Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

For de kortsiktige: 5 min chart.

1 Like

Hode/skulder som er på vei?

En fin kaffikopp hvis PCIB bryter 53, men muligens litt for kort tidsramme for å legge stor vekt på den.

7 Likes

Vi har flere signaler som viser styrke. Ser at 50 kr treffer bra på 61.8% fib retracement og kanskje ikke tilfeldig at vi stoppet der i dag.
Vi hadde i går en rsi på under 30, som i dag gikk opp igjen.

6 Likes

Mager trøst akkurat nå men den neste toppen er bokstavelig talt “off the chart”.
Forutsatt at indikatorene som viser at vi har nådd bunnen er korrekte. Det får vi se om ikke så lenge.

6 Likes

Før det kommer noen ny hype inn i bildet som tar med seg ekte kjøpsinteresse, så tror jeg det skal alvorlig mye til for å slå gjennom den motstanden som nå er bygd oppover i chartet.

Det gikk jo nesten to år mellom A og C i chartet ditt.

Prisoppgang uten nye storfisker inn som akkumulerer er lite verdt, er hva chartet forteller oss. Så det blir veldig spennende å se om det nye prisleiet kombinert med Release i Asia gir oss noen spennende innslag på topp 50 listene nå utover høsten.

4 Likes

Det stemmer. Denne gangen svinger det litt raskere med tanke på kommende nyheter og forventninger. Jeg regner med stigning fram til Q2 i august og at vi da får vite mer om utsettelsen.

6 Likes

Det man ihvertfall kan slå fast er at hvis og når den doble toppen på 80ish der blir brutt opp gjennom med godt volum, så vil det være et helt episk kjøpssignal.

Inntil videre er jeg fornøyd om vi kan få en stabil marketcap over 2 milliarder, det ville være en signifikant reprising sett opp imot det manglende kjøpspresset i chartet.

3 Likes

Her er noen streker mens vi venter på finværet :sun_behind_rain_cloud:

Det kjøpes mye rundt 47. Er det storfisker vi ser som er på jobb nå?

2 Likes

Omsatt 2,7 millioner, så er nok knapt nok sardiner

Skikkelig feriehandling på vår indeks nå

4 Likes

Det du sier er at det er mer sommersesongfiskere :fishing_pole_and_fish: Noen av volum spikene er interessante og kan tolkes som at noen ønsker å kjøpe mer men det er for lite til salgs.

2 Likes

Tja, jeg ville heller snudd på det og sagt at det finnes veldig lite salgsvilje i aksjen, slik at selv om kjøpspresset i aksjen er tilnærmet lik null så har det vært nok til å drive prisen oppover.

Skulle fryktelig gjerne hatt den over 53 igjen slik at den trader over 200 dagers snittet, hvis ikke vil det ganske fort etablere et nedtrend-narrativ som kan gjøre at salgsvilligheten øker.

10 Likes

Jeg har i det siste øket beholdningen med rundt 50000 PCIB aksjer på 47 nivå. Uten at det har medført endring i særlig grad. Forventningene er vel fortsatt høye i PCIB, så et veldig fall videre nå ser på kort sikt ikke akkurat sannsynlig ut. Det ser mer ut som om investorene posisjonerer seg på dagens kursnivå og håper på positive nyheter. Kommer ikke det vil det fort bli videre fall pga nyhetstørke.

7 Likes

Savepig skrev: “Skulle fryktelig gjerne hatt den over 53 igjen slik at den trader over 200 dagers snittet, hvis ikke vil det ganske fort etablere et nedtrend-narrativ som kan gjøre at salgsvilligheten øker.”

Hvis man utfyller Savepigs analyse med MA50 og MA9 så er begge disse fallende, og RSI ligger stabilt på 30. Så her er det nok behov for positive nyheter snart før den negative trenden sementeres - i tråd med hva Merlin skriver: “Det ser mer ut som om investorene posisjonerer seg på dagens kursnivå og håper på positive nyheter. Kommer ikke det vil det fort bli videre fall pga nyhetstørke.”

Bryter vi opp i dag 🤼

11 Likes

Jupp, fulgte også tett med på denne symmetriske trekanten. Ser ut som det har snudd og da får vi høyere bunn og forhåpentligvis etthvert en ny, høyere topp (på høyere tidsintervaller), så sant makrobildet ikke blir stygt.

18 Likes

Kraftig brudd opp idag :raised_hands: Mens FA-spekulasjonene fyres i vei på småprat tråden så tar eg meg friheten med en TA-spekulasjon om prisen frem til kvartalsrapport :rocket:

(litt for konservativ kanskje :smirk: )

10 Likes

55-60 er en rimelig grei antagelse ut fra de opplysningene vi sitter på i dag, men det kan like gjerne komme noe nytt underveis.

8 Likes

Weekly log scale

5 Likes

Fint oversikt. Men du mener vel ikke at teknisk analyse er i stand til å forutsi kursendringer over så lange tidsintervaller, innenfor biotek, som er såpass volatilt og binært?