Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Har du en link?

https://lmgtfy.com/?q=radium+podcast+100&s=g

5 Likes

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-100

4 Likes

Tusen takk

Finns på Spotify oxå! :+1:

1 Like

Fra 12 minuter sier han da vitterlig at Asieris er interessert i å kommersialisere hexvix i kina?

“obviously interested”

3 Likes

Alle som er litt interesserte i Pho bør høre denne episoden, det er mye om muligheter videre med Cysview og Photocure som “The bladder cancer company” med produktet til Asieris i USA.

1 Like

Det virker som Asieris er interessert man at de kanskje ikke har et passende distribusjons/markedsføringsapparat? De virker jo som en perfekt match med tanke på forretningsfokus, pluss at Asieris har en medisin under utvikling som Photocure kan distribuere i USA.

Så da blir jo spørsmålet, vente på Asieris og de åpenbare synergiene mellom de to selskapene, eller gå med en annen partner i Kina(Asia)?

2 Likes

Og skal vi være spekulative så er det jo åpenbart at PHO da blir en oppkjøpskandidat slik at dette kinesiske konsernet kan få et raskt fotfeste i USA og Europa.

Edit:
Må si det er en fryd å høre på Dan i denne settingen.

2 Likes

Musklene bak Asieris er jo uten tvil store nok til å sluke Pho uten å måtte tenke seg om.
Men oppkjøp er ikke det jeg tenker eller håper på ang Pho, men det er jo klart alt er til salgs, det handler bare om prisen.

1 Like

Det er en floskel, men hvis PHO blir kjøpt opp nå med en 50% premie så føler jeg at jeg har kastet bort flere år med å følge dette selskapet.

Et ikke-sysklisk vekstselskap med en kraftig forretningsmessig fordel(noen bruker ordet monopol). Det er ikke mange slike selskaper.

5 Likes

Det tenker nok Hansson også, tviler på at de kommer til å selge. Kommer det et bud som treffer markedet vil aksjen også stige. Da kan Hansson’s øke belåning om de har det trangt økonomisk.

Heldigvis har de tjent bra i NAT den siste perioden.

Videre har storeierne like god kontroll på hvor stort dette kan bli, noe som er en god styrke. Det er mange som har ventet i mange år, tror ikke de er klare for å selge for “lommerusk”

1 Like

Kan aldri tenke meg at storeierne i PHO vil la selskapet gå for mindre enn 4 milliarder.

Den burde kunne gå 10 gangeren, hørte gjennom DS på podcast100 fantastisk CEO. Entusiastisk med visjoner så dette selskapet må være vert 10 milliarder NOK.

7 Likes

Fin avslutning!

2 Likes

Har hørt litt mer på Radforsk sin podcast nå. Svært interessant det Dan sier fra ca 11:35 og fremover. Asieris veldig interessert i å kommersialisere Hexvix i Kina, de snakker med mulige samarbeidspartnere i Korea osv. Hvis/når dette kommer på plass må vi alle sammen skaffe oss nye kalkulatorer med flere sifre. Det tror jeg vi har råd til :money_mouth_face:

4 Likes

Enig, veldig interessant podcast.
Likte spesielt godt det han sa om Kaiser🙃

3 Likes

Det ble ikke tre dagers nedtur!

1 Like

Nei, det ble ikke det. Men PHO er jobtross alt fortsatt billig sett opp mot potensialet som ligger der og som selskapet har de beste rammebetingelser til å innfri, gitt ledelsen får tiden de trenger. Rom ble ikke bygget på en dag, men gi DS minimum fem år så tenker jeg mye vil være forandret til det bedre.

2 Likes

Jeg tror vi igjen runder 61 lenge før festdagen for Marias ubesmittede unnfangelse

2 Likes