Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

Kan du beskrive hva grafen betyr? :slight_smile:

Att allt bara pekar rakt upp. :grin:

1 Like

Tror han mener ascending wedge… :thinking:

1 Like

Om jeg forstår investopedia-artikkelen om rising wedge riktig, så er dette en formasjon som oppstår i tiden etter at en aksje nylig har hatt et større fall. Om aksjen ikke har hatt dette, er det ikke en rising wedge.

“During the formation, there are a few indicators that can be used to determine whether the pattern is a real pattern or a disguise. This formation typically moves toward to the right, and the volume should be decreasing, showing a divergence between price and volume. The second indication is to look for how far the retrace has advanced from the beginning of the downtrend. If the move has advanced well above the 50% Fibonacci level, this pattern might not be a valid pattern.”

1 Like

Det er den villeste heikkin ashi rekken jeg har sett på den stund:

Sjekk hvordan acc/dist bare tiltar. det blir VELDIG spennende å se topp 50 neste mandag.

Jeg må si jeg finner lite å bli veldig bekymret over i kvarterschartet:

9 Likes

Hvordan tolker man dagens sprett til 71,30, så ned i minus (65,30) for deretter å close dagen på 68?

2 Likes

Det mest negative man kan si om det er at det tegner opplegget for en mulig evening star candlestick.


Mest positive i chartet er at man må tilbake til første forsøk på å bryte over 60 (3. desember) for å finne eksempler på at volumspiker kom på negative bevegelser i aksjen heller enn positive.

Momentumet putler pent bortover på et høyt nivå, og det kommer hele tiden fin kjøpsinteresse.

6 Likes

Hva er det mest positive?

1 Like

@Savepig, du glemte en ting…

ATH slås hele tiden. Aldri har den vært så høy intradag som 71,30 og aldri har den closa så høyt som på 68NOK :grinning::grinning::grinning:

7 Likes

Nja, jeg touchet vel innom det på det første cartet mitt over her, var ihvertfall intensjonen.

som jeg også skrev rett over det igjen: Det å trade over ATH er omtrent det fineste kjøpssignalet av alle, på det tidspunktet kan ingen vite hvor lenge oppturen kommer til å vare, og ofte varer de mye lenger enn veldig mange tror.

16 Likes

Fint om den konsoliderer sideveis over 60 en stund for å kjøle ned indikatorer.

Helst på lavt volum.

1 Like

Øverste støtten i kvarterschartet mitt holdt på første forsøk. :wink:

7 Likes

Har det varit lite mini-test av 65 nivån 2 dagar i rad nu skulle du säga?

2 Likes

2 Likes

Tenker du at dette fortsatte i dag? Tradet vel en del under ATH også i dag

Spørsmål om volum til TA folket. Volumet har tatt seg opp de siste ukene. Omtrent 1% av totalt antall aksjer er omsatt siste uker hver dag. Er det bra volum? Har sett på de største selskapene på OB og de har omtrent 0.1-0.2% av totalt antall aksjer omsatt. @Savepig @Nocturne

4 Likes

Investtech idag. Score 96

Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 11. des 2019

PCI Biotech Holding har brutt opp fra en tilnærmet horisontal trendkanal på mellomlang sikt etter at investorene stadig har gått oppover i pris for å komme seg inn. Et kjøpssignal er utløst og videre oppgang for aksjen indikeres. Det er ingen motstand i kursdiagrammet og en videre oppgang indikeres. Ved reaksjoner tilbake har aksjen støtte ved cirka 35.00 kroner. Volumet har tidligere vært høyt rundt kurstopper og lavt rundt kursbunner. Dette styrker trendbruddet. Det kortsiktige momentumet i aksjen er sterkt positivt, med RSI over 70. Det indikerer økende optimisme hos investorene og videre kursoppgang for PCI Biotech Holding. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.

Anbefaling en til seks måneders sikt: Kjøp (Score: 96)


8 Likes

Jeg skal ærlig innrømme at PCIB har overrasket meg positivt. Normalt skulle en forvente en korreksjon på minst 20-30% etter en parabolic move. At man ikke får det tyder på at bevegelsen ikke er ferdig. Hvis den fortsetter slik som i går, så får man kjølet ned momentindikatorene slik at oppgangen kan fortsette.

Hvis man lurer på hvor toppen er er det bare å se på PHO chartet. Legg merke til volum og hvor mye en bearish engulfing candle gjør. Dette kan jeg ikke se i PCIB enda, men at det kommer er jeg rimelig sikker på. Problemet er at det er tilnærmet umulig å spå med den aksjonærbasen PCIB har. Kan likegodt komme i dag som om 4 uker og kursen står i 150 kr.

Du vet du ikke kødder med denne aksjen når man ser fan fiction om CEO og mottar drapstrusler for å nevne emisjon :joy:

23 Likes

Hvis man trekker paralleler til andre bransjer er det bare å se på Tesla og Apple. Den største forskjellen er at PCI Biotech har gode produkter attpåtil. Det blir spennende å se hvor høyt vi skal, ettersom vi er i ingenmannsland for TA.

1 Like

Hva med nedgangen på 8% på desidert høyeste volum på lang tid den 3. Desember?