Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Raketter og annen handel

Ja slik er det. Men for FUNCOM som ligger på 0en så betyr + 5 Mill mye. Klarer de +5 mill hvert kvartal så blir det en MarketCap på 20 * 15 = 300 Mill NOK (hvilket er over +400 %). Hvorfor er det slik? JO, det er slik for FUNCOM er så vannvittig lavt priset nå :wink:

Og til opplysning det eldgamle spillet dere snakker om er en legend. Det er det første MMOet. Jeg tror nok mange gamere kan tenke seg å ha testet det i ny wrapping. Det er Retro, det er hippt, og mange spiller det i dag og mener fortsatt at det er noe for seg selv. Det er langt fra AO som skal redde FUNCOM. MEN, som jeg har postet de siste ukene nå, +5 Mill NOK betyr mye for verdien av FUNCOM. Klarer de å dra på sine resurser og IPer til å få til det så er oppsiden stor

Delkop kom med det utsagnet. Det han sier og forøvrig dere støtter om jeg forstår dere rett, så medfører det dere sier at dere ikke tror AO omsetter for noen % av FUNCOMs omsetning.

Klart AO kan gjøre det og mest sannsynligvis gjør det. Jeg har regnet på dette… det hadde ikke dere…

@Gordon nei, det gjorde han ikke, ellers hadde du sitert han på det.

Nei, det har jeg ikke sagt, du kan jo prøve å finne sitere meg på det også, men nok en gang, det finner du ikke. Det jeg har sagt er at Funcom drar inn nok til å betale noen utviklere og serverdrifting + litt attåt. Funcom hadde ikke drevet AO i 15år hvis det ikke var cash-positivt.

2 Likes

Både jeg og Funcom vet hva som har størst sannsynlighet til å gi penger i kassa. Du har dine ideer om relanseringer av gamle spill, hvordan bruk av IP (som nesten ingen vet om) skal ordne en masse inntekter fra småspill. Som forklart ovenfor så må man enten være sykt god på å få publisitet eller å ha en dugenes blockbuster for å konkurrere i reklamemarkedet. The Park til 100,- holder ikke der, hverken på innhold eller å konkurrere mot kassasuksesser.

Hvis Funcom virkelig trenger 5m ekstra per kvartall så har de èn mulighet som de er gode på…



Tittelen: Ya-Global Master

Alt annet har ledelsen vurdert og gått igjennom, det er en grunn til at AO har vært lagt på IS i et tiår, det er en grunn til at de ikke pøser på med massive reklamebudsjetter i LMO eller TSW. Funcom har svært liten sannsynlighet til å tjene penger på det. Hvis du har en fantastisk redningsplan så tror jeg Funcom gjerne lytter etter gode råd i den desperate situasjonen de er i nå. Ellers så bare sprer du propaganda på et forum i forsøk på å øke verdien på aksjene dine.

Her blir det jo sagt svart på hvit at Kvartals rapporten på ett eller annet vis skal støtte deres fabulereringer over.

Det stemmer jo ikke. At TSW står for majoriteten av omsetningen utelukker da for svarte ikke at AO omsetter for 1, 2 eller 4%. AO har vært med i alle år og bidratt noen %. De siste årene før AO forsvant ut av Kvartalsrapporten i det store og hele så omsatte det for 0.2 Mill USD… Hvilket er 1.65 Mill NOK. Det var kanskje 7 år siden. Og nå er nok dette tallet mye mye lavere… Men jeg kan ikke skjønne at dere mener jeg tar i når jeg ballparker med et tall som er 1/7 del av dette… AO kan godt omsette for mer enn 250 000 NOK i kvartalet i dag. Estimatene mine er IKKE helt over the top her. Det er litt over 1% av omsetningen til FUNCOM.

Jeg håper dette siger inn etterhvert. FUNCOM er jævlig lavt priset nå og de skal ikke selge for mange milionene mer før de er steady i pluss og dette blir veldig interessant. Motsatt fall, vel så er det kroken på døra.

Minner om denne som ble postet dagen etter at The Park ble annonsert.

3 Likes

Om man snakker om andre handler… i denne tråden igjen… JEG registrerer at USD er 8.22… Hipp Hipp, nærmer seg :smiley: Så stygt ut en stund, men nå ser det ut til å ordne seg :smiley:

4 Likes

Har tenkt det samme Gordon, for meg er ikke dette ett interessant selskap

Trenger ikke spise opp denne riktig enda :slight_smile:

1 Like

Det var helt rett.

5 Likes

Noen som har forslag til hva man kan investere i nå? :slight_smile:

Gull tror jeg kan bli bra nå

2 Likes

Nsg :slight_smile:

haha… Du og Storvestre har faktisk ganske lik portefølge nå… NSG og FUNCOM. Risikopervers :stuck_out_tongue:

2 Likes

Sånn angående NSG: http://www.dn.no/nyheter/naringsliv/2015/09/27/2043/Industri/river-pengemaskin-p-tofte (bak paywall)

http://www.bio-fibre.eu/biofibre/Home/News/8329

Så, kan kanskje NSG overleve fordi de gjør annet enn å lage papir? I såfall har de en rimelig unik posisjon, selv om de er nedynget i gjeld.

1 Like

Eg er veldig spent på hva biogass satsingen kan bli til

Jeg sitter tungt i aga. …og i cash :slight_smile:

Dere manger bare dolphin @Kronn @Gordon

Så Dolphin er forslaget… hmm :frowning:

Noen som har andre forslag til hva man kan kjøpe i tillegg til FUNCOM og annen unevnt aksje …?

Hva med Vardia kortsiktig eller noe indeks eksponering