Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Enig, derfor er det viktig med blå tall, det skjønner alle.

1 Like

kvittet meg nå med annet rask av aksjer. sitter med tørt krutt. hmm…fyre av kruttet nå eller avvente? …nå går kursen allikevel:bullettrain_side:

Hvis de ikke leverer i morgen blir det en kort vei til det lave 50-tallet.

Litt skummelt med blå tall også…
Da får jo pressen og andre med malicious intent satt fingern på et helt nytt veldig høyt PE tall om de vil. :zipper_mouth_face:

Ser ingenting skummelt med blå tall, det må man nok vende seg til med framover om det blir fra i morgen eller fra q4 vites ikke, men herfra og framover blir fargen en annen enn rød

2 Likes

På et eller annet tidspunkt kommer blå tall på et kvartal. Det kan være imorgen. Når den ‘sperren’ er brutt er det vanskelig å se for seg at selskapet skal levere minus kvartal igjen. Timingen for å posisjonere seg er kanskje helt riktig nå, vi får en del svar imorgen.

Vi stiger ivertfall på høyt volum, 60 sperren er pr nå borte.

1 Like

Svært fin volumutvikling i dag. Volumet er i skrivende stund på sitt høyeste siden 3.sept og det er fortsatt lenge til børsen stenger. Kjekt å se at flertallet har troen på positivt Q3 resultat.

1 Like

satser på det er traderne som dumper rundt 60 kroner nå…så slipper vi dette imorgen

1 Like

På et eller annet tidspunkt ja, men ikke sikkert det er i morgen. Hvis det ikke er i morgen frykter jeg vi skal ned på 50-tallet igjen. Jeg har en liten pott liggende klar, men det blir ikke før jeg har sett tallene i morgen.

Videre tror jeg det er endel gamle penger som har lyst til å komme seg ut, så regner med vi vil se endel gevinstsikring som vi gjør nå med poster på 10-20k.

Sitter til i morgen, håper på et rykk også salg.

“Alle” gamle penger som hadde lyst å komme seg ut har solgt seg ut dei siste 15 mnd. Det ser ein tydelig på det tekniske bilde.
Alt ligger tilrette for at vi kan få ein lang opptur. Men Photocure må levere på vekst på Q3 rap for å få starta ein ny trend opp.

1 Like

Jeg skal ikke gi noen anbefaling overhodet.
Gevinstsikring er aldri feil, men jeg håper folk skjønner hva som er i ferd med å skje rundt Photocure.
Har en satt seg ordentlig inn i selskapet så ser en fort at Nok 60/aksje er en latterlig billig pris, men det er kun min mening og min alene.
Den mening har jeg hatt siden jeg startet å kjøpe mine første aksjer på under 30, har ikke solgt, bare fylt på og sitter derfor med et snitt på lavt 40 -tall.
Men å selge nå før det tar fyr, helt uaktuelt.
Og det vil det for min del være uansett resultat imorgen, 2020-2030 blir ikke avgjort imorgen, men selvsagt er det ønskelig med ytterligere bekreftelser fra DS.
Cevira avtalen alene ved alle godkjenninger på plass eksklusiv royalties er 116/aksje.
Når det først tar fyr i dette teltet kan det hele gå fort.

6 Likes

Enig i alt bortsett fra “Gevinstsikring er aldri feil,”.
En aksje har ikke hukommelse. Kostpris spiller ingen rolle. Det er fremtidig kursutvikling som teller. Hvor ellers skal man sette gevinsten enn i Pho ?

5 Likes

Måtte ta det med for diplomatien sin del:grinning:

Jeg kan forstå at noen må sikre deler av sin investering underveis, men ikke mulig for egen del å sikre noe her på disse nivåene.
Kjære folk, en trenger ikke å være professor i matematikk for å skjønne hvor dette kan ende på sikt. Men i aksjebransjen kan det ikke utstedes garantier i noen selskap, så heller ikke i Photocure, men det ser da ufattelig lyst og trivelig ut.

Schneider har kommet til hovedstaden, imorgen er det q3 og deretter jubileum hos Radforsk. Så får vi håpe at de presenterer tall og en prangende presentasjon som ikke skuffer.

5 Likes

jeg vil høre Dahl si : We have profit".

3 Likes

Kjempefint med bra omsettning, på økende kurs, dagen før dagen. Så har vi «tatt ut» endel av de «løse».
Kan bli jævlig moro i morgen, uten særlig motstand oppover :+1:
:chart_with_upwards_trend:

4 Likes

https://photocure.com/news/radforsk-podcast-100/

4 Likes

da er det bare å ønske samtlige lykke til med morgendagen. som tidligere, blir det fridag fra jobb og kun fokus på photocure imorgen. …

7 Likes

Dette kan bli fett allerede i morgen. Spent på presentasjonen, men da helst hvor god og kursdrivende den blir. Lykke til!

4 Likes

Q3-PRESENTASJONEN.

Schneider: «5 rigide og 1 flexiscop. Europa ned. Canada dritt. Australia møkk. Alt går treigt, ting tar tid. Cevira? Vet ikke helt».

Dahl: «22 mill i US. Fortsatt minus. Ser dårlig ut. Cevira-pengene bokføres ikke før enn i 2024».

Deretter går turen til RADFORSK-podcast, jubileumssending med pomp og prakt: :tada::partying_face:

Jònas Einarsson: «Kondolerer med elendig Q3. Akskjekursen fikk visst ganske hard medfart i dag, men tror du forresten egentlig at PhotoCure kan bli MONOPOLIST både på diagnose OG behandling av blærekreft?

Elisabeth Andersen: «Mhm, jaaaah. Mhm-mhm.

Dan Schneider: «Nei, det kan jeg aldri se for meg. Vi har en markedsandel på 1% nå, og i fremtiden tror jeg neppe vi vil oppnå mer enn 2%. Kaaaanskje 3% i 2042».

Elisabeth Andersen: «Mhm, jaaaah. Mhm-mhm.»

Eller hva tror DU morgendagen bringer?!? :smile:

7 Likes