Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Pcib fimaVacc (PCIB)

De siste ukene har jeg lest at kun 27% av legene i Tyskland ville ta vaksinen, og at kun halvparten av sykepleierne vil gjoere det samme. Finner ikke igjen artikkelen, hvor en professor etter og ha trukket fra alle minuser og plusser, mente at covid 19 vaksinen kun var 29% effektiv. Og ikke 95%. En annen artikkel som jeg postet paa korona traaden, mener at vaksinen kan gi varige skader paa hjernen.

Kanskje vaksinen paa sikt kommer til og bli en skandale, hvor muligens PCIB kan bidra til og levere noe som er tryggere paa ett senere tidspunkt. Undertegnede kommer ikke til og ta vaksinen. For mange har mistet livet, og for mange har blitt syke paa forskjellige maater i etterkant, i tillegg til at man ikke kjenner langtids bivirkningene.

2 Likes

Veldig skummelt at du sprer skepsis om vaksinen på bakgrunn av en “artikkel du ikke finner igjen”. Jeg stoler på bransjen, kontrollorganene og i det hele tatt hele prosessen under utviklingen av vaksinen - jeg har ingen grunn til annet.

23 Likes

Altså, argumentet for det norske vaksinasjonsprogrammet er at man har mange tiår med tall. Når det gjelder mRNA-vaksiner har vi under ett år med tall. Skepsis til denne vaksinen er sunn vitenskapelig skepsis, ikke koko-vaksinemotstander-CIA-chip-overvåkning-skepsis.

4 Likes

Hvis alle tenker som deg kan vi like gjerne kjøre emisjon i PCIB nå. For rekrutteringen i release vil i så fall gå sakte i lang tid fremover om ingen takker ja til vaksine.

3 Likes

Yes, du har rett, her har mammon behov forrang foran helse sikkerhet. Vi faar bare haape at jeg tar feil. Men vi kan faa en Chem partner paa veien uansett hvordan dette gaar. Noe som kan eliminere en emisjon som paa ett eller annet tidspunkt vil komme uansett hvis vi ikke faar.

1 Like

solo; En stund siden jeg sluttet å feste lite til dine ville konspirasjonsteorier innen så vel politikk, helse og annet!
Når det kommer til vaksinen har mange uavhengige kapasiteter innen legevitenskapen forklart hvor genial teknologi som er blitt benyttet i BioNTech og Moderna sine vaksiner ; og at sjansene for bivirkninger ved denne teknologien er langt mindre enn ved tidligere vaksineteknologier.

Dessuten svært uheldig at noen sprer skrekkpropaganda om vaksinene mot Covid-19 i egen vinnings skyld!

11 Likes

I denne sammenheng kan vi like gjerne snakke om å skyte seg selv i foten. Ikke at jeg tror at skriblerier på TI vil påvirke noe som helst, men jo flere som sprer dette dystre vaksinehysteriet jo større impact vil covid 19 få på blant annet rekrutteringen på Release-studiet. Greit nok at det kan være visse bivirkninger. Alle medisiner har dette i større eller mindre grad. Uansett har absolutt alle en borgerplikt i å være med på å få dette svineriet under kontroll. Da får man leve med at enkelte må ta en smell for laget.

6 Likes

Forstaar ikke hvilke vinning jeg skulle ha av at vaksinene pga. bivirkninger eventuellt skulle misslykkes? ;-)) Eller noen andre for den saks skyld. Ogsaa foreslaar jeg at du slutter og lese mine innlegg.

Hvis det er bivirkninger når mindre molekyler skal leveres med mRNA (Pfizer/BioNTech og Moderna), blir det vel større bivirkninger når større molekyler (feks kreftvaksiner) skal leveres? Var ikke det poenget lenger oppe her? Det skal vel erfares mye rundt de nye Corona-vaksinene (mRNA) som vil påvirke vaksineutvikling i ettertid?

6 Likes

De vet hvem de skal kontakte…

Coronavirus Australia: Scientists call for pause on AstraZeneca COVID-19 vaccine rollout (smh.com.au)

15 Likes

Øh - hva skjedde nå?
Mitt korte og saklige svar på hvor koblingen mellom covid-vaksine og frykt for infertilitet kommer fra (tyske vaksineskeptikere og en Amazon miniserie), og hvorfor det er lite sannsynlig at antistoffene vil reagere på syncytin-1 ble tydeligvis slettet, mens original-innlegget (som siterer påstander selv Facebook har merket som feilinformasjon) blir stående?

