Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Jeg er sikker på at Q2 vil være preget av Covid 19 - samtidig kan en lure på om grunnen til at shorterne har startet inndekning før Q2 at det kan være noe i det ABG skriver i sin siste analyse? At Q2 muligens ikke blir så ille som forventet? Synspunkter,

1 Like

Det er faktisk grunn til økt optimisme mht q2 tallene, egentlig mot alle odds.
Men DS framholdt på de siste presentasjonene at situasjonen var i ferd med å endre seg til det positive og med ABG sin krystall klare twitter melding kan man jo virkelig begynne å lure om det likevel kan bli akseptabelt.
Nå kan det tyde på at shorterne knepper så mye dem kan og med tempoet lagt nå kan dem klare det innen q2, jeg tror dem dekker inn alt.
En skal heller ikke undervurdere neste milestone fra Asieris, den er nok ikke særlig langt unna, i tillegg som jeg tidligere har nevnt er nå ny Europa sjef på plass, finansieringen likeledes, det er snart tiden for å spille ut planene for Ipsen området.
Månedene raser i vei og oktober ligger ikke langt unna. Tror vi går noen særs spennende tider i møte.
Så forresten at Sissener hadde økt med 25k og nok en Equinor konto dukket opp på topp 50.

9 Likes

PHO har kommet i skyggen av flere av de andre farmasi selskapene (AZT, BergenBio, PCIB, COV mv) - og kursen har ikke opplevd den samme oppsvingen etter mars i år som mange andre aksjer har (basert på interessen på diverse fora er det nok mye som tyder på at mange har flyttet pengene over fra PHO til nevnte selskap) - samtidig som at det kan være ting som tyder på at PHO ikke har blitt like hardt rammet av Covid 19 som først forespeilet. En skal heller ikke, som du skriver Rodjer, glemme at Aseris virker å være før skjema og at det snart kommer en ny milepælutbetaling. Det skjer også mye spennende i Europa (samt andre markeder) - samt at en heller ikke skal glemme at shorterne er på vei til å dekke inn shorten, og at det er positiv utvikling blant topp 50. Jeg tror at PHO kan få en positiv utvikling fremover - og etter mitt syn er det mindre risiko med PHO sammenlignet med flere av de andre farmasiaksjene.

5 Likes

Så da har vi fått to analyser i juli. Skal DNB og Pareto komme i august?

14 Likes

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

1. @Rodjer (513 likes)
  1. @Savepig (300 likes)
  1. @Snoeffelen (90 likes)

[quote=“Snoeffelen, post:2392, topic:18877”]

Resten av topp 10:

1. @solskimm (62 likes)

2. @myk (58 likes)

3. @M73102 (58 likes)

4. @roblar (51 likes)

5. @rosk82 (50 likes)

6. @TyrionIV (41 likes)

7. @kreinh (41 likes)

Gratulerer!

Photocure appoints Genotests as exclusive partner for Hexvix[ ]in Chile

13 Likes

Nice!

Chile i seg selv er jo åpenbart ikke den store driveren, men et photocure som er fremoverlent og brer footprinten sin mer enn Ipsen gadd er.

Sør-Amerika er heller ikke en bitteliten økonomi, slett ikke:

4 Likes

Photocure ASA: Invitation to presentation of second quarter and first half year 2020 financial results

Helt enig, og jeg er sikker på at Schneider også har gjort en skikkelig jobb i forkant med å velge partner. Blir nok ikke bare footprint men også resultater av dette.

12 Likes

Photocure ASA: Results for the second quarter and first half of 2020

5 Likes

Personlig veldig fornøyd med dagens rapport.

2 Likes

Exercise of employee share options in Photocure ASA

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

1. @Rodjer (708 likes)
  1. @Savepig (320 likes)
  1. @Snoeffelen (106 likes)

[quote=“Snoeffelen, post:2392, topic:18877”]

Resten av topp 10:

1. @solskimm (88 likes)

2. @M73102 (87 likes)

3. @myk (62 likes)

4. @roblar (46 likes)

5. @TyrionIV (45 likes)

6. @JTHP (45 likes)

7. @rosk82 (45 likes)

Gratulerer!

3 Likes

Photocure ASA - Share option grant and sale of shares

Ikke så veldig mye som skal til før Photocure market cap er på all time high

Når man ser på ukeschart og månedschart glatter man ut mye av idiotien som har vært i aksjen det siste året og man ser det store bildet klarere.

Mens her er intradag fallene vi har måttet tåle i denne aksjen mens den ble rævkjørt veggimellom av spetalen og hansson. Største et 65% på en knapp måned!!!

3 Likes

Nice.
Hva er bakgrunnen for MA 39?

Er sånn i grenseland 200 SMA på Daily

Enig.

Ved bekreftet brudd over 94, kan veien til ny ATH være kort - lite motstand oppover.
Mulig det må en nyhet til før det skjer :thinking:

1 Like

bilde
Det kan sagtens ske før men ellers der.