Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

Interessant konspirasjonsteoretiker

3 Likes

Dette er et svært sjelsettende innlegg fra Wesley Clark i 2007:

Clark er en høyt dekorert 4-stjerners general som bl.annet ledet NATO-styrkene i Kosovokrigen, og var Supreme Allied Commander Europa i perioden 1997-2000. I 2004 forsøkte han seg som presidentkandidat.

I min erfaring er dette et av de mest effektive klippene å vise de som er interessert i dynamikken bak de siste intervensjonskrigene. Det reflekterer opplevelsen slik jeg har fått den formidlet av de jeg kjenner som jobbet i Pentagon (og CENTCOM) på den tiden.

Var for øvrig broren min, som har jobbet mange år som diplomat i bl.annet NATO (Brussel) og New York, som viste meg det første gang.

7 Likes

Se de video snuttene fra de to siste postene.
Sett deg så ned med en kopp te og spør deg selv i kveldsmørket som kommer:

Hmm, er det slik det har blitt fremstilt i mediene, helt tilbake 20-30år?

Svaret er nei.

Spør deg selv så:

Hmm, kan det være mer som blir vridd om til det ugjenkjennelige før det blir presentert i mediene? Blir jeg fortalt hva jeg skal mene?

Svaret er JA.

Betyr det at Tupac lever? :hushed:

1 Like

Ja han leier kjellerleiligheten min, sammen med Elvis og Hitler…

1 Like

Flytt gjerne konspirasjonspraten til Småprat, en ny tråd, eller chatten :wink: Så holder vi oss til politikk her :slight_smile:

1 Like

1 Like

Ser amerikanerne nå ikke utelukker intervensjon mot sittende president i venezuela. Nå har de sjansen til å holde de feite fingrene sine unna og la livet gå sin vante gang. Fingrene krysses, det ville vært ulikt trump å intervenere her. Det var vel ikke south america first han proklamerte?

Venezuela har lenge vært et problem. Og “sosialisme” diktaturene i sør amerika har lenge vært en irritasjon i washington. + at en krig alltid sammler befolkningen. For å ikke glemme at det er MYE olje å redde i venezuela :wink:

2 Likes

Jeg blir hissig freud. :thinking:

Hvorfor ikke benytte seg av muligheten til å la naturens lover og regler utspiløe seg fritt for en gangs skyld.

For å hindre at Kina eller evt Russland stepper inn? Venezuela har mye olje, men den er feit og tung og man trenger å blande den ut med normal olje. og til det er det historisk brukt mye amerikansk olje.

Kina leter jo etter partnere som kan gi dem ressurs tilgang, og de kan fint erstatte amerikansk olje mot å få tilgang til noen av reservene til Venezuela

Kilde?

Er ikke russland allerede greit innblanda der?

Jeg ser hvor du vil, men noen ganger kan en supermakt være tjent med å være fyrtårn, ikke korsfarer.

Er vel denne.

Venezuelas president Nicolás Maduro bryter landets diplomatiske forbindelser med USA og gir amerikansk personell 72 timer på å forlate landet.

Maduro sa dette i en TV-tale, kort tid etter at Venezuelas opposisjonsledere Juan Guaido utropte seg selv til fungerende president.

Canada, Brasil, Peru, Colombia og Organisasjonen av amerikanske stater (OAS) gjør som USA og anerkjenner Juan Guaidó som president i Venezuela.

Opposisjonslederen, som er president i Venezuelas nasjonalforsamling, utropte onsdag seg selv til interimspresident under en demonstrasjon i hovedstaden Caracas.

USAs president Donald Trump var rask til å anerkjenne Guaido som president, noe han gjorde i en Twitter-melding.

– Venezuelas innbyggere har lidd lenge nok under det ulovlige Maduro-regimet. I dag har jeg offisielt anerkjent presidenten i Venezuelas nasjonalforsamling, Juan Guaido, som midlertidig president, tvitrer Trump.

Brasil høyrepopulistiske president Jair Bolsonaro var rask til å følge etter.

Står ikke noe om at amerikanerene vurderer intervensjon som glein sier :thinking:

De støtter en president som akkuratt tok makten fra den sittende presidenten og den sittende likte det ikke. Ligger nok en liten militærpakke støtte bak han som nettop tok makten. Ellers tviler jeg på han hadde turt.

2 Likes

Når vi snakker usa.

1 Like

Jeg leste det enten på vg eller db. Er ikke senil riktig enda. Skal linke. :grin:

Trump utelukker ikke at USA vil ta i bruk militærmakt for å bli kvitt Maduro, skriver NTB.

1 Like

Det amerikanske helsesystemet er rare greier. Utrolig at de er I-landet som gjør minst for innbyggerne hva angår helse, og likevel presterer å ha det dyreste helsesystemet delt på antall innbyggere

2 Likes

Vi nyter vel godt av USA’s forskning?

Anbefaler folk å se denne for et annet perspektiv: