Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

hvis jeg kjøper nå… mer retter… må jeg inn og bestille på nytt siden jeg har overtegnet 300% med de rettene jeg har.?

1 Like

Det er vel litt tidlig å avgjøre. Beløpet er trukket for t-rettene jeg hadde, men resten av de jeg ønsker blir avgjort senere tror jeg? Må ha penger på konto noen dager fremover. dette gjelder zero-konto da er det nordnet som gjør en samlebestilling for oss går jeg ut i fra.

2 Likes

I det overtegningen og trett aksjene viste på kontoen min så stod det plutselig - 0,noe% på kontoen min. På en dag den skal ha steget med mye. Skjønte ingenting, men regner med at det har noe med at de nå har trukket penger fra kontoen min å gjøre. Nå viser den 1.47% pluss, mens det burde sikkert stått 15-20% pluss.

jeg ringte til fonds finans og de sa de skulle trekke bekøpet den 13 januar…

Regner med at det stemmer …

2 Likes

De trekker kanskje noe en dag og andre en annen dag. Tror at det trekkes beløp for trett aksjene først og overtegningen etterpå? Eller er det feil?

Hvordan kan traderen min vise 1.71% pluss nå når alt er opp i dag? Og min suverent største post er opp så mye?

Henger ikke på greip for min del. Men stoler jo på at det er riktig og at det er jeg som ikke skjønner nøyaktig hva som skjer her.

1 Like

skjønner ikke jeg heller .ring. fond finans å få en forklaring…

Kan vel ikke ha fått tildelt overtegning nå?
På VPS står de som jeg har tegnet meg for, som godkjent, men det har det gjort siden jeg tegnet.

Tildelt overtegning kan umulig bli avgjort nå. Først må handelen med t-retter være over slik at de siste som kjøpte t-retter kan få tegnet seg.

3 Likes

Kontoverdien min ser dere står som 700 000 ca nå. Det stod den på før børsen åpnet i dag også. Så noe er definitivt feil her.

1 Like

Jeg ringte Nordnet. Da tegningsrettene mine ble benyttet så trakk Nordnet forskjellen mellom aksjekurs og kostnad på tegningsretter. Da forsvant ca 56000 ut av kontoen min. Så når jeg nå få aksjene levert så vil de stå med 56000 i gevinst med en gang. Så pengene vil vise på kontoen igjen når aksjene er levert. Noe sånn i den duren var det…

1 Like

Hvordan opplever du kundeservicen hos Nordnet? Min erfaring med min nåværende bank, Netfonds, er eksepsjonelt bra.

1 Like

Bra her og.

1 Like

Da ble siste kurser 6,60 og 14.10, synes ikke det var verst.

Blir spennende å se kursen fremover til aksjene slippes.

Prøvde meg på inngang på 13,60 i dag, men til ingen nytte. Håper å se denne litt ned i neste uke, men noe sier meg at nåværende kurs kanskje er emisjonsbunn? Neimen ikke godt å si.

1 Like

Solgte tegningsrettighetene mine i dag på 7,50. Håper aksje siger litt nedover, så kjøper jeg litt mer. Ser på 12,15 (forrige innsidekjøp) som et sterkt støttenivå.

Hva tror du om det Morgan Stanley har holdt på med da?

Det har jeg ikke fulgt på med, så du må gjerne forklare. :slight_smile:

Solgt aksjer og kjøpt omtrent alt av retter, siden jeg begynte å følge med da.

1 Like

Ville ikke styre med tegningsrettigheter nå, og tror vi kan på relativt kort sikt få et fall ned mot 12,15 igjen. Tegningsrettigheter er nok smartere hvis man får en god prosent overtegning, men såvidt jeg fikk det med meg, så fikk man fyllt ut overtegningen utfra antall retter, ikke etter hvor mye man hadde overtegnet. Jeg tror det derfor ikke blir så mye. Får jeg kjøpt litt mer ned mot 12kr, så er jeg samme hva fornøyd.

Det blir veldig spennende å se om de klarer å få noe produkt på markedet innen ca 2 år, eller om det blir en lengre og mer kronglete ferd. Hvis de klarer det førstnevnte, så tror jeg utviklingen her kan bli helt utrolig ettersom de da så å si har løst finansieringen og ikke trenger å vanne ut mer.

Føler min plan er minst like god. Jeg kjøpte 8000 retter og overtegnet med 11000. Vinn vinn slik jeg ser det da. Håper jeg får overtegnet alt, men jo mindre jeg får jo mer kan jeg kjøpe på 12.15 om den går ned dit :slight_smile:

1 Like