Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

Jeg liker at volumspikene er størst på oppgangene:

31,5 hadde vært et nydelig nivå for ny støtte

Alt over 30 er bra

3 Likes

Investtech har motstand på vel 34, du på vel 31. Hvem kan vi stole på? Teknisk ser den bra ut, men RSI begynner å bli høy. Tenker å kjøpe mer hvis den faller til 29.

1 Like

Jeg og @fish1430 kaller neste viktige motstand 35-36, det blir mest en dialektisk forskjell til den motstanden investtech påpeker til 34.

Jeg håper å se støtte i sonen 30-32.

4 Likes

Pusher opp mot relevant motstand:

4 Likes

Hvor ligger den, tenker du? 35.5? Ser ingen etablert, relevant motstand annet enn støtte på 21 fra tidligere i år.

1 Like

Jeg synes den har truffet ganske klokkereint mot 35,4 så langt i dag, som var toppen intradag i mai. Spennende nå å se om det bikker nedover igjen eller om den bryter gjennom. Så lenge volumet er lavt heller jeg til det første, men ser mot 38,3 om vi bryter opp :slight_smile:

2 Likes

Er ikke det ganske åpenbart da? :slight_smile:

Jeg sier ikke at AKKURAT PÅ TIØREBELØPET er motstand/støtte, se heller på en sone som har vært i spill flere ganger.

Bryter den på høyt volum (minst 10-20 millioner i omsetning ) over 36 og spesielt over 38 så erre JIVE på nytt! Da går det an å begynne å håpe på en stabil reprising fra begredelige 23-28

6 Likes

Må si meg enig her - men oscillators er extended så forventer pullback på mandag.
Spørsmålet er hvor langt dette blir. Forventer 32-31 range, forrige low på daily er 27.90, så det er gode muligheter her for å etablere en opptrend, og sannsynligvis en EQ (se Funcom TA tråd for eksempel).

1 Like

Jeg kan ikke si noe om det fundamentale - men man trenger ikke å være hjernekirurg for å se at aksjen er extended - her er f.eks daily timeframe:

Er det synonymt med salg? Nei. Men det er nærliggende å tro at vi får pullback :wink:

2 Likes

Enhver solid test av 31,5 er det store bullsignalet her (komme til å være en del som vil sikre gevinst før helgen.) , evt selvsagt et svært gap oppover. Men til det siste trengs VELDIG mye mer volum.

1 Like

Når det kommer til oscillatorer, så er de “rangebound” av natur. Og trenger ikke være helt å stole på.
Sjekk bollinger, det er ikke en voldsom overshoot av kanalen., så strengt tatt har den “lov” å fortsette herifra. (volumet sier derimot at her døde momentet ut på slutten av dagen)

1 Like

Tenker at det trengs veldig mye mer damp for å ta denne videre, men nydelig å close med solid avstand til 31,5

4 Likes

Føles som det mangler volum, og at aksjen vil falle tilbake hvis det ikke kommer vesentlig mer volum inn i aksjen eller en fundamental hendelse som tiltrekker seg nye aktører.

Det har dog gått såpass lang tid (godt over ett år) at det ikke er sikkert motstanden er så sterk som volum indikerer. Jo lenger tiden går, jo flere gir opp og selger med tap.

15 Likes

Utrolig klar oppstilling.

2 Likes

Ikke noe sofistikert teknisk analyse, da jeg er fundamentalist, men nå begynner det å svinge av PCIB og vi får bioteksvingninger slik vi kjenner det. Fra intradagsbunn 15/8 til høyeste i går er det 65% stigning - det lar seg høre! Forhåpentligvis bare starten.

8 Likes

Diagrammet ditt kan ikke vises

Viser solid styrke i dag ved åpning

1 Like

Chartet ser ekstremt toppish ut på samtlige timeframes opp til daily i mine øyne.
Nesten slik at jeg forventer den ender i minus - blir i tilfelle ikke overrasket om det skjer… :slight_smile:

1 Like

All trading som skjer mellom 31,5 og 36 er nydelig, flytter sakte men sikkert tyngdepunktet oppover.

11 Likes

Jah, altså, jeg snakker ut fra et kortere tidsperspektiv enn det jeg tror de fleste som er aksjonærer her har. Hva kursen står i 01.01.20 har jeg ingen formening om. Sier bare at kortsiktig så skal denne ned snarere enn opp. Hvor langt ned tør jeg heller ikke si, men rangen din høres riktig ut.

1 Like