Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Kreativt :wink:

Personlig synes jeg det er greit å se bort ifra Cevira avtalen når man skal se på vekstfaktoren, spesielt når du også bruker den som grunnlag for veksten i 2020.

Man kan fint regne det hjem uten å være kreativ, -det tar bare litt lengre tid å komme hjem.

2 Likes

Nå vet vi hva som kommer upfront fra cevira avtalen I 2019. Da kan man fint regne hjem en PE verdi. Hva som eventuellt kommer i 2020 er foreløpig uklart og derfor jeg ikke tok med noe derfra. Regner med det kan komme litt mer info rundt denne avtalen om en liten ukes tid. Men treffer de guidingen 2020 kan man også regne dette til en fornuftig markedsverdi. Hvis PHO flagger betydelige inntekter fra Asieris i 2020 så tror jeg nesten OSE oppdager potensialet til dette selskapet

Under én uke igjen til vi sitter med fasit fra Q3.
Det kan virke som om forventningene er i ferd med å bygge seg opp, og med en sterk og positiv close på 59,8 virker det sannsynlig at vi skal bryte igjennom 60kr allerede på mandag.

1 Like

Jepp, tror nok vi vil bevege oss noe opp på 60-tallet før «julen» ringes inn. Ja, jeg vet jeg er optimistisk mhp PHO og også til Q3 resultatene. Ikke bare omsetningen av Cysview i USA, men også må antall utplasserte scope. Vi vet at antallet utplasserte scope er betydelig høyere enn det vi fikk i Q3 18. Men vi aner ikke noe om hvordan det ligger an mhp flexiscope, og akkurat der tror jeg vi i beste fall kan få bakoversveis.

Så vil vi få mer info om ceviraavtalen og det vil trolig bli sagt noe om de vitenskapelige resultatene som er presentert tidligere i høst.

Joda, det er nok av faktorer, som dersom de ender opp på den positive siden, kan komme til å lage julestemning blant PHO-investorene vel tidlig i år. Men selv om jeg er optimistisk og har tro på positiv info på Q3, så gjør vi lurt i å stålsette oss for at vi kan bli skuffet. Jeg vet bare ikke hvor den skuffelsen skal oppstå.

1 Like

Det er en eneste ting som irriterer meg, og det er at ikke selskapet har klart å informere om hele upfront blir bokført ved Q3 eller ikke.

Føler ting ALDRI blir gjort enkelt for biotech investorer her i landet

2 Likes

Det bør vel bokføres som ekstraordinære inntekter.

Hvis du ser på forrige kvartalspresentasjon så står CEO igjen på Q&Q og er overrasket; “er det virkelig ingen flere spørsmål!?”

Kan vi håpe at det, på neste kvartalspresentasjon, er noen tilstede som tør å stille de åpenbare spørsmålene selv om de må snakke engelsk!

2 Likes

Støttes, @Flottesen ! :ok_hand:
Det er jo litt for dumt at man ikke evner å stille relevante spørsmål, og at de samme folkene deltar på et «kokende» diskusjonsforum kun noen timer senere, hvor det diskuteres i det vide og det brede om hva som egentlig var ment med ditt og datt.
Dette gjelder både de som er tilstede på Q3-presentasjonen OG alle de som følger livesendingen på webcast og har mulighet til å sende inn spørsmål der.

Det er kvartalspresentasjon kun fire ganget i året, så benytt muligheten når den er der!!! :grinning:

4 Likes

Når det er sagt, det hadde jo vært fint om CEO og CFO kunne informere grundig nok om det åpenbare, slik at helt grunnleggende ting ikke blir utelatt.

Så kunne spørsmålene heller dreie seg om nyanser, og ikke om de helt åpenbare tingene.
Ideelt sett.

2 Likes

Det eneste skjæret i sjøen jeg kan se, bortsett fra det @Savepig nevner om Cevira-upfront, er usikkerheten rundt årsakene og omstendighetene ved Belletes avgang og Coy’s ansettelse.

Det virker også som om veldig mange allerede har glemt erfaringen vi gjorde i fjor at man skal være litt skeptisk til q3, nå har vi bellete-saken i tillegg.

