Jeg solgte brorparten av beholdningen i går av den enkle grunn at jeg tror børsene skal blø mens USA møter realitetene av et massivt smitteutbrudd og påfølgende lock-down. Bunn om 2 uker høres utopisk ut i mine ører, men jeg håper du har rett. Lykke til alle sammen.
Tenker man har lock-down i hele USA allerede i neste uke og maks. fryktindeks i innen 2 uker. Så vil innen 2-4 uker hydroxyklorin bli tatt i bruk og berolige befolkning og markedet i noen grad. Denne malariamedisinen vet man fra Kina at virker mot corona-viruser og kan forkorte sykdomsperioden til det halve.
Men det viktigste er ikke å la seg påvirke av mediahysteriet men tenke selv. Media er de eneste som tjener grovt på å hause opp denne epidemien.
Tror du har helt rett i at dette ikke er i nærheten engang av å gå over.
USA, Tyskland og UK er tikkende bomber og de vil eksplodere framover i større og eller mindre grad og det vil dessverre påvirke makrobildet i en lengre tid framover.
Så får vi bare håpe og tro at det meste av fallet i Photocure er unnagjort, men uansett må man se med realisme på situasjonen.
Det blir en tid før og etter Corona, nå er vi et sted i mellom er min vurdering.
Med det mener jeg, det vil nok fortsatt være jojo en stund der vi går mer ned enn opp
Personlig tror jeg dette går over mye raskere enn antatt, China greidde det på rekord tid og markedet fikk da en tidshorisont å forholde seg til. Det som blir avgjørende for kursutviklingen fremover, etter min mening, er hvorvidt Spetalen med sammensvorne kjøper seg videre opp og på den måte indikerer at han skal ta kontroll ,med selskapet. Tror han lengter etter å bli en selskaps utvikler og ikke bare en rå spekulant. Blir spennende å følge utviklingen
Kina hadde en annen tilnærming til problemet da de først tok grep. Slike såkalte “drakoniske tiltak”, som ble iverksatt i Whuan; total isolasjon av millioner av mennesker kombinert med hyperaggressiv smittesporing, desinfeksjon av hele byområder, samt konstruksjon av krisesykehus med mer - er allerede utelukket for større deler av Europa og USA siden smitten allerede har fått spredd seg i landene som nå sliter. Nå er fokuset på forsinkelse av spredning slik at helsevesenet ikke sprenges, gradvis oppnåelse av flokkimmunitet som følge av en kontrollert utvikling - her tror jeg mange skal slite.
For Norges del ser vi nok ikke lyset i enden av tunnelen før på sensommeren. For verdens del - who knows. Jeg er redd vi kommer til å slite med dette helt til det kommer en vaksine. Så får du økonomiske ringvirkninger som kan føre oss inn i en ny depresjon. Det er meget komplekst og ingen vet hvordan dette blir.
For Photocure sin del avhenger mye av hvordan situasjonen utvikler seg i USA.
BullB; Ja ulike meninger her. Jeg tror i likhet med “myk” at dette vil være overstått langt raskere enn du samt media spår.
Men som Rodjer skriver så vil det bli stor volatilitet den nærmeste tiden pga. usikkerheten. Mye opp og ned for både verdens børser og med det også aksjekursen i PHO.
Tenker man får en kortvarig resesjon i 2. kvartal og kanskje også ut i 3 kvartal, men dette er allerede i stor grad indiskontert i børskursene pr. idag.
Kortvarig resesjon? Verden er jo stengt ned, og forblir det til tidligst over sommeren. Da er depresjon det neste.
Du er nokså bastant når du sier at verden forblir nedstengt til tidligst over sommeren. At viruset fortsatt er i omløp er ikke det samme som at verden er nedstengt. Epidemiologer sier at mye kan være gjort til juni. USA som er PHO sitt hovedmarked vil neppe tåle å være nedstengt i så mange uker. Viser det seg at bare en av alle de medisiner og/eller vaksiner som allerede nå testes har effekt mot viruset vil verden plutselig se annerledes ut.
En fersk aksjonærliste for PHO er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis
Asieris er nå godt i gang med å få alt engelsk innhold på plass på hjemmesiden sin.
Cevira APL-1702 er nå listet som Fase 3 i deres pipeline:
http://www.asieris.cn/index.php/list/APL1702_15
Så har man pressemeldingen (google translate funker flott) om at Asieris sin eier har gjennomført en C-series funding.
Godt fundet Savepig - det ser meget interessant ud, de vil fremover…,
Som vanlig kommer ting først fra facebookgruppen. Men fint å ha det for historikk i fundamentaltråden og.
Ja, takk.
Er dessverre ikke så oppmerksom på hvor jeg pælmer ut info
En fersk aksjonærliste for PHO er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis
Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre
Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.
Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:
- @Rodjer (1016 likes)
- @Savepig (550 likes)
- @Snoeffelen (181 likes)
[quote=“Snoeffelen, post:958, topic:18877”]
Resten av topp 10:
-
@Mr.Oncoinvest (125 likes)
-
@Londonmannen (97 likes)
-
@Gheno (89 likes)
-
@kreinh (86 likes)
-
@Hayen (84 likes)
-
@Bonus (81 likes)
-
@Durable (81 likes)
Gratulerer!
Denne bør man virkelig se om man er litt interessert i PHO. De vil øke kvaliteten på BLC (man kan ha blue og white light samtidig, noe som gjør det lettere å operere)
Prisen vil også bli lavere. Så, om dette blir godkjent vil nok PHO sine markedsandeler øke raskt.
PS: I presentasjonen sier de at de bruker FDA godkjent contrast agent, og på nettsidene til Imagin Medical står det at de bruker Cysview