Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Pcib fimaVacc (PCIB)

Selvfølgelig har jeg det, det var derfor jeg skrev «mye gøy kan og bør skje innen den tid.»
Det er summen av plattformens egenskaper og verdiskapning som vil gi mest bang for the buck, og fimaChem mest - sett utifra informasjonen vi har tilgjengelig i skrivende stund. Jeg ville aldri solgt før fimaChem resultatene forelå, og dermed vil 2021 passere uten at jeg stresser - fordi jeg vet at den ikke kommer før i 2022. Jeg tror det er en klok strategi for de som ønsker å maksimere verdien på sin investering i Pcib. Ihvertfall de som investerer fundamentalt, jeg tar høyde for at tradere kan ha en annen tilnærming.

3 Likes

Dette har jeg hatt en gjennomgang på før enten på en pcib-tråd eller en nano-tråd.
Jeg har det ikke helt nøyaktig i hodet, men jeg vet at de ikke avbrøt studien - de fikk bare beskjed om å innrullere resten i armen som fikk alpharidin/xofigo, samt at de som var i kontrollarmen også ble tilbudt xofigo av etiske hensyn – deretter gikk det nesten 2 år før AA ble innvilget om jeg ikke husker feil og ytterligere 5-6 mnd før CA i Europa kom…
Men let litt og du vil finne :wink:
edit: PCI Biotech Småprat 2019 (PCIB)
@ufo: 23 og 29 mnd etter avbrutt kontrollarm ble AA og CA innvilget. og Nano hadde også PR…

1 Like

https://soundcloud.com/user-972208711/radforsk-podcasten-radium-episode-53

Start 1300
Stop 1820

hør spesielt fra 1535 hva einarsson sier om IDMC

2 Likes

Tror du tar feil der. Tipper fimaVacc vil bli den stoerste blockbusteren for PCIB.

4 Likes

Det håper jeg og, men basert på selskapets ressursbruk og - igjen, den informasjonen vi har tilgjengelig i dag, så er det fimaCHEM som er hovedproduktet og det som vi skape størst aksjonærverdi innen 2022. Og vil man ha med seg det meste av den oppgangen fra og med i dag, må man være aksjonær i minimum 36 mnd.

Dette er jo en total feilslutning. FimaChem er spydspiss-produktet som PCI Biotech selv investerer mest penger i, og som du sier har en ganske lang lunte for å kommme til det helt verdiøkende eventet.

Mens FimaVacc og FimaNac bruker selskapet mye mindre ressurser på, men kan fint utløse aksjonærverdier til selskapet når som helst.

6 Likes

Gautosaur
Dette blir for meg som investor en alt for baktung og passiv holdning til PCIB pr. nå.

Ut fra det vi allerede vet fra fimaVacc har man i realiteten allerede et meget potent produkt man kan tjene penger på ved utlisensering.

3 Likes

Jeg er fullt inneforstått med at både Vacc og Nac kan bidra med betydelige aksjonærverdier lenge før 2022. Ikke misforstå. Det håper jeg selvfølgelig, man liker blå dager.

Mitt opprinnelige poeng var at om man ønsker en prosentuell utvikling som er så god som mulig i caset Pcib, så er det min oppfatning at man bør være aksjonær tidligst til 2022, fordi da får man (forhåpentligvis) akselerert markedsadgang for fimaCHEM. Jeg tror det vil skape såpass betydelige verdier at det (i mitt tilfelle) vil være feil å selge seg ut før, selv om de andre programmene har gitt god avkastning.

Videre var det også viktig å få frem at selskapet og studieoppsettet tilsier at PF2 vil ta 36 med til interim, og at jeg vil oppfordre andre aksjonærer til å være tålmodige - det er overhodet ikke safe å anta at den kommer tidligere, som i 2021. Det er selvfølgelig fantastisk om den gjør det, men jeg tror det er uklokt å belage seg på det.

2 Likes

Skal man følge et selskap i 5 - 7 år, så krever det at man er litt sedat til tider. Det er helt ok at du mener det er baktungt. Det å tåle årevis med venting er en skill i dette gamet som er verdt å ha med seg.

Jeg er som nevnt fullt innforstått med at VACC kan bli fullstendig home-run og at det ligger klar på disken til første kunde med voksen nok lommebok. Og jeg håper det inntreffer fort som f. Men jeg tror altså at CHEM er det som vil gi oss aksjonærer størst verdiskapning de neste tre år, og er ikke villig til å gå glipp av muligheten ved å selge meg ut tidligere.

1 Like

Jeg misforsto kanskje litt hva du mente. :slight_smile:

Ja enig, i alle disse binære biotekselskapene risikerer du å gå glipp av svære verdier om du hopper av for tidlig.

3 Likes

Gautosaur anbefaler at du møter opp på presentasjon 8 mai for dypdykk i blant annet fimavacc! Du er altfor konservativ i dine antakelser om vacc og om mulig chem og Nac. Men det er selvsagt helt ok. Se kontorpulten, FiloD, snøffelen med flere om beskrivelse av siste meldinger fra PCIB. I morgen får vi mulighet til Q&A!

4 Likes

Isolert kan man si at jeg forsøkte å få frem at Pcib som investeringscase hadde i mine øyne være mindre potent om ikke fimaCHEM var en del av det, og at jeg tror sterkt på at en AA i 2022 kommer til å jage kursen veldig langt nordover. Uavhengig hvor mye VACC og NAC evt. har bidratt med innen den tid, så vil allikevel en(tilnærmet) godkjent medisin være så kursdrivende at det er uansvarlig å ikke sitte løpet ut om man først har holdt på en stund. Ja så kan man sikkert ta en trade her og der, men primært så sitter jeg og venter på at Pcib drar RELEASE pent i land en eller annen gang i 2022. Det er mitt råd til alle som vil høre, at det burde de også gjøre.

2 Likes

Vi trenger et nøkternt korrektiv til de mest optimistiske innleggene her. Jeg finner det derimot påfallende at enkelte forsøker å dreie oppmerksomheten over på hvor langt frem FimaChem ligger i tid når vi akkurat har fått en kjempepositiv melding om FimaVacc. Dette er noe som kan gi store inntekter leeenge før de 36 månedene som gjentas til det kjedsommelige her. Den som ser det komplette bildet i PCIB bør absolutt ikke sitte på gjerdet noe særlig lengere nå.

4 Likes

Jeg er alltid på presentasjonene til Pcib. Jeg leser all tilgjengelig informasjon om selskapet, alle innlegg her og på andre forum, hører på RADIUM podcaster, samarbeider med dyktige mennesker innen biotek og har vært aksjonær siden 2016.

Om jeg antar at VACC deals kan gi oss noen ganger høyere Mcap før evt. kliniske løp med fimaporfin i kombinasjon med BP´s produkter utløser høye royalties, og at jeg tror godkjent medisin kan være en ti-bagger, så er ikke det direkte konservativt. At jeg tror denne butikken kan være verdt nesten 20 Mrd. om 3 år mener jeg tvert imot er ganske optimistisk.

5 Likes

Da har jeg sett deg før! Klart det er innafor å mene at PCIB skal få en markedsverdi på 20 milliarder. Jeg aner ikke hvor dette bærer men er som deg optimistisk.

Det eneste jeg stusset ved var at rett etter strålende fimavacc nyheter ble så stort fokus på fimachem og ikke minst på vacc tråden. Tenkte at her skal noen ha mange PCIB aksjer😜

5 Likes

@Savepig
Vil det ikke være en god ide å fjerne/flytte all fimachem diskusjon bort fra fimavacc tråden og over til småprat tråden? Begynner med Gautosaur lengre opp i tråden og fortsetter.

Fine diskusjoner men ikke i eminente fimavacc tråden👍

1 Like

Ja, diskusjonen bør flyttes. Mitt eneste poeng var å korrigere FiloD som claimet at fimaCHEM ble avsluttet i 2021. Selv om vi alle håper det, er det enn så lenge 2022 som er året man bør forholde seg til. Det sier jeg fordi det er bedre at alle vet det, en at en gjeng investorer begynner å stresse i 2021, kjefte på ledelsen og selge i utålmod etc. Det er ikke ønskelig, for om sjappa ikke er solgt innen det - så bør vi mindre aksjonærer forsøke å oppføre oss rimelig rasjonelt. Man kan ikke legge alt ansvaret på Must😉

3 Likes

Enig i det, men la oss ikke ta bekymringene for 2021 på forskudd. Ikke på langt nær sikkert at PCIB eksisterer som selvstendig selskap to år frem i tid heller. Meget mulig vi har blitt spist av et BP :slight_smile:

4 Likes

Det kunne vært spennende med bud/oppkjøp. Særlig om det ble et høyt ett🤑
Uansett - desto større andel aksjonærer som sitter i ro med sine aksjer, jo mer går kursen ved bud/forskningsmilepæler/lisensavtaler. Igjen, skal være lov å ta noen trades - men en lojal og langsiktig aksjonærbase som forstår sin rolle i verdioppbyggingen av selskapet er til alles fordel. Jeg tenker ihvertfall slik, og for de som ønsker færrest mulig aksjer i omløp når gode nyheter kommer, kan takke sånne som meg.
Jeg prøver ikke å være så forbanna smart, påvirke, gå inn og ut av aksjen. Jeg bare sitter, som en gammel mann på et avsidesliggende kjøpesenter - dag ut, dag inn. Får se hvor mange av dere som slår den strategien til slutt.

12 Likes

I ny og ne går den gamle mannen i kiosken og kjøper pølser når de har to til prisen av én👍🏼

3 Likes