Jeg velger ihvertfall å legge til grunn et veldig moderat q3 også i år.

Men hvis hele upfront kommer på q3 blir det uansett helt uvesentlig, da er overskriftene determiniske.

2 Likes

Ein kan fint stille spørsmål på Norsk ingen problem. Det er ikkje slik at om du stiller spørsmål på Norsk så får du ikkje svar.
Dei oversetter spørsmål til Engelsk. Ingen problem

1 Like

Jeg er ikke helt sikker. Det betyr at alle de tilstedeværende enten ikke er interessert i Cevira-utbetalingene, eller ikke tør å spørre, eller så vet de alt men driter i å dele informasjonen med andre.

Det var veldig påfallende at ingen spurte om dette på forrige kvartalspresentasjon.

Jeg er på jobb når dette foregår, ellers hadde jeg naturligvis spurt. La oss håpe at det er litt mer tak i folket som stiller denne gang.

2 Likes

Personlig har jeg også vært litt nervøs for at det kan ha samme begrunnelse som lå bak kravet om å få inn de to nye i styret.

1 Like

Da er er den første av to konferanser denne helgen og neste uke igang.

Har ikke lest programmet, men antar at Pho deltar direkte eller indirekte siden selskapet er nevnt:

Thank you
2019 Exhibitors

Photocure
https://whova.com/web/wsaua_201911/#exhibitor

https://drive.google.com/file/d/1ssbvPOCb188MLGM4hVRNntB-hv9uqras/view

https://drive.google.com/file/d/1JdSuy693OtiorEsPOUcIh8dwHJOq2sof/view

https://monterey19.wsaua.org/

2 Likes

Jeg håper Q3 vil gi oss litt mer «kjøtt på beinet» både når det gjelder Cevira-avtalen og utviklingen/strategien i samarbeidet med Combat Medical.

Ningbo Fainohabilde

Big Pipeline i Ningbo Fainoha, Kina. :sweat_smile:

1 Like

Det hadde vært interessant å få Schneider eller noen fra PhotoCure med medisinsk kompetanse, til å uttale seg om hvilke kriterier som må oppfylles for å oppnå grade A-anbefaling.

Dette kunne gjerne være noe Einarsson og Radforsk kunne belyst og delt noen tanker om.

Hva må til, og hvordan ligger PHO an i «løypa» for å oppnå dette?

OG, HVIS man oppnår grade A, hva vil det bety? Hva vil konsekvensene av dette være i praksis?

Ja det er flere ting DS burde gi oss informasjon om på Q3 presentasjonen i tillegg til det du nevner. Vi har Cevira phase III i China status her, Rodjer har indikert at han skal informere om det. Videre DS sin utalelse etter konferansen nå i Paris;
the first pre-clinical data indicating that Blue Light cystoscopy
with Hexvix might have a treatment effect. These early data are very exciting,
and we look forward to exploring this further", says Dan Schneider, President
Hva er planen og hvilke økonomiske konsekvenser har det for PHO. Er det snakk om en faktor på 10 som det har vært anntydet her på forumet.

1 Like

Det er riktig at jeg har indikert at Schneider har intensjoner om å gi en mer utfyllende og robust oppdatering om Cevira.
Hva dette helt konkret består av, vet jeg ikke, men han har fått input om hva hvertfall jeg mener at vi trenger mer informasjon om.
Det at det er to parter her, Pho og Asieris forkludrer nok situasjonen noe, partene må til enhver tid være enige om informasjonsflyten for naturlig nok å fortsatt framover ha den beste dialogen seg imellom.
Men jeg håper og tror at vi blir noe klokere etter presentasjonen.

Samtidig er det viktig at så mange som mulig sender inn spørsmål under presentasjonen slik at vi kan få belyst mest mulig. Føler ikke alltid at det er flust med spørsmål, men dette er hvertfall en gyllen anledning for alle som måtte ha noe.
I tillegg finnes det en mulighet til den dagen, Radium sin podcast nr. 100 med DS som gjest. Det er mulig mener jeg å sende inn spørsmål der også i forkant.

2 Likes