Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Som nevnt tidligere er jeg en student om hverdagen og dermed kan jeg nok med sikkerhet regne meg selv som en av de minste aksjonærene på dette forumet. I midten av dec så hadde jeg en bogolsning på litt over 1.1k og hadde da som mål på 2k før nyttår. Grunna flere grunner så skjedde ikke dette men jeg er glad likevel da jeg i dag sitter med 2.2k og er helt fullastet. Dette takket vare dippen som nå har vært.

Nå blir det å lene seg tilbake og kose seg! :bank:

17 Likes

Å svare på dette ville ville ikke sagt noe annet enn at jeg er en inkompetent person.
Som alle andre aksjer kan den stige og den kan synke. Skal du kjapt inn, kjapt ut så har jeg ingen tips å gi deg. Dersom du investerer langsiktig, så ønsker jeg deg velkommen til å lese deg opp på aksjen der @JAXI, @polygon, @Snoeffelen og @Investor er blant de dyktigste etter min mening. På et langsiktig perspektiv vil jeg hvertfall påstå at det overhodet ikke er for sent å kjøpe. En brøkdel av potensialet er ikke en gang priset inn for dette selskapet… Sjekk ut Fundamentaltråden her også. Så kan du ta en vurdering på om du selv tror den kan stige videre eller om det er for sent å kjøpe.
Lykke til!

8 Likes

Lykke til danron10, du slipper nok å betale lenge på eventuelt studie lån :rocket: :rocket:

3 Likes

Sov lenge og trygt i dag. Flott nyhet å våkne opp til ! Jeg har i en måned mast om at vandringen på 60-tallet var som vandringen mellom 25 og 30 ,ufarlig , pluss god kjøpsmulighet. Og Arve, det gjør da ikke noe om du forteller hvor mange aksjer du har, det er bare hyggelig å være litt åpen. Du skjønner , vi er nok mange som er “større” enn deg her inne. Jeg tenker mer på de “små” som virkelig trenger litt mer penger. Bare et tusen aksjer kan bli til en million i løpet av året. Bare å sitte i ro.

4 Likes

Gratulerer alle PCIB-aksjonærer.
Synes å skimte noe stort i horisonten :slight_smile:

En skal ikke se bort fra at hvert forretningsområde blir skilt ut og blir egne selskaper med tiden.
Hvorfor?
Fordi hvert område pr i dag allerede har potensiale som er helt hinsides.

I dag er fimaVACC hot og PW har nylig vært på konferanse i SF US og presantert fimaVACC som det nye og store som kommer innen vaksinasjon .
BP må følge med i svingene nå og sikre seg innpass i fimaVACC teknologien før toget går for dem.
De lever i en industri som hele tiden må strekke seg langt for å ligge i teeten for å få solgt produktene sine.
Så med clinical trial fase 1 med skremmende gode resultater innen vacc’n , beskyttet av dagens patent og presentasjon nylig på de nye resultatene så kan vi oppleve at der blir stor interresse for fimaVACC.
Resultatene fra samarbeidet med Ultimovacs kunne kanskje passet fint inn i denne setting.

En må undres over hvor mange patentområder der er søkt om totalt i selskapet. Dette er selvfølgelig ikke tilgjengelig info pr nå da denne infoen må være hemmelig.
Etter mange år som investor i PCIB så begynner en å ane rekkevidden av denne selskapsformen og produktet.
Det KAN bli veldig stort.

PCIB er ikke som andre selskap med en pipline med noen produkter.
PCIB kan sette turbo på et uttall av produkter som kan føre til blockbustere og dersom så er…lurer du på om BP vil ha noe å gjøre med dette?

Norges svar på danskenes Genmab?

Lykke til

Forklaring på Cytokin.

12 Likes

det var snillt sagt @Tacobaguette :blush: men jeg rekker nok ikke @Snoeffelen og @Investor til anklene engang :sweat_smile: og det mange hær inne som bidrar med ett enormt engasjement, gravearbeid og oppdateringer på et høyt faglig nivå :handshake:

og er man ny som deg @Palme3000 og tenker på en inngang i PCIB så anbefaler jeg verdivurdering av caset PCIB av @Investor

12 Likes

tenkt samme tanke, PCIB og Ultimovacs resultatene kommer nok om ikke lenge i en high-level tidskrift

1 Like

Litt farlig å trade denne her nå om dagen. Blåste ut på vei opp i formiddag da jeg hadde et salg på høy 60.

https://medwatch.dk/secure/Medicinal___Biotek/article11889013.ece

fimaNAc neste?

8 Likes

Synes den er fin å trade jeg. Ser ikke helt problemet her.

Enig, men litt farlig når nyheten kommer og man egentlig har tenkt å “longe litt”. :slight_smile:

En annen ting man kan spekulere i er jo om Pcib «vet» at det kommer et bud på hele eller deler av butikken fra AZ.
Derfor gjør de denne meldingen så bra som mulig, for å kjøre kursen så mye som mulig, før et fremstøt.
Sånn sett kan det gjerne komme mer ganske snart.

10 Likes

Jeg tror det smeller stort ganske snart. Det er ikke bare vi aksjonærer som vil at dette skal gå fort. Dette er jo litt “utypisk” PCIB jmfr, meldingen som kom i dag på patentet.

2 Likes

Vel, eg sa det i går, hvorfor ligge i boka, det gjør det bare lettere for tradere / roboter

4 Likes

en krone her og en krone der mens man venter. Er jo mer spennende å ligge fast. Det gjør jo du og.

Innen fredag ser vi kr 65

Skjønner ikke prissettingen . Virker irrasjonelt

Alt er jo spekulasjoner . Noen sier kr 1200 og andre kr 290 pr aksje når ting slår til, men hva hjelper det med endeløse spekulasjoner her på forumet fremfor bare å vente i stillhet?

[quote=“Olav623, post:3224, topic:18373”]
Innen fredag ser vi kr 65

Eller kr 85. Satser heller på at det går opp nå da forventningene slår nye høyder,og snart når Opticom nivået.Da er det bare og holde seg fast.

3 Likes

Kan godt være, men tror risikoen med å stå utenfor økte med dagens melding.

10 Likes

Spåmenn som tror de kan forutse kursen på kort sikt er bare å ignorere. Hadde de kunnet spå hadde de ikke vært her, men på deres egen sydhavsøy.
PCIB har så mye på trappene at det er umulig å vite når neste gla`melding kommer.
Den kan komme mens dere leser dette

3 Likes

Fordi? En slik ufullstendig setning hadde fått dårlig karakter av norsklæreren min.

5 Likes