kun rettene som gjelder.

Så du trenger ingen aksjer.

Først deles nye aksjer ut på retter som benyttes. De aksjene hvor rettene ikke benyttes brukes til de som har overtegnet.

i AXA tok jo ledelsen en stor slump av disse aksjene før resten ble likt fordelt på de som hadde overtegnet ( 17% overtegnign til hver). Hva PCIB gjør kan man ikke vite på forhånd.

1 Like

Takk for hjelpen :slight_smile: Da har jeg kontroll og følger min plan her (som egentlig er Alex sin plan hehe).

No problemos,

Dersom jeg tror det det blir mye overtegning, så pleier jeg å tegne langt mer enn det jeg egentlig vil ha. Men det er jo risiko. i Axa hadde jeg 25x overtegning iforhold til Tretter.

Fikk 17% av det jeg tegnet med for :stuck_out_tongue:

Da vil jeg overtegne 225 ganger :slight_smile:

1 Like

Faren er jo viss det er lite tegning og du får alt… mener @Alex gikk på den smellen engang.

2 Likes