Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Nei, her blir det ikke riktig prising før det blir snakk om oppkjøp. Interessen blant større norske investorer er lik null.

Nja

Har snakket med noen som jobber i «hus». Da mest om caset som en mulig investering for de privat (ikke mot kunder).
De har store problemer med å forstå caset. Og skjønner heller ikke regnestykker inn mot 2021-22.
Det vanligste er faktisk å «lene seg» på andre i samme bransje. Da dukker selvsagt t makkverket til Norne opp. Høna og egget problematikk :smiley:

Så mitt tips er at det vil løsne skikkelig når vi passerer 70. Da vil folk våkne.
Det kan skje allerede neste uke ved Q3.

2 Likes

Hva er det å ikke forstå med dette caset?:question:

3 Likes

Si det?

Vil vel ha et exell-ark kanskje.

Umulig å spå fremtiden, men mitt tips er ca 350 mill fra US i 2021. Opex flater ut på ca 220 mill totalt sett.
Så kan man plusse på Norden og Partners (og eventuelt Cevira)

Det blir pent uansett hvordan man vrir og vrenger det :chart_with_upwards_trend:

Notering i USA mener jeg bare kan rettferdiggjøres dersom selskapet har noen grandiose planer som nødvendiggjør henting av 1-1,5 milliarder i ny kapital. Med dagens kurs på PHO så må det være uaktuelt.

1 Like

Ja focuss,
Som sagt tar ikke jeg stilling til det ene eller andre, men registrerer at DS på Q&A virket veldig ivrig på å gjøre selskapet tilgjengelig andre steder enn på bare OSE, det er hvertfall hvordan jeg tolket hans betraktninger angående det.

1 Like

Når en sitter og leter litt på nettet er det ikke alltid en finner det en leter etter, men plutselig dukker det opp noe som er 100X viktigere.
Er ikke dette den studien som blant annet du @Snoeffelen har referert til flere ganger og som potensielt kan gi Grade A?

https://ichgcp.net/clinical-trials-registry/NCT02660645?fbclid=IwAR0iSkilDn45b63ryQvV6fj1D28oGIozd_R-pfVOG4Fs6xnFKo-bb9sdu6M

1 Like

Hva innebærer Grade A egentlig?

1 Like

Idag er anbefalingen at BLC kan/bør brukes, Grade A betyr “skal” brukes.

Såvidt jeg har skjønt.

3 Likes

Så da blir det sånn at Photocure plutselig kan ta hele markedet over natten?

Og gjerne også øke prisen i forhold til i dag?

1 Like

Jeg må være forsiktig med hva jeg sier her da jeg ikke er noen ekspert på området. Vil tro at andre her kan svare bedre.
Er på tynn bakke her. Håper noen med kunnskap kan redegjøre.

1 Like

Stemmer det Rodjer, og pt er det absolutt ingenting i AUA guidelines som har grade A. AUA oppdateres ca hvert 5. år, sist i 2016, så siden registery study er ferdig slutt 2020 lan vi fort treffe planken her.

8 Likes

Kan vi få dette utsagnet belyst og hva skal til for å oppnå en slik reprising av Cysview?

1 Like

AUA: Strength of Evidence

Grade A - high quality evidence: well-conducted randomized clinical trials (RCTs); exceptionally
strong observational studies.
“Applies to most patients in most circumstances and future research is unlikely to change confidence”

Grade B - moderate quality evidence: RCTs with some weaknesses; generally strong observational
studies

Grade C - low quality evidence: observational studies that provide conflicting information or design
problems (such as very small sample size)

Link: https://www.auanet.org/Documents/education/Guidelines-SOP.PDF

8 Likes

Jeg tror at Pho i løpet av 1-2 år kommer til å få et skikkelig gjennombrudd i i USA. Men hva medandre selskaper i Norge? Nano, Bgbio, og Trvx har like store. til å gå 2 - 3 ganger i denne tiden.
m

Det er sikkert ikke umulig, men mange av disse har vel en nedside som er ganske stor. For PHO er denne nedsiden ganske begrenset da selskapets produkt har bestått alle godkjenninger og kun trenger å bli markedsført.

2 Likes

Men PHO har i løpet av året og utvidet målområdet fra de 25 største MSA til de 30 største MSA. Noe jeg tror har skjedd pga responsen på BLC utenfor de 25 største MSA. Og akkurat det er ikke overraskende gitt de resultatene BLCC kannoppvise.

For med de siste dataene som er frigitt bør ingen bli overrasket dersom AUA oppgraderer fra Grade B til Grade A våren 2021. Sannsynligheten for at så skjer er ihvertfall ikke blitt mindre.

3 Likes

Det har du sikkert rett i, bortsett fra at PHO trolig vil gå langt mer enn 2-3 ganger i løpet av samme tidsperiode, og sikkerheten i PHO tør jeg påstå er langt større enn i de andre selskapene. Selv om ingen av oss kan utstede garantier om hva som skjer inn i fremtiden. Til det består den av alt for mange variabler.

3 Likes

Det er lite vekst som er priset inn i PHO i dag. Med inntekter fra Cevira avtalen (upfront 5mill USD) og en forventet vekst de neste kvartalene så ender PHO på ca. 40mill Net profit i 2019. Dette gir vel en PE på ca.30. Legger man samme PE tall for 2020 og resultatet ender i midten av guidingen i USA så får man en markedspris på 2.4 mrd. (Opp 89% fra dagens kurs). Da er det ikke tatt med inntekter fra Cevira… Hvis man oppnår guidingen og i tillegg får inntekter fra Cevira/Asieris i 2020 kan det mildt sagt bli veldig hyggelig.

5 Likes

Gjennom 2020 regner jeg med at DS sitt fotavtrykk i PHO blir tydeligere og tydeligere og bunnlinjen blåere og blåere, samtidig som antall utplasserte scope og brukerfrekvensen fortsetter å akselerere. Dersom dette ikke skulle gi seg positive utslag på aksjekursen så vil jeg bli meget overrasket.

3 Likes