Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sbanken - hva er alternativet?

Da kom spikeren i kista for min del: Sbanken slutter med Apple Pay fra 27. august.

Dette fordi DnB er misfornøyd med at Apple ikke lar andre enn dem selv bruke NFC chip’en på deres mobiler. DnB ønsker at også Vipps skal kunne bruke denne for betaling.

Skjønner dette, og bra at de utfordrer Apple til å åpne opp monopolet. Men kjipt for oss forbrukere med iPhone som har blitt hekta på å betale med mobil via nfc.

Har dere noen gode «dagligbank-alternativer» med Apple Pay?

1 Like

Ble også skuffet over denne beskjeden, men jeg håper de kommer med fingeravtrykk bankkort som alternativ. Det har vært flere steder hvor Apple pay ikke har fungert, så biometrisk kort ville vært helmaks.

Hei! Flytt boliglånet med denne lenken, så får vi 500 kr hver :ok_hand: https://www.bulder.no/referral/christiannic-39

Jeg byttet til bulder bank. Basically samme konsept som skandiabanken når den startet opp. Mao billigere og bedre rente.

Litt cheesy å legge ut link, men med mye egenkapital, så fikk jeg 0,44% bedre rente på lånet enn hos DnB. Dette var med 50% egenkapital.

1 Like

Voksent av DnB å straffe sine egne kunder for at de ikke får bruke en Appleteknologi…

1 Like

Voksent av Apple å misbruke makten de har.

3 Likes
  • Fortsett med Sbanken.

  • Lag en gratis Curve-konto

  • Opprett et virtuelt bankkort (altså ikke et fysisk kort, kun et kortnummer) som belaster ditt nåværende Sbanken/DNB-kort

  • Koble dette virtuelle kortet/nummeret til Apple Pay

4 Likes

Kanskje ikke, men det betyr ikke man oppfører seg som en drittunge ovenfor kundene sine. De tar vekk noe kundene allerede hadde fått av Sbanken. Ingenting skulle forandre seg sa de… slapp av sa de…

Jeg er ikke Sbanken kunde men DNB er sist i køen hvis jeg skal velge bank.

9 Likes

3 Likes
2 Likes

Dere som har gått over fra Sbanken til Bulder, hva er forskjellen? Jeg er veldig fornøyd med aksje- og fondstjenesten hos Sbanken.

Aksje og fond er dyrt og dårlig i Bulder, dvs ihvertfall når de lanserte det for en stund siden. Har ikke sett på det siden, men informasjon er vel tilgjengelig for alle. Bulder mangler en del i forhold til Sbanken, men fungerer bra som en simpel dagligbank.

2 Likes

Mulig mor og sønn også må finne et alternativ til Sbanken.

https://www.dn.no/privatokonomi/sbanken/finansklagenemnda/visa/brukte-nar-100000-pa-eskorteklubb-med-mammas-kredittkort-krangler-med-sbanken-om-regningen/2-1-1456140

1 Like

Lurt å legge fra seg både kort og telefon om en skal på fylla.
Det er ikke første gang dette skjer, mange som har fått noe på kjøpet i Spania.

Gg sbanken, aksjetraderen nede.

Noen som vet hva greiene er på Sbanken og deres aksjehandelsløsning? Den er den mest ustabile jeg vet om.

1 Like

Prøv å åpne i inkognito. Da pleier det å fungere for meg.

Noen som har gode alternativer de kan anbefale?
Bulder virker litt smal for meg, men noen som har erfaring med OBOS, Storebrand eller andre som ikke er DNB?

Flytta IPS fra Sbanken til Kron i dag.

Bruker forskjellige banker til forskjellige produkt.

1 Like

Du kan bruke bulder til kun lån evt høyrentekonto. Såvidt jeg vet har de ikke krav til noe lønnskonto. Mao, du kan bruke den sammen med en annen bank.

1 Like