Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Håper vi ikke må vente i 10 nye år på en stor gevinst :laughing:

Ikke så veldig utrolig spør du meg.

Markedet forventer topplinjevekst kvartal for kvartal. Da er det ikke veldig rart at aksjen faller når forventingen ikke innfris.

4 Likes

Hvordan gikk det med traden din Don S? Solgte du i går?

Ha-ha :laughing: Jeg lærer aldri så sitter fremdeles på alle. Alternativet var å ha dem i pcib og kan jo ikke si det har gått så bra med dem heller.

Selv om topplinjen skuffer litt er jo det bare ett av flere parametre så trodde denne skulle opp i dag. Det er vel slik at de som har litt gevinst selger litt unna men hvorfor gjorde man da ikke salget unna i går?

Ser jo nå at penga skulle jeg satt i Thin :joy:

Bare å bli sittende det så ordner det seg :+1:

1 Like

Alltid velkommen tilbake til PCIB. Husk at vi har Q3 om noen uker. Du vil vel ikke gå glipp av det heller…sell on news :blush:

Radium ep 100? Den ble spilt inn kl 1515. Noen som vet når den legges ut?

1 Like

Podkasten legges ut i morgen.

2 Likes

Jeg hørte nettopp gjennom Q&A på nytt og bet meg merke i svaret DS kom med når han ble spurt om det asiatiske markedet:

  • “Good. There is interest in the asian market; China, Korea. We are investigating and having conversations with companies, so more to come”.
  • “With partner strategy?”
  • “Definately with partner strategy in China and Korea. With China you want to make sure you get the right partner and we want to make sure we have the right partner”. DS nevner deretter Asieris men forteller at de ikke er klar for det per nå.

Nå kan det være jeg er litt vel pirkete, men er det mulig de faktisk har funnet en partner som kan få produktet på markedet raskere enn Asieris?

1 Like

Tradere går inn og tradere går ut. En meget bra presentasjon i dag. Selv om ikke alle kvartal er akkurat like beregnelige så er utsiktene meget bra. Q3 ser ut til å bli et konsekvent litt svakere kvartal. Meget spennende å høre om Kaiser organisasjonen, de er vel meget stor på vestkysten tror jeg. Kan bli mange installasjoner. Bra å høre at det kommer et 1-sifret millionbeløp også til neste år, fra Asieris.

2 Likes

bet meg også merke i dette. her er det mulig det vil komme noe før vi har q4. tolker det som at Schneider er på ballen og noe konkret kan komme. tror han nevnte noe om " near future".nb" med forbehold om feil.
edit: hørte gjennom q &A nå: …(something?) to come

Det kan vel bli 2021, gitt 9-24 mnd fra kontraktssignering?

Tror betalingen kommer i forkant av intervallet du nevner. Jeg forstår det slik at forberedelsene til CTA ender med en godkjennelse og at alt skjer innenfor 6-9mnd. Skal riktignok sies at modellen deres kan være noe forvirrende da approval åpenbart skjer etter forberedelser men før fase 3 studien startes - altså midt mellom 6-9 og 9-24.

image

1 Like

Hørte akkurat gjennom webcasten, og siste spørsmål angående Asia var fra Pareto Securities. Kan kanskje tyde på at Pareto er interessert i å se litt nærmere på Photocure. Kanskje ikke så dumt nå som Photocure er i ferd med å transformeres til et “blue chip” med årlige og etterhvert kvartalsvise utbytter.

9 Likes

https://blogg.nordnet.no/morgenrapport-fredag-294/

“-/ ALLE SELSKAPER server et optimistisk budskap når det legger frem kvartalstall. Kommuniser minusene, men fokuser på plussene. Photocure rapporten derimot, virker dog gjennomgåe positiv. De har god vekst i USA, og vurderer testing av Hexvix for bredere terapautisk behandling. Det kan åpne opp en helt nye pengestrøm for et selskap som har snudd tap til gevinst på eksisterende virksomhet det siste året. Inntekter, økende salg, nye satsninger. Er det ikke det slike selskaper man bør investere i… Jeg har skrevet om aksjen fra 40 tallet, og nå handler den på 57 kroner, svært nærme rekordnoteringen på 62 kroner. Hvorfor skal ikke Photocure bryte opp hvis virksomheter vokser?”

Edit: rettet link!

11 Likes

linken fungerer ikke hos meg, rett link:
https://blogg.nordnet.no/morgenrapport-fredag-294/

4 Likes

Kursfall, men alt i alt ok å fortsatt være Photocure aksjonær. Må bare slite med nye 3 måneder med endeløse spekulasjoner om brukerfrekvens, scope salg og kveruleringer.

Noen som vet om podcasten er blitt tilgjengelig?

1 Like

Den ligger ikke på Soundcloud.
https://soundcloud.com/user-972208711

1 Like

Ser at Radium Podcast nr 100 har blitt lagt ut nå.

2 Likes