Jeg finner ikke en gang noe spor i aktivitetsloggen min eller en forklaring?

Er det noe med lenken til webmd å gjøre?
Why COVID Vaccines are Falsely Linked to Infertility

2 Likes

Vegrer meg litt for å legge ut link til Amerikanske “vaksine-opplysnings” sider, men disse virket ikke fullt så rable gal som de gjerne kan være. For øyeblikket velger jeg å tro att de er inne på noe med akkurat denne artikkelen ihvertfall, som muligens viser fortsatte problemer med levering av mRNA.

Viser dette seg å skulle stemme ser det ihvertfall ikke ut til att FimaNAC toget er gått. :sweat_smile:
Om noen skulle mene det er problematisk med link til slike sider sletter jeg den gjerne. :slightly_smiling_face:

Edit: Fant og noe på CDC om att en blir frarådet andre-dose av vaksinen om en reagerer for kraftig på første, noe som ikke var uvanlig såvidt jeg husker. Kan dessverre se ut som om andre runde med mRNA vaksiner mot Covid blir vanskelig.

16 Likes

Veldig my god info om vaccine fra en av de fremste og beste vaccine forskere i scandinavien.

Hør hvad han sier om deres DNA vaccine sist i programmet. Dette vil passe perfekt for Pcib. De leverer ren DNA.

31 Likes

Tack, ska lyssna! Får höra av mig till min gamla lärare och tipsa om fimaVACC :wink:

17 Likes

Det er blitt repetert ørten ganger de siste to årene om FimaVACC, også helt i i det siste, at den “ti-dobler effekten av vaksiner”. Men det stemmer altså ikke. Faktum er at det var ti ganger så mange forsøkspersoner som hadde en respons som var over et visst nivå (>20 spots per 200.000) i de to utvalgte fimaporfin-gruppene (12,5ug og 17,5ug) i forhold til kontrollgruppen. Og faktum er at disse to gruppene hadde 2-6 ganger så sterk immunrespons som kontrollgruppen, som kan sees i grafene under:

Det er bra, men det er altså ikke ti ganger så bra.

28 Likes

Det er referert i Journal 10-FOLD! Det er nok det som refereres til her :partying_face:

The employment of PCI increased the number of subjects exhibiting a T-cell response to the HPV peptide vaccine about 10-fold over what was achieved with the antigen/Hiltonol combination without PCI .

Mot kontroll gruppen er fimaVACC teknologien helt overlegen. Det er nesten ikke til å tro!

Og i artikkel som nylig ble presentert i Journal Frontiers nevnes 10-fold.

Results: 96 healthy volunteers were vaccinated with fimaporfin doses of 0.75–50 µg. Doses below 17.5 µg were safe and tolerable, higher doses exhibited local tolerability issues in some study subjects, mainly erythema, and pain during illumination. There were few, and only mild and expected systemic adverse events. The employment of PCI increased the number of subjects exhibiting a T-cell response to the HPV peptide vaccine about 10-fold over what was achieved with the antigen/Hiltonol combination without PCI. Moreover, the use of PCI seemed to result in a more consistent and multifunctional CD8+ T-cell response. An enhancement of the humoral immune response to KLH vaccination was also observed.

Conclusions: Using PCI in combination with Hiltonol for intradermal vaccination is safe at fimaporfin doses below 17.5 µg, and gives encouraging immune responses to peptide and protein based vaccination.

Interessant avslutning i discussion avsnitt:»
… and based on the positive clinical results in the present study, this will be explored in further clinical studies.»

21 Likes

Ti ganger så sterk effekt er heller ikke nødvendigvis “ti ganger så bra”. 10x kan vel bli litt voldsomt ? Og er 10x i det hele tatt nødvendig ? 2 til 6 ganger høres sånn sett både tryggere og bedre ut, ja ganske så optimalt :wink:

2 Likes

1000 kr spørsmålet er da:

Hvorfor er ingen BP interessert???

2 Likes

Det var ikke meningen å gi baissetoget @Ebitor steam altså :neutral_face:

9 Likes

Spørsmålet er jo helt på sin plass, når en samarbspartner gjennom mange år plutselig kaster kortene, må det være lov å sette spørsmålstegn ved selskapet og dets ledelse.

4 Likes