Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Pure Gold Mining (TSX-V: PGM) đŸ„‡

Ok, det er jo bra.

Hmmm
 finner ikke earnings postet noen sted
 er jeg for tidlig eller utsatt pga. brann?

@org se 8:20 sÄ forklares det at de sjaktene jeg snakket om er fra tidligere operasjoner :slightly_smiling_face:

De sjaktene ble da driftet av goldcorp, og som O’Dea forklarer i videoen var det disse som transformerte goldcorp fra et firma som utvinnet 50k oz i Ă„ret til 500k oz i Ă„ret

1 Like

Mr Oncoinvest, Et selskap du kan titte pĂ„ er Argonaut Gold Ltd (AR). En traust producer i “mellom stĂžrrelsen”. Og er etter min mening underpriset sammenlignet med flere tilsvarende selskaper, med god dekning fra analytiker staben som kan fortelle litt mer om prisingen og utsiktene.
Jeg har hatt den en stund som en god og traust indriver. Gode prosjekter, lett spredd, god kostnadskontroll, og et wildcard i et stort prosjekt i Magino ( Ontario Canada).
Kun et tips, ta en titt og gjĂžr opp en mening.

1 Like


som den nĂ„ for Ăžyeblikket eneste “produceren” jeg har igjen, blir denne vĂŠrende, sĂ„ fĂ„r vi se etterhvert om det ikke blir noen fler. Godt Ă„ ha noen av disse ogsĂ„, som kan dekke inn div tap pĂ„ mine hĂžy risiko exploration bet. “Swing the fences” :smile:

1 Like

Vanskelig Ä se inn i kula selvsagt. Men har en god feeling pÄ at folk vil strÞmme til gull fÞr valget i US.

1 Like

Enig, mye tyder pÄ det, gull, med relevante tilhÞrende bransjer fÄr oppmerksomhet allerede.

1 Like

Jeg tok meg en post i gÄr, har litt cash i reserve skulle den dippe igjen. Snitt pÄ 1,87 cad

2 Likes

Har ogsÄ litt igjen i krigskassen, skulle det komme en ny dipp.
Litt spesiell den forrige dippen. Virket veldig konstruert. Angrepet kom midt pÄ natten (da US og Europa var stengt). Lettere Ä fÄ ned kursen ved Ä legge ut lave futureskontrakter da. Skal banne pÄ at de samme folka sopte inn rent bord da lÞse hender vÄknet til stort kursfall, og solgte i panikk. BÄde aksjer og fysisk gull.

2 Likes

Grattis, blir spennende :+1:.
MĂ„ vel rĂžpe at en av mine “gamblere” NXS (nexus Gold) har et “friskt” exploration program bla gĂ„ende i bakgĂ„rden til PGM, sĂ„ fĂ„r vi se, nyheter ventes sannsynligvis denne - eller neste uke pĂ„ resultatene herfra sĂ„ fĂ„r vi se hva som skjer.
Denne reiser forÞvrig til Afrika (Burkina Faso) i slutten av mÄneden (planlagt) for en ny runde her, sÄ en god backup. Men for all del; risiko.

1 Like

Takk! Ja det blir det, merker jeg fÞlger ekstra nÞye med nÄ, det er jo det som er litt gÞy med et nytt case :blush:

hehe, tror jeg holder igjen reservene mine til PGM. Jeg er ung, og selv om jeg liker Ă„ “tread the water” i sektorer som biotech og nĂ„ gruver, sĂ„ er jeg fortsatt litt risiko avers. For eksempel er den eneste store langtidsposisjonen min i biotech Photocure. I denne sektoren er jo det en ganske “traust og kjedelig” aksje.

Jeg har tenkt mye i det siste pĂ„ hvordan Ă„ hedge mot en usikker fremtid, og det var sĂ„nn jeg kom inn pĂ„ gull trĂ„den. Fant fort ut at den beste mĂ„ten var Ă„ kjĂžpe fysisk gull, men da kunne jeg igjen ikke styre mengden jeg kjĂžpte for, noe jeg fant ut ikke var for meg. “Dont bet against the FED” var ogsĂ„ et ordtak jeg kom over, og endte opp med Ă„ kjĂžpe gull gruve ETF’en, da jeg syns dette var et bra kompromiss. men sĂ„ spiket du min interesse for akkurat dette selskapet, og etter min betraktningen er oppsiden relativt stor og nedsiden relativt liten her. Det er nĂ„ mine tanker om gull, sektoren, og utviklingen globalt i korte trekk :sweat_smile:

Har ogsĂ„ et spĂžrsmĂ„l angĂ„ende valuta, siden det er et av mine fĂžrste “overseas” kjĂžp: Bruker dere valutakonto, og hva er i sĂ„ fall fordelen med det?

Bruker Nordnet. SÄ fÄr valutarisiko med pÄ kjÞpet. De veksler i det man kjÞper.

Jeg og bruker nordnet, bare la merke til at de har noe som heter valutakonto, og har hÞrt andre snakke om dette fÞr. Har bare ikke helt forstÄtt konseptet. Valutasvingningene man fÄr med pÄ kjÞpet er jo noe irriterende :joy:

Ja, lurt Ä vÊre forsiktig, personlig ser jeg ogsÄ liten nedside i PGM, og er man tolmodig sÄ tror jeg man kan fÄ en hyggelig reise.
Her hos meg er vi en gjeng amatĂžr-nerder som deler lidenskapen rundt gull. Historie og fasinasjonen var driveren, og til slutt kom det penger inn i bildet. Selv om vi har kjent til og gravd i dette tidligere, er investeringer i gruvedrift relativt nytt, og deler av den er nytt i Ă„r.
Vi kjÞper vÄre aksjer gjennom vanlig aksjekjÞp gjennom Nordnet, ble enkelt for oss alle Ä samkjÞre.

1 Like

Er dere en vennegjeng som holder pÄ?

Ja, vi er en gjeng, samkjÞrer det vi kjÞper. Driver litt med andre type investeringer ogsÄ, men for tiden er det gull som har stÞrst fokus.

1 Like

Blodferskt om Pure Gold :+1: Meget Bull

Fra 17:15

Oxygen og CEO

2 Likes

Hþr sérlig hva O’Dea sier fra 19:21 til 20:06 :partying_face:

og Labrenz 28:10 -

Host: “do you expect to go back to the market for financing?”
Labrenz: “No, we’ve got a strong $25 million buffer to carry us into the working capital period, so we’re in a really good position here”.

2 Likes

Kom over denne da jeg leste om noe annet, legger den ut for alle som leser som er like grÞnne som meg pÄ gruveaksjer men som er interesserte.

2 Likes

God artikkel, forteller om de viktigste faktorene.

Man har ofte lett for Ä grave seg bort i detaljer, og overser de mest elementÊre tingene nÄr man investerer i denne businessen.
Man trenger pÄ ingen mÄte vÊre ekspert, en research etter de fundamentale tingene som artikkelen nevner er egentlig nok.

1 Like