Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Egentlig litt oppsiktsvekkende at aksjekursen ikke går, etter de siste finans analysene.

Ikke godt å si hvordan markedet vil reagere, cysviewsalget og utplasseringen av skop har jo enda ikke sett noe til den voldsomme eksponensielle veksten som mange forespeilet, corona har jo ikke gjort saken bedre. De må isåfall overraske positivt på strategi.

Skuffelsen fra Q1 sitter nok litt tungt i. Men effekten blir jo som en fjær som blir trykt ned over tid, kommer det forløsning da så er det mye potensiale.

Aksjen er jo ekstremt mye mer velkjent nå enn for et par år siden, både hos institusjonelle og retails.

@Quadruple, diskusjon om topp 50 listene er forbeholdt insidere på forumet ref tekinvestor sin avtale med VPS på dette.

https://beta.tekinvestor.no/t/pho-aksjonaerlister/18452/56

1 Like

Det var en konstatering. Ingen diskusjon. Men greit. Her må man passe på å ikke trå feil.

Såpass stor trafikk på forumet nå at dette med åndsverk blir litt viktig. :slight_smile:

1 Like

Skjønner ikke at de tørr!

Basert på forventningene om sterk vekst, som er lagt til grunn for luftige kursmål fra to meglerhus, må det være et tapsprosjekt, å sitte med shortposisjoner i Photocure.

PHOv sniker seg oppover, tilsynelatende uten noe nytt. Eer det shortinndekking før Q2?

Det kan det fort være.
Tror uansett at vi trenger nyheter av relevanse for at kursen skal ta seg særlig opp her, så like greit å få ut shorterne først som sist (selv om jeg hadde likt om de kom i en skvis i nær fremtid).

Leverer PHO på forventningene til Q2, tror jeg vi raskt ser tresifret aksjekurs.

hva er egentlig forventningene?

Når to meglerhus har kursmål på 120 og 150, sier det seg selv at de ser et stort oppsidepotensiale.
Ser at supermegler Sissener nylig har kjøpt seg kraftig opp i PHO.
Q2 blir en interessant presentasjon, basert på forventninger som indikeres

Det jeg først og fremst håper på er en superklar presentasjon av hvordan de har rigget seg for å levere i europa

1 Like

Tipper at Sissener har vært på audiens hos Schneider og blitt overbevist. De kjøper i hvert fall ikke noe som er spekulativt.

Er det noen her som har kjennskap til denne studien:

Superficial Basal Cell Cancer’s Photodynamic Therapy: Comparing Three Photosensitizers: HAL and BF-200 ALA Versus MAL

2 Likes

Oppsidepotenaialet på PHO er ifølge to meglerhus mellom 60 og 100 %.

Det virker som markedet og meglerhusene befinner seg på forskjellige planeter, i forkant for Q2 tallene.

Jeg reagerer på at markedet ikke synes å reagere på kursmålene til meglerhusene!
Ifølge bl a Snøffelen er det å investere i PHO nå, en gullkantet investering.
Selv har jeg troen på at det endelig vil løsne etter at det har skjedd mye positivt for selskapet det siste halvåret

1 Like

Mikset -34000 og +21000

Meglerhus opererer ofte med 6-12 mnd kursmål.
Synes det er særdeles behagelig at vi befinner oss langt fra de målene nå.
En annen ting er det at jammen skjer kursutviklingen rivende når det først skjer noe. Glemmer ikke da den bykset fra 96-97 til 123 intradag for ikke altfor lenge siden.
Jeg er hvertfall optimistisk og som sagt, mye kan skje over natten i denne bransjen.

1 Like

Tror det må et oppdatert kursmål fra DNB eller andre store nyheter til for å få store endringer i kursen nå rett før Q2. At det ikke er aktivitet i markedet er dog ikke helt riktig, shorterne har dekket inn ca 400.000 aksjer i det siste. Det er nok ikke helt uten grunn. I tillegg var omsetningen relativt lav i ferien, slik at shorterne nærmest styrte hele sjappa. Forventer ikke de store endringene denne uken, men den neste blir spennende!