Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

RAK Petroleum (RAKP)

DNO er mandagen gratisanalyse fra Investtech.
Gå inn på linken å studer.
https://www.investtech.com/main/market.php?CompanyID=100053&freeAccess=1&product=241

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @sulzrox (4 likes)
  1. @Astrup (2 likes)

Gratulerer!

Usikker på hvorfor aksjen er opp i dag. Ikkje noe nytt i rapporten etter det eg kan sjå.

RAKP snart klar for nytt rykk opp?

image

1 Like

Eller er vi i toppen?

image

Den enormt underprisede RAKP ( basert på eierandel av DNO burde kursen vært over 27 kr) gjøret solid byks opp på 15 tallet i dag etter varsel om tilbakekjøp av aksjer.

BRIEF-RAK Petroleum Announces Share Buyback Offer
Innkommet 15.04.2019 07:33

April 15 (Reuters) - RAK Petroleum PLC   :
* REG-RAK PETROLEUM PLC ANNOUNCES SHARE BUYBACK OFFER
* BUYBACK OFFER WILL COMMENCE ON 15 APRIL 2019 AT 8:00 CET

AND
WILL EXPIRE ON 26 APRIL 2019 AT 14:00 CET
* ANNOUNCES ITS INTENT TO REPURCHASE SUCH NUMBER OF ITS
CLASS A
SHARES UP TO A MAXIMUM AGGREGATE CONSIDERATION OF US$ 15 MILLION
* NUMBER OF SHARES TO BE REPURCHASED, IF ANY, AND PRICE PER
SHARE
WILL BE DETERMINED THROUGH REVERSE BOOKBUILDING PROCESS

Source text for Eikon:
Further company coverage:

(Gdynia Newsroom)
(([email protected]; +48 58 772 0920;))

1 Like

Jeg har tatt en titt på RAK Petroleum, og jeg kan ikke skjønne annet enn at dette er veldig gunstig priset.

EV / EBITDA = 1.63
EV / fri kontantstrøm = 3.20
Pris / tangible book = 0.85

Langsiktig gjeld mot egenkaptital er riktignok 71%, men samtidig så er fri kontantstrøm mot langsiktig gjeld 53%.

Noen som har studert dette caset grundig?

2 Likes

RAK Petroleum plc Postpones Release of 2020 Annual Report and Accounts

RAK Petroleum plc Releases 2020 Annual Report and Accounts

Finansiell kalender

RAK Petroleum plc: Country-by-Country Report for the year 2020

RAK Petroleum plc: Notice of 2021 Annual General Meeting

Finansiell kalender

RAK Petroleum plc: Results of 2021 Annual General Meeting

RAK Petroleum plc Releases Half-Year Financial Report for the Period Ended 30 June 2021

RAKP er, som alle kjennere vet, sterkt underpriset i forhold til verdiene i Selskapet.

Verdiene RAKP har i DNO tilsvarer en kurs på ca 1.4 ganger DNO kursen, eller ca 40% over.
Den handles pr i dag nesten 15 % under.
I tillegg har RAKP 33 % eierandel i Foxtrots gassfelter utenfor Elfenbenskysten.
At et illikvid holdingselskap er underpriset er ikke uvanlig, men nå kan det skje noe.

DNO gir 20 øre i utbytte.
Sist det skjedde brukte RAKP pengene på tilbakekjøp av egne aksjer, med en betydelig kursstigning som følge.
RAKP er gjeldfri, om RAKP ville gi utbytte direkte til aksjonærene så ville DNO sine 20 øre/aksje vokse til nesten 30 øre/aksje.
Men om RAKP, som sist, velger å kjøpe tilbake aksjer så kan vi forvente en betydelig kursstigning.

Hvilket skjer i disse dager.

Kanskje i seneste laget for en rask gevinst her nå.
De som slo til senest i forrige uke tok potten på 20%

Men real value av RAKP er fremdeles vel 1,4 x DNO, og nå ligger kursene jamsides.
Så stay put,
Her kan det også i fremtiden bli lette penger å hente…

Restructuring of Indirect Ownership in RAK Petroleum plc and Exemption from the Mandatory Bid Obligation

RAK Petroleum plc (RAKP): Disclosure of large Shareholdings on behalf of BM-R Holdings LLC