Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Er ganske ny her, so det er mulig det er blitt besvart tidlegare, men kva er det som skiller fimanac sin levering inn i cellene sammenligna med bruk av LNP (lipid nano particles)?

90% av postene i denne tråden. Som vel ikke er alle som leser den. :stuck_out_tongue:

Det er ikke til å stikke under en stol at det har vært en helt bananas avtaleeufori blant oss på forumet her til tider :slight_smile: Nå som tiden går litt ser man dog tendenser til mer nøkterne refleksjoner.

Det er bare støy det Savepig. De avstemningene som har vært gjennomført her viser en realistisk holdning både til tidspunkt og størrelse på avtale :slightly_smiling_face:

5 Likes

Dersom det blir avtale, noe mye tyder på, så er jo fortsatt utfallsrommet enormt.

Det kan bli alt fra en håndfull millioner dollar eller ingenting i det hele tatt upfront, til svære milliardsummer.

Det hele avhenger av hvor gode forskningsresultatene har vært, hvor stor og bred avtale man blir enige om, og selvsagt graden av eksklusivitet.

Blir det kun én indikasjon innen kreft, eller et bredere område? Blir det også på andre sykdomsområder? Eksklusivt eller ikke-eksklusivt? Pre-klinisk eller i klinikk?

Det kjedelige svaret er at vi rett og slett blir nødt til å vente og se.
(men det er jo å spekulere som er «halve moroa» :wink:)

13 Likes

Det er kanskje flere som er nye her så jeg vil oppfordre de til å klikke på : PCIB_OL øverst på siden så får man opp alle trådene om pcib. Så er kanskje åpningsinnlegget i denne tråden startet av Kontorstol noe av det mest essentielle å lese seg opp på:


samt åpningsinnlegget til FiloD i denne tråden er essentiell: Pcib fimaVacc (PCIB)

9 Likes

Dere som er skeptiske til avtale, hva er begrunnelsen ?
Virker ikke PCI ?
Ønsker ikke pasienter 8x bedre vaksiner og 50x bedre cellegift ?
Det er greit å være inngrodd pessimist, men jeg har tilgode å lese en god begrunnelse for at dette går rett i dass.

11 Likes

Hadde de hatt 0 tro på PCIB hadde de nok ikke hatt aksjer. Og sikkert ikke hengt på denne tråden. Mulig de er pessimister av natur. Mulig de, som meg, er på let etter red flags.

3 Likes

Jeg er skeptisk av natur, PCIB er det selskapet jeg eier flest aksjer av. Men jeg har sett samarbeide blitt avsluttet forde det «gav effekt, men ikke den effekten vi trengte».

Jeg er ikke fagman, men oppfatter også den 100x effekt å være oversimplisert. Jeg tror at den trigger visse responser på dette nivået, men jeg er ikke overbevist at dette samsvarer med 100x bedre effekt av legemiddelet. Da hadde vi nok vært solgt for lenge siden.

8 Likes

Er ikke skeptisk til avtale, men er skeptisk til summene mange kaster rundt seg. Tror det økonomiske omfanget blir mindre til å begynne med, fram til man har klart å vise noe i mennesker. Som Kristian Berg sa, så må man ha veldig god effekt i celleprøver og mus for å ta noe videre, for effekten er som regel mye lavere i mennesker. Kanskje en kostnadsdeling hvor begge parter stiller med ressurser og materiell, med felles eierskap til patenter, som over noen år vil generere lisensavtaler.

Har nok tro til at jeg har alt for mye i PCIB, men jo mer folk skriver her om store monsteravtaler, jo mer skeptisk blir jeg. Ting blir veldig, veldig sjelden slik majoriteten her inne tror (spesielt de mest ivrige 1600 kroner aksjen-skribentene).

5 Likes

Tror lipid-teknologi primært er at virkestoff pakkes inn i en “fettboble” som fusjonerer med cellemembranen lettere enn om virkestoffet ble levert nakent. Denne veien øker opptak i cellene og derfor mengde virkestoff/medisin. Bakdel er at de havner i endosomene (vesikler i cellene) og dermed øker sannsynligheten for at de blir degradert/ødelagte som fremmedstoff.

Med alle fima - variantene havner også virkestoff i endosomene, men pcib-teknologien gjør at virkestoff blir frigjort fra disse ved at endosomene blir “revet” opp. Dermed blir ikke virkestoffet ødelagt men havner i cytoplasmaet er den kan gjøre jobben.

Kort og litt poppis forklart.

20 Likes

Du snur helt rundt på det… Det er vel faktisk ingen jeg har sett som har hevdet eller argumentert for at det nødvendigvis vil gå i dass.

Det er derimot ganske mange som hevder at avtale er sikkert. Ref 100% i pollen.

Å være kritisk til den slags fjas er ikke det samme som å hevde at alt kommer til å gå i dass.

For dem her inne som etterlyser motargumenter så er det nok innstillingen deres som må endres for at dere skal se dem, ikke at de postes flere ganger :wink:

4 Likes

Jeg er også sikker på avtale i en eller annen form men er også skeptisk til hva vi kan forvente i kr. Mange drømmer om beløp som for meg virker astronomisk men jeg er ikke kompetent til å vurdere hvor ekstremt det er det vi har i “patent-boka” så muligens kan det bli en våt drøm som går i oppfyllelse?
Er det vi har så unikt og ingen andre har noe i nærheten? Er vi i egen klasse? En ting er sikkert og det er at “markedet” har et vesentlig mer edruelig forhold til troen på verdiene. Spennende tider er vel udikutabelt.

2 Likes

Jeg er ikke skeptisk til at det blir en avtale. Det som er problemet er å ha noen som helst kvalifisert formening om hva innholdet av en avtale blir. Utfallsrommet er jo enormt, og kan ha tilsvarende usikker effekt på aksjekursen. Et par eksempler på muligheter kan jo eksempelvis være:

  • AZ og PCIB forsetter å forberede kliniske forsøk hvor hver part dekker sine egne kostnader (og da kan PCIB kanskje trenge å reise mer kapital)
  • Opsjonsavtale a’la TRVX hvor AZ betaler en bitteliten sum nå og kanskje/kanskje ikke benytter seg av opsjonen innen 12 måneder
  • AZ lisensierer hele fimaVACC teknologien (lav royalty / høy royalty vet vi jo heller ikke)
  • AZ kjøper hele selskapet med 50, 100 eller 200 % premie

Så selv med 100 % tro på at det blir en avtale vet vi jo ikke om det blir en avtale som vi synes rettferdiggjør en reprising av aksjen.

2 Likes

Har de ansatt noen her? Noen som vet?

1 Like

Mange nye fjes og mange flinke biotekere.

Jeg vil trekke fram en og det er snøffelen! Og jeg er klar over risiko i biotek og at en selv er ansvarlig for egne investeringer. Likevel må jeg få gi en stor grattis og stor takk til @Snoeffelen. Snøffelen har gjort at jeg har oppdaget Photocure og PCI Biotech. Og lært mye om hvilke aksjer en bør styre unna. For en kunnskap og for en nese for gode investeringer. Ikke sett maken​:+1::rocket:

I biotek er mitt mantra in snøffelen we trust😁

Kvartalspresentasjon til uken. Godt med noe oppdateringer på rikets tilstand. Fullsatt i salen på onsdag?

Invitation to fourth quarter and preliminary 2019 results presentation

Oslo, Norway, 19 February 2020 – PCI Biotech invites to a presentation of the company’s fourth quarter and preliminary 2019 results on Wednesday 26 February 2020 at Oslo Cancer Cluster Innovation Park.

Time: Wednesday 26 February, 08:30am – 09:30am CET (local time).

http://pcibiotech.no/invitation-to-fourth-quarter-and-preliminary-2019-results-presentation/

7 Likes

Kan Starpharma dealen brukes som benchmark for hva Pcib kan oppnå med AZ?

2 Likes

Mulig, eller de 8-10 siste dealene innen mRNA som snøffelen viser til👍. Naturlig å se på mRNA dealer all den tid det her er fimaNac som har vært forskningssamarbeidet med AstraZeneca siden 2015?

3 Likes

Ved en tilsvarende avtale, mye mulig. Men alt avhenger vel av omfanget til avtale . Og der kan utfallet være så mangt.

3 Likes

Den avtalen er mitt base case, tror det er det mest realistiske i størrelse og omfang. Så vil det komme utvidelser og andre endringer ettersom årene går.


3 Likes