Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

Dette må du forklare nærmere. Han driver et investeringsfirma?

1 Like

Hvem her kan, med hånda på hjertet, tro at dette vil gagne «the little people»?
Hvem tror innerst inne, at disse Søkkerbergene, Bezosene, Solbergene og Xiene rundt hele kloden, vil gi avkall på makta de har ranet til seg siste året, for så å spre den til gud & hvermann slik at vi kan «leve i harmoni og i pakt med naturen» i ren kombaya stil hvor alle holder hender og med blomsterkranser på hodet???

Seriøst, rekk opp en hånd.
For dette ikke bare vil skje, men det skjer , idag, mens du leser den flotte teksten min som ikke er «høy puls basert» i det hele tatt :face_with_symbols_over_mouth:

4 Likes
1 Like

No shit.

Aldri forstyrr en fiende som ødelegger for seg selv.

Ps: 1 bushel = 25.4 kg.

Det stemmer nok i hvert fall :grin:

1 Like

Hvordan da tenker du?

Nei annet enn at han egenhendig har vist oss en verden der selv presidenter i beste sendetid kan lyve* så det renner ut av kjeften på’n, helt uten noen form for skam, har han også støttet en del vold, i tillegg til at han ganske åpenbart er en reinspikka rasist. Hadde det ikke vært fordi det er for politisk ukorrekt vil jeg tro han fint kunne sagt “Sieg Heil”; og jeg tror vel egentlig han har sagt nettopp det i noen sammenhenger, bak lukkede dårer.

*lyve: ja de fleste presidenter og andre lyver nok litt til sine borgere - men ikke på samme nivå. Det Trump har bidratt til er en verden som er enda mer preget av propaganda og disinformation.

Det kan kanskje sies at han slik sett også har satt nettopp det problemet på dagsorden, og det er jo bra. For verden har egentlig latt seg villede og blitt bedratt lenge nok. Så det er greit å se ekstremvarianten.

2 Likes

Jeg tror ikke Trump er rasist. Har ikke sett noen tegn på det. Bare masse påstander. Og alle politikere lyver. Propagandaen skjer i mediene. Ikke av presidenter.

7 Likes

Trump har forårsaket at det nå er 600 barn som er skilt fra foreldrene sine som straff for å ha krysset grensen. Ren, skjær inhumanitet og ondskap.

Edit: link

1 Like

Reglene rundt innvandring var det bred støtte for i partiet. Og du vet de burene de stakkars flyktningene ble fengslet i? De ble bestilt av Obama.

4 Likes

Ren løgn. Dette er ikke engang Trumps sitt verk…

3 Likes

Amerikanske presidenter er vel onde fordi de dreper uskyldige sivile barn, uansett om de heter Bush, Obama, Trump eller Biden. Eller kanskje politikk er hakket mer komplisert.

At Trump løy mer enn de fleste er hevet over tvil for de fleste, men Obama fikk vel lie of the year med sin “you can keep your doctor” løgn. Og Biden lyver mye om veldig mye. Jeg tror ikke det at en president lyver, eller at en president gjør noe ondt, i seg selv betyr for mye. De fleste støtter jo presidenter som dreper sivile barn, så hvor går grensa liksom ?

Det viktige for folk flest er om presidenten står for en politikk man støtter i hovedsak, og så kan man være uenig i enkeltsaker eller detaljer. Og ingen lever vel i troen på at politikere snakker sant om noe særlig?

2 Likes

Så mitt innlegg ble fjernet, selv om jeg kun brukte ord som varg skrev?
Spesifikt skrev jeg sitat: «Sxxx Hxxx faktisk. Erre mulig»
…som at de to ordene han brukte, var helt latterlig å bruke.

Usedvanlig svak moderator jobb. Men det er mottatt :-1:

2 Likes

Dette med å skille familier på grensa er Trump sitt verk.

Trump og egentlig langt mer enn 50% av senatorene da i så fall.

Obama bygde «cages for kids» i 2014. Alle vet det…

3 Likes

Her tenker jeg at presidenten er frontfiguren for noe USA alltid har drevet med, og videre at de ansvarlige politikerne og byråkratene gjemmer seg bak.

Dette med å skille barn fra familier har Trump-administrasjonen gjort med åpne øyne hele veien.

De amerikanske presidentene er direkte ansvarlige for dette, og spesifikt bruken av droner eksploderte under Obama og hans administrasjon lagde i stor grad regelverket for dette.

Syntes det er rart at du fokuserer på dette ene elementet fra Trump administrasjonen, i stedet for verre ondskap utført av alle de siste presidentene i USA uavhengig av hvilket parti de kommer fra. Dette er jo klart bevis for at de er onde alle sammen, så hvorfor bry seg om detaljene om akkurat der hvor Trump var verre? Vel, Obama startet flere kriger og faenskap, så han er ondere på det området. Uten at det spiller noen rolle.

6 Likes

Det som er ganske utrolig og ironisk er jo at Trump antagelig har vært den mest åpne og ærlige presidenten på leenge… I hans administrasjon har det vært tidenes laveste aktivitet av "samtaler på kammerset " med den etablerte politiske elite.

Trump er den presidenten som har snakket mest direkte og ufiltrert rett fra levra. Ja, da har det kommet mye rart og endel som ikke har stemt. Men det aller aller meste som media har kaller løgner er egentlig bare overdrivelser og ting tatt ut av sammenheng.

En objektiv analyse ville antagelig vist at Trump er den presidenten som har gjennomført klart mest av det han har lovet. Så er det jo en helt annen sak/diskusjon om en er enig i det han står for.

Men klart, når CNN og VG sier at Trump er den mest ondskapsfulle ljuger’n i hele verden så må det jo være slik… :crazy_face:

8 Likes

Grunnlaget for denne politikken er vel lagt post 9/11 under Bush og har bred støtte i begge partier. Så kommer man lettere fra det moralsk når man kaller det krig.

Grunnen til at jeg trekker frem denne ene tingen er at det er ren, skjær ondskap. Funnet på av Trump-administrasjonen, helt unødvendig. Og det er helt utrolig at det allerede er 4 stykker i tråden her som forsvarer